خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که کار نیجریه در بازی فردا شب برای شکست ایران دشوار است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از آسوشیتدپرس، تیم‌های ایران و نیجریه دوشنبه شب در نخستین دیدار خود از مرحله گروهی جام بیستم در ورزشگاه بایکسادا شهر کوریتیبا به مصاف هم خواهند رفت. دیداری که دو تیم به دنبال نتیجه گرفتن در آن هستند تا به اولین پیروزی خود پس از جام جهانی ۱۹۹۸ برسند. با وجود حضور آرژانتین مدعی در گروه F تیم‌های ایران و نیجریه به همراه بوسنی‌و‌هرزگوین تازه‌وارد برای کسب جایگاه دوم گروه رقابت خواهند کرد.

نیجریه که به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال آفریقا شناخته می‌شود پس از اینکه ۱۶ سال پیش موفق شد بلغارستان را در مرحله گروهی شکست دهد هرگز دیگر در این رقابت‌ها طعم پیروزی را نچشیده است. عقاب‌ها پس از جام جهانی ۱۹۹۸ در دو دوره دیگر این رقابت‌ها حضور پیدا کردند ولی نتوانستند به پیروزی برسند و در دوره اخیر هم تنها با کسب دو امتیاز از دور مسابقات حذف شدند.

این آمار برای نیجریه که خیلی‌ها بر این باورند می‌تواند اولین تیم آفریقایی شود که به عنوان قهرمانی جام جهانی می‌رسد، اصلاً خوب نیست. نیجریه در عرصه جهانی سابقه بدی ندارد، آنها در بازی‌های المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا با شکست آرژانتین به عنوان قهرمانی رسیدند.

قهرمان کنونی آفریقا با سرمربیگری استفان کِشی بار دیگر به روزهای اوجش بازگشته است. مربی‌ای که برای عقاب‌ها در جام جهانی ۱۹۹۴ بازی کرد و یکی از مهره‌های کلیدی درخشش این تیم در دهه ۹۰ میلادی بود.

کِشی گفت: نگرانی اصلی‌ام این است که بازیکنانم را با سبک مورد نظرم وفق بدهم و بار دیگر آنها را به ریتمی که به آن عادت دارند بازگردانم چون خیلی وقت بوده که از روزهای خوبمان فاصله داشته‌ایم.

استفان کِشی بازیکنان باتجریه زیادی در ترکیب تیمش دارد که در باشگاه‌های اروپایی بازی می‌کنند که از آن جمله می‌توان به امانوئل امنیکه از فنرباغچه ترکیه و جان اوبی میکل، هافبک چلسی اشاره کرد. همچنین وینسنت انیاما، دروازه‌بان این تیم هم یکی از باتجربه‌ترین سنگربانان حاضر در جام بیستم است.

در سوی دیگر آخرین پیروزی ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بازمی‌گردد، جایی که موفق شد در جدالی حساس و به نوعی سیاسی بر آمریکا غلبه کند. ایران پس از آن در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم حضور پیدا کرد ولی حاصل تلاش این تیم کسب یک امتیاز بود.

با وجود اینکه تیم ملی به دلیل کمبود منابع مالی موفق به انجام بازی‌های دوستانه زیادی نشده ولی غلبه بر تیم ایران کار ساده‌ای نیست. با وجود کارلوس کی‌روش، مربی پیشین تیم ملی پرتغال و رئال‌مادرید در رأس کادرفنی تیم ایران کار نیجریه برای شکست دادن این تیم آسیایی دشوار است.

کی‌روش با متقاعد ساختن رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه برای بازی در تیم ملی زادگاهشان خط حمله تیم خود را تقویت کرده است. این دو بازیکن از مهره‌های کلیدی ایران در راه صعود از مرحله انتخابی جام جهانی به عنوان تیم صدرنشین بودند.

قوچان‌نژاد که در سال ۲۰۱۲ به تیم ملی ملحق شد به «گوچی» ملقب است. مهاجمی سریع که در ۱۴ بازی که تاکنون برای ایران به میدان رفته و ۱۰ گل به ثمر رسانده است. دژاگه هم از زمانی که پذیرفت به جای انتظار برای پوشیدن پیراهن آلمان پیراهن تیم ملی ایران را به تن کند بازی‌های تأثیرگذاری از خود به نمایش گذاشته است.

تیم کی‌روش را جواد نکونام ۳۳ ساله در میدان رهبری می‌کند. بازیکنی که توپ‌ها در میدان به او ختم و ضدحملات از طریق وی طرح‌ریزی می‌شود. با وجود تجربه ناامیدکننده نکونام با ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ تجربه وی در این دوره می‌تواند خیلی ارزشمند باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.