کوریتیبا برای برزیلی‌ها معنای لبخند را دارد و اکنون این شهر می‌تواند محل ارسال شادمانی به کشورمان شود.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به برزیل، کوریتیبا برای مردم کشور برزیل مفهوم لبخند را دارد، تیم ملی فوتبال ایران هم دوشنبه ۲۶ خرداد در حالی به مصاف نیجریه می‌رود که امیدوار است فوتبال روی خوشش را نشان دهد و لبخند برلبان مردم ایران بنشیند.

کوریتیبا مرکز ایلات پارانا با یک میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت است. این شهر برای برزیلی ها سمبل یک شهر توسعه یافته است که به همین دلیل مهاجرانی از اوکراین، ایتالیا، آلمان و برزیل هم در آن سکنی گزیده‌اند. رستوران های ایتالیایی، منطقه ژرمن وودز و مناطق مختص به اوکراینی‌ها در کوریتیبا تداعی کننده همین تعلق است.



کوریتیبا با پارک های سرسبز، ساختمان های شیشه ای و موزه نایمیر جاذبه های توریستی خود را به رخ می‌کشد. دو تیم کوریتیبا و آتلتیکو پارانانزه دربی آتلتیبا را از سال ۱۹۴۲ در این شهر آغاز کرده و تاکنون همواره این دربی یکی از مهمترین مسابقات فوتبال در برزیل بوده است.



ورزشگاه این شهر بایکسادا محلی که قرار است ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۲۶ خرداد (به وقت محلی و ۲۳:۳۰ به وقت کشورمان)؛ ایران در آن به مصاف نیجریه برود، قدمتی تاریخی دارد، بنیانش در سال ۱۹۱۴ بوده و در ۱۹۹۹ با امکاناتی مدرن بازگشایی شده است. اکنون بایکسادا میزبان نخستین و شاید مهمترین دیدار ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بوده و در قلب جهان، ایران، چشم ها در انتظار لبخند کوریتیبا به ایران است.



← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.