اشکان دژاگه و آندو تیموریان دو بازیکنی بودند که به کنفرانس مطبوعاتی تمرین تیم ملی رفتند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ دو ملی پوش ایران که به کنفرانس مطبوعاتی آمده بودند خیلی با اعتماد به نفس از تلاش برای بردن نیجریه و صعود به مرحله دوم بازی ها گفتند.

*آقای تیموریان شما دومین جام جهانی را تجربه می کنید. این جام با جام قبلی چه تفاوتی دارد؟

این جام خیلی با بار قبلی فرق دارد. تیم مای این بار جوانتر شده و خوشحالم که برای دومین بار فرصت حضور در جام جهانی را پیدا کردم. امیدوارم بتوانیم به دور دوم بازی ها صعود کنیم. این هدف ماست.

*آندو شما برای دومین بار در فضای اردویی تیم ملی در جام جهانی هستی .جو تیم نسبت به دوره قبل چقدر فرق دارد؟

این بار جو صمیمی تری داریم. البته ما لژیونرهای زیادی داریم. نمی شود این دو تیم را با هم مقایسه کرد اما تیم خوبی داریم. نمی شود دو تیم را با هم مقایسه کنم و فقط امیدوارم در پایان بازی ها نام ایران سرافراز باشد. ولی می دانم که جو صمیمی و خوبی هم بین مان هست.

*اشکان جان بعد از قرعه کشی همه تمرکز روی بازی با آرژانتین داشتند اما الان انگار تمرکز همه شما روی نیجریه است.

هر سه تیم گروه ما قوی هستند. ما برای مان هر سه بازی مهم است اما بازی اول همیشه در تورنمنت ها مهم است و امید وارم که عصر دوشنبه همه با هم یک بازی خوب و موفق را پشت سر بگذاریم.

*می خواستم از هر دوی شما بپرسم اینکه حریفان ایران شناختی از تیم ملی ما ندارند ، چقدر می تواند به ما کمک کند؟

آندوتیموریان: تیم ما امسال خیلی قوی است. ما ناشناخته هستیم اما یک سورپرایز هستیم. این سلاح سرد ماست که بازیکنان مان را نمی شناسند. می خواهیم در بازی با بوسنی و نیجریه ، این دو تیم را سورپرایز کنیم چون می دانیم بازی با آرژانتین کمی سخت است. باز تکرار می کنم ایران امسال تیمیخیلی قوی دارد.

اشکان دژاگه: من فکر می کنم در فوتبال هر اتفاقی امکان دارد. تیم خیلی خوبی داریم . از فولام که به اردو آمدم فقط می توانم بگویم همه گروه عالی کار کردند و ما حاضر هستیم برای بازی ها. این شانس را داریم که جام را سورپرایز کنیم.

*سئوال از آندو این است که چه چیزی این تیم بیشتر از بازی های جام جهانی آلمان دارد ؟

جام جهانی قبلی من سن کمی داشتم و خیلی سورپرایزبودم که جلوی تیم بزرگی بازی کردم. الان می توانم بگویم مهمترین درس من از جام قبلی این است که حق اشتباه نداریم. ما بازی با مکزیک را که در دست مان بود را از دست دادیم. این بار باید برنده باشیم چون با بردن نیجریه به احتمال ۷۰ درصد از گروه مان صعود می کنیم.

*در بازی با نیجریه احتمالا باید کمی دفاعی تر بازی کنی. خودت از این اتفاق چه حسی داری؟

مهم نیست که من چی دوست دارم. مهم این است که ما یک تیم حهستیم. اگر همه با هم دفاع کنیم و همه با هم حمله ، آن وقت موفق می شویم. اگر بازی های چمپیونز لیگ را دیده باشید تازه متوجه می شوید که دفاع کردن خوب چقدر مهم است. من همه تلاشم را می کنم تا همه با هم بتوانیم برنده بازی باشیم.

*آندو تو ستاره جام جهانی قبلی ایران بودی ، این بار فکر می کنی تیم ما ستاره ای خواهد داشت؟

ما بازیکن های خوب زیادی داریم که مثل بختیار ، انصاری فرد و جهانبخش. این دیگر به خودشان ربط دارد که چه تصمیمی می گیرند. لیاقت ایرانی ها بازی در بالاترین سطح دنیاست .

*اشکان تو در یکی از بهترین لیگ های دنیا بازی می کنی. این تجربه را چطور با هم تیمی هایت به اشتراک می گذاری؟

این همیشه آرزوی من بود که در لیگ انگلیس بازی می کنم. من تلاش می کنم به جوان های تیمم کمک کنم اما خیلی بازیکنان با تجربه ای در تیم مان داریم که انها به من هم کمک می کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.