خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - طنز روز

فرزین پورمحبی

درسته که مسی گفته ایران می‌تونه شگفتی‌ساز جام باشه! اما گول ظاهرشو نخورید، این فقط یه ترفنده که همه خیال کنند مسی، اون حمله اینترنتی معروف به صفحه‌اش رو، از سوی مردم همیشه در صحنه ما فراموش کرده و دیگه کاری به کارمون نداره!! اما من به‌عنوان کارشناسی که معمولا چیزهایی رو می‌بینه که بقیه جماعت عمرا بتونن ببینن، به کادر فنی تیم ملی هشدار می‌دم و برخلاف سازمان هواشناسی کشورمون، وقوع یک طوفان رو در این بازی اون هم از جناح «مسی» پیش‌بینی می‌کنم...
بعدا نگید نگفتا!
اما همیشه باید نیمه پر لیوانو دید، خوشبختانه این طوفان به ما و شاکله و استخون‌بندی تیم ملی کشورمون خیلی هم آسیبی نمی‌زنه، چراکه جمعه شب، اسپانیا در مقابل هلند کاری کرد که دیگه هیچ طوفانی نمی‌تونه ما رو بتکونه... فراموش نکنید که بالاتر از سیاهی رنگی نیست.
مثلا فرض کنید ۲۶ خرداده و آرژانتین به ما ده تا گل زده... خب بلافاصله بعد از بازی با آرژانتین آقای کیروش می‌تونه تو نشست خبری، با سینه‌ای جلو داده ظاهر بشه و زل بزنه تو چشمای تک تک خبرنگاران دنیا و با لبخند بهشون بگه: ببینم؛ وقتی قهرمان جهان و اروپا ۵ تا می‌خوره، از مایی که نتونستیم ۳۰ سال قهرمان آسیا بشیم انتظار داشتید ۱۰ تا رو شیرین نخوریم!!!! واقعا خجالت نمی‌کشید که اینقدر رو دارید و تا این حد توقع از ما؟ تازه... هلند مسی که چه عرض کنم، حلبی هم نداشت و حداکثر با چند تا کمپرسی تونست سوسکشون بکنه...
تیم نیجیریه هم گویا بازیکنانش تهدید کردن، ممکنه به‌خاطر مسائل مالی و جریانات سیاسی کشورشون در برابر ایران حاضر نشند که خب اینجا هم ۳-۰ به نفع ما تموم می شه... خدا این بوکو حرام‌ها رو بیشترشون بکنه تا اوضاع اقتصادی دنیا خراب‌تر بشه!
در مورد بوسنی هم که خدا کریمه...
بارالها به‌طور کلی شکرت که همیشه به فکر حفظ آبروی بندگانت هستی و خواهی بود.

***

از طوفان گفتیم، داغ دلم تازه شد؛ چند وقت پیش بود که رییس سازمان هواشناسی در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت، «سازمان هواشناسی به دلیل ضعف امکانات فنی امکان پیش‌بینی طوفان تهران را نداشته است».

اونقدر تو این کشور چیزهای عجیب و غریب شنیدیم که اگه یه روز دیوید کاپرفیلد بیاد اینجا و برج میلاد رو برامون قورباغه بکنه، فقط بر و بر تماشاش می‌کنیم و حداکثر برای اینکه کنف نشه، از زحماتش تشکر می‌کنیم! آخه ما همون‌هایی هستیم که جلوی چشممون یه کامیون شمش طلا، یکهویی شد چند تیکه پاره آهن!
یا مثلا برای ما اصلا عجیب نیست که سازمان آتش نشانی، تشک نجات نداشته باشه و شرکت راه آهن، به‌جای استفاده از سیستم خودکار کنترل قطار، سوزنبانان پیر رو به خدمت بگیره؛ پس با این احوالات اگه سازمان هواشناسی هم نتونه باد و طوفان و بارون رو پیش‌بینی بکنه، خیلی برامون عجیب نیست و از هیچکسی هم توقعی نداریم!
اما بنده، حق شهروندی خودم می‌دونم که حداقل از یه چیز متعجب بشم و اون این‌که:
سازمان هواشناسی در حال حاضر چطوری داره دم به ساعت طوفان پیش‌بینی می‌کنه که هیچ؛ سرعت و حدت و قدرتش رو هم به رخمون می‌کشه!
عده‌ای از کارشناسان معتقدند که در اتاق فکر سازمان هواشناسی گفته شده که:
"ما طوفان رو با سرعتش پیش‌بینی می‌کنیم؛ اگه اومد چه بهتر!!! سرعتش رو هم کی می‌خواد بفهمه درسته یا غلط! ... اگه هم نیومد به همه می‌گیم: برید دعا کنید که نیومده مگه ویار طوفان کردین!!"
البته از این دوستان یه خواهش هم دارم...
ای‌کاش حداقل به وظیفه سازمانی خودتون عمل می‌کردید و یه اسمی رو این طوفان مادرمرده می‌گذاشتید تا طوفان ما هم مثل خارجکی‌ها اسم و رسمی پیدا می‌کرد و این‌جوری بی نام و نشون نمیومد و نمی‌رفت!
جهت اطلاعتون باید بگم که اگه حالا به این صرافت افتادید که برید از نام‌نامه براش یه اسم پیدا کنید، به این نکته‌ی ظریف توجه داشته باشید که اسمش حتما اسم زن باشه، چون به گفته اهل فن طوفان‌هایی که مرگبار بودن اسمشون زنونه بوده، مثل کاترینا و و یکتوریا و....
اینم کار فرهنگی حقیر.
نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )