دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است که ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل می‌تواند با غلبه بر نیجریه شانس صعودش از گروه را زیاد کند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، یکی از دشوارترین تصمیم‌هایی که سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان باید بگیرد، انتخاب دروازه‌بان اول ایران در بازی‌های جام جهانی است. انتخابی که با وجود چند دروازه‌بان آماده در لیست تیم ملی کار سختی به نظر می‌رسد و اکنون کارلوس کی‌روش از بین رحمان احمدی، دنیل داوری و علیرضا حقیقی باید یکی را انتخاب کند.

برخی پیش‌بینی‌ها مبنی بر این است که دنیل داوری که این فصل در بوندسلیگا بازی کرد و با وجود سقوط برانشویگ به بوندسلیگای دو عملکرد خوبی داشت، شماره یک کی‌روش برای محافظت از قفس توری ایران خواهد بود. این دروازه‌بان البته چنین اعتقادی ندارد و می‌گوید کی‌روش مشخص می‌کند چه کسی در جام جهانی درون دروازه تیم ملی بایستد.

دنیل داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط تیم ملی و روند آماده‌سازی ملی‌پوشان، رقابت در پست دروازه‌بانی، شانس صعود تیم ملی از گروه و دیگر مسائل مربوط به تیم ملی صحبت کرده است.

تسنیم: روند آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی چگونه پیش رفت؟

اردوها کمک کرد تا تیم ملی هر چه بهتر برای حضور در برزیل آماده شود. اکنون آماده شده‌ایم و در کنار هم بودن را بیشتر تجربه کردیم. معتقدم در فرصت باقی‌مانده نیز باید تلاش کنیم.

تسنیم: ترکیب تیم ملی برای جام جهانی تا حدود زیادی مشخص شده است اما فکر می‌کنی کدام دروازه‌بان در جام جهانی فیکس باشد؟

در این خصوص سرمربی تیم ملی باید نظر بدهد و تصمیم‌گیرنده نهایی اوست. اینکه چه بازیکنی در ترکیب قرار بگیرد یا نه وظیفه من نیست و به عنوان یک بازیکن فقط باید تمرین کنم. مطمئناً در تمرینات تمام تلاشم را خواهم کرد تا خودم را اثبات کنم اما مهم موفقیت تیم ایران است.

تسنیم: اگر دروازه‌بان اول تیم ملی در جام جهانی باشی، به نظرت بتوانی دروازه‌ات را بسته نگه داری؟

تحت هر شرایطی که قرار داشتم برای تیمم تلاش کردم. اکنون هم اگر کی‌روش به من اعتماد کند تمام تلاشم را خواهم کرد تا ایران موفق باشد اما همانطور که گفتم این نظر سرمربی تیم است که چه بازیکنی در ترکیب قرار بگیرد.

تسنیم: در رقابت با حقیقی و احمدی کدام یک از شما برنده خواهید بود؟

خوشبختانه رقابت در پست دروازه‌بانی تیم ملی خیلی خوب است و آنها نیز دروازه‌بان‌های بسیار خوبی هستند. مسئله‌ای که وجود دارد و من در بازیکنان تیم ملی دیده‌ام، روحیه مناسب، شرایط خوب و توانایی فنی بالاست. در این مدت شرایط خیلی خوبی را در هم تیمی‌هایم دیده‌ام و تیم بسیار خوبی را تشکیل داده‌ایم.



تسنیم: با شرایطی که می‌گویی می‌توان برای صعود تیم ملی از گروهش شانسی قائل شد؟

ما صددرصد شانس صعود داریم. حتی اگر اینگونه هم نباشد و شانسی برای صعود نداشته باشیم، برای اینکه در جام جهانی عملکردمان مناسب باشد، باید به بهترین شکل آماده شویم.

تسنیم: برای رسیدن به مرحله دوم جام جهانی چه کاری باید انجام دهیم و تو راه صعودمان را در چه چیزی می‌بینی؟

آماده‌سازی خوب و رسیدن به شرایط ایده‌آل اولین قدم بود که از آن گذشتیم اما نباید این نکته را فراموش کنیم که در چنین تورنمنت‌هایی باید تمرکز خوبی روی اولین بازی داشت. در اصل ما برای اینکه راه صعودمان را هموار کنیم، باید در بازی برابر نیجریه امتیاز بگیریم.

تسنیم: می‌توانیم نیجریه را شکست دهیم؟

باید تمرکز خوبی روی بازی با نیجریه داشته باشیم. با توجه به شرایطی که داریم و قدرتی که در تیم ملی می‌بینم می‌توانیم نیجریه را شکست دهیم اما این کار تمرکز بالایی می‌خواهد. مطمئناً اگر بتوانیم از سد نیجریه بگذریم شانس صعودمان زیاد می‌شود و آن موقع باید منتظر اتفاقات جدیدی باشیم.

تسنیم: در گروهی که قرار داریم شانس کدام تیم را برای صعود بیشتر می‌دانی؟

به طور قطع آرژانتین شانس اول گروه ماست و برای صعود از همه بیشتر شانس دارد. آنها تیم بسیار خوبی دارند و صددرصد شانس اول نیز هستند. در کل گروه ایران را با حضور آرژانتین، نیجریه و بوسنی گروه بسیار سختی می‌بینم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.