هافبک تیم ملی ایران گفت: امیدوارم نام خوبی از خود در جام جهانی ۲۰۱۴ به جا بگذاریم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم به برزیل، آندرانیک تیموریان در نشست خبری که پس از تمرین تیم ملی برگزار شد در پاسخ به این سوال که تفاوت جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل با جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان چیست، گفت: این دوره برای تیم ملی ما بسیار حساس است. ایران ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه است و امیدوارم بازی‌های خوبی انجام دهیم.

وی افزود: فکر می‌کنم در تیم این دوره ما صمیمیت خوبی وجود دارد و همچنین ۵،۶ بازیکن داریم که در اروپا توپ می‌زنند به هر حال نمی‌توان این ۲ دوره را با هم مقایسه کرد و ما در جام‌جهانی آلمان هم تیم خوبی بودیم. بازیکنان هرکدام از تیم‌ها تلاششان را انجام دادند و این بار هم سعی می‌کنیم باردیگر نام ایران را در جام‌جهانی مطرح کنیم و پرچم کشورمان را به اهتزاز درآوریم.

تیموریان در پاسخ به این سوال که مهمترین دستاوردش در این جام‌جهانی چه خواهد بود گفت: در جام‌جهانی آلمان ۲۲ سال داشتم و اولین بازی خود را مقابل مکزیک انجام دادم که از این بابت سورپرایز شدم که اولین بازی‌ام مقابل تیم بزرگ است از آن بازی تجربه بزرگی به دست آوردم و مهمترین آن این است که اشتباهات گذشته را در این جام تکرار نخواهم کرد. امیدوارم نام خوبی از خود در این مسابقات به جا بگذاریم.

این بازیکن گفت: ‫در جام جهانی ۲۰۰۶ تجربه خوبی به دست آوردیم‬‎ ‫چراکه بازی اول کلید هر تورنمنت است‬‎. ‫ما در آن مسابقات بازی اول مقابل مکزیک را از دست دادیم‬‎ و در ادامه کار به مشکل خوردیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا جام جهانی آورده‌ای برای فوتبال ایران خواهد داشت، اظهار داشت: بازیکنان خیلی خوبی داریم مثل جهانبخش، حاج صفی، بختیار رحمانی و انصاری‌فرد که می توانند به اروپا بروند و فوتبال در اروپا ادامه دهند. لیاقت بازیکنان ایرانی بازی کردن در اروپا است‬‎ و این شاید یکی از آورده‌های مهم جام جهانی باشد.

تیموریان در خصوص اینکه رابطه‌ خوبی با دژاگه دارد، گفت: ‫من اشکان را از انگلیس می‌شناختم و خوشحال هستم به عنوان یک ایرانی که اشکان برای تیم ایران بازی می‌کند‬‎. ‫ما ۴-۵ سال است دوست هستیم‬‎ و ‫زمان بازی کردن در بولتون و ولفسبورگ در اروپا نیز با هم بازی می‌کردیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.