سرمربی تیم ملی اسپانیا پس از شکست سنگین شاگردانش برابر هلند در دور نخست بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی هیچ توضیحی برای دفاع از شاگردانش نداشت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، ویسنته دل‌بوسکه پس از شکست ۵ بر یک اسپانیا برابر هلند در بازی نخست گروه B‌ جام جهانی ۲۰۱۴ به سنگینی این باخت اذعان داشت و گفت تیمش برای جبران آن در بازی‌های بعد تمام تلاش خود را خواهد کرد.

دل‌بوسکه در گفت‌وگو با شبکه TVE اسپانیا گفت: باید شکست را بپذیریم. نمی‌خواهم چیزی را توجیه کنم اما فکر می‌کنم که ما می‌توانستیم گل دوم را توسط سیلوا بزنیم. با این حال نیمه اول با تساوی به پایان رسید و از آن به بعد در نیمه دوم، هلند عزم خود را برای گرفتن نتیجه جزم کرده بود و بهتر بازی کرد. هلندی‌ها بهتر بودند اما همه بازیکنان ما جنگیدند، همه آنها.

وی افزود: حالا شرایط حساسی برای ما ایجاد شده است که تلاش خواهیم کرد آن را پشت سر بگذاریم. هلندی‌ها موقعیت‌های خود را داشتند. ما نیمه اول بازی را به خوبی به پایان رساندیم اما زمانی که بازی یک بر یک مساوی شد کارمان کمی سخت شد.

سرمربی ماتادورها در پاسخ به این سؤال که آیا نیاز یک تغییر و تحول بزرگ را در ترکیب تیمش احساس می‌کند،‌ تصریح کرد: تحول؟ خیر. این ورزش است، حتی اگر یک بازیکن کم‌کاری کرده باشد. امیدوارم طرز کنار آمدن با باخت را بدانیم همانطور که طرز کنار آمدن با پیروزی را می‌دانیم. قطعاً به پیروزی در بازی بعدی چشم خواهیم داشت. باید گفت که ما اشتباهات فراوانی مرتکب شدیم اما دست از جنگیدن نکشیدیم. کار زیادی برای انجام دادن در مورد این شکست وجود ندارد. باید آن را بپذیریم و دو بازی بعدی را ببریم.

دل‌بوسکه در خصوص آمادگی جسمانی بازیکنانش گفت: چیزهایی هستند که قابل تشخیص نیستند. من فکر نمی‌کنم که شکست تیم به خاطر ناآمادگی جسمی بازیکنان بوده باشد. جو استادیوم روی روند بازی تأثیر فراوانی داشت اما فکر نمی‌کنم که این شکست به آمادگی جسمانی بازیکنان ربط داشته باشد.

سرمربی پیشین رئال مادرید ادامه داد: حس بدی دارم و ناامید شده‌ام اما با شجاعت کافی می‌توانیم این شکست را جبران کنیم. هیچ توضیحی برای این شکست وجود ندارد. زبانم بند آمده است. مادفاع را نبسته بودیم اما خودمان را خوب کنترل کردیم. در این بازی ما بسیار سست بودیم و من باید ببینم کجای کار می‌لنگد و آن را درست کنم. 

دل‌بوسکه با خودداری از انداختن تمام تقصیر‌ها به گردن ایکر کاسیاس به خاطر نمایش ضعیفش درون دروازه ماتادورها،‌ خاطرنشان کرد: ما دنبال پیدا کردن مقصر نیستیم. این شکست به خاطر عملکرد ضعیف یک بازیکن نیست اما نتیجه حاصل بازی ضعیف کل تیم بود. ایکر را راحت بگذارید.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )