ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل خواستار توقف اعتراضات خیابانی در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هر چند جام جهانی ۲۰۱۴ در کشور برزیل چند روزی است که آغاز شده اما اعتراضات خیابانی در این کشور هنوز ادامه دارد و مردم حاضر نیستند اعتراضات خود را قطع کنند.

روماریو ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل از حامیان اعتراضات خیابانی بود و بارها به انتقاد از حکومت دلما روسف پرداخت و او و کابینه اش را متهم به فساد و حیف و میل ثروت کشورش کرد. با این حال این ستاره برزیلی از هموطنانش خواست تا اعتراضات خیابانی را در زمان جام جهانی متوقف کنند تا این رقابت ها در آرامش برگزار شود.

روماریو ۴۸ ساله بعد از آنکه از فوتبال خداحافظی کرد وارد دنیای سیاست شد تا صدای فقرا و اقشار کم درآمد جامعه در برابر حکومت شود. او پیامی برای معترضان خیابانی داشت و آن دعوت کردن آنها به آرامش بود: " از شما می خواهم که اعتراضات خیابانی را متوقف کنید چرا که دولت پیام شمار را دریافت کرد و بعد از جام جهانی به آن رسیدگی خواهد کرد."

روماریو در گفت و گویی با BBC گفت: پیام معترضان به حکومت رسید. کسی انکار نمی کند که برزیل مشکلات اجتماعی بزرگی دارد. فساد بزرگترین مشکل ماست. مشکلات دیگری همچون خشونت داریم که بیانگر ضعف اقتصای و کمبود سرمایه گذاری در زمینه تعلیم و تربیت است. مشکل این است که حکومت نمی‌خواهد نقاط ضعف را برطرف کند. مردم برزیل نخستین کسانی هستند که به جهانیان اعلام کردند که آنها مشکلات زیادی دارند. با این حال می توانیم از تیم ملی کشور خود حمایت کنیم و مشکلات و نابسامانیهای خود را در زمان بهتری بیان کنیم. الان زمان لذت بردن از جام جهانی است.

او افزود: پیامی که باید به همه بدهیم این است که کشور ما دارای طبیعتی سحرآمیز و زیباست. گذشته از این در برزیل تنوع فرهنگی و شادی و عشق به فوتبال وجود دارد. براین باورم که روستاهای فقیر در برزیل اصالت خود را حفظ خواهند کرد. ما روستاهای کامل و زیبایی داریم هر چند کشور در فقر اقتصادی به سر می‌برد.


← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.