داور بازنشسته فوتبال ایران گفت: داور بازی ایران و نیجریه در هر مسابقه به طور متوسط ۵ کارت زرد می‌دهد و بازیکنان ایران باید مراقب باشند.
علی خسروی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد کارلوس ورا داور اهل اکوادور که قرار است بازی ایران و نیجریه را سوت بزند گفت: این داور متولد ۲۵ ژوئن ۱۹۷۶ است و ۳۷ سال دارد. او در سال ۲۰۰۶ وارد فهرست داوران فیفا شده و فقط در جام جهانی زیر بیست سال قضاوت کرده است. مسابقاتی که همین اواخر در ترکیه برگزار شد.

وی ادامه داد: کارلوس ورا در هر بازی به طور متوسط ۵ کارت زرد به بازیکنان نشان می‌دهد به همین دلیل بازیکنان تیم ملی باید مراقب او باشند. ورا به طور متوسط در هر سه مسابقه هم یک کارت قرمز از جیبش خارج می‌کند.

خسروی با اشاره به داور چهارم بازی ایران و نیجریه گفت: ویلمار رودلان کلمبیایی همان داوری است که بازی مکزیک و کامرون را سوت زد و دو گل صحیح مکزیک را مردود اعلام کرد. بنابراین مشخص می‌شود که داوران اصلی هم ممکن است در فهرست داوران ذخیره قرار بگیرند.

این داور بازنشسته فوتبال ایران با اشاره به اسپری‌هایی که داوران در مسابقات جام جهانی استفاده می‌کنند، گفت: داوران وسایل زیادی در مسابقه حمل می‌کنند. سیستم رادیویی، خودکار، سوت، ساعت، که در برخی مواقع داوران دو خودکار و دو سوت دارند. ضمن اینکه داوران برای زدن اسپری مجبور است مقابل بازیکن خم شود و این مسئله برای شخصیت داوران مناسب نیست.بهتر است که در رعایت فاصله دیوار دفاعی سخت‌گیری‌ها بیشتر شود تا از این اسپری‌ها استفاده شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )