رئیس فدراسیون فوتبال از واریز پول فوتبال ایران از سوی فیفا و AFC به حساب سفارتخانه‌ها خبر داد.
به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از برزیل، علی کفاشیان در کمپ تمرینی تیم ملی در جمع خبرنگاران حاضر شد و نشست خبری برگزار کرد.

کفاشیان در این نشست خبری گفت: از روزی که به برزیل آمدیم ۳ جلسه برگزار کردیم و در جلسه‌ای که در مورد ای اف سی بود بحث در مورد اصلاح اساسنامه انجام شد و اینکه انتخاب نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا به این صورت باشد که رئیس انتخاب شود و نایب رئیس را هم خودش انتخاب کند. برخی از بندها حذف و برخی از بندها به اساسنامه اضافه شد.

وی ادامه داد: فیفا و ای اف سی قبول کرده‌اند که پول فدراسیون را به حساب سفارتخانه‌هایمان واریز کنند و این مسئله یک قدم رو به جلوست.

علی کفاشیان ادامه داد: قرار شد یک زون جدید در ْآسیا تشکیل شود و اسم آن را هم کفا گذاشته‌ایم به معنای کفاشیان( با خنده) دبیرخانه‌اش را هم در ایران گذاشته‌ایم و می‌خواهیم مستقل باشیم و یک رئیس و نایب رئیس هم به AFC می‌فرستیم و شانس ما برای ریاست بالا می‌رود. AFC هم گفت از این تصمیم حمایت خواهد کرد.

 رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به تصمیم‌های دیگر فیفا در کنگره فیفا گفت: قرار شد کمک فیفا از ۲۵۰ هزار دلار به ۷۵۰ هزار دلار افزایش پیدا کند و محدودیت سنی هم برای ریاست فیفا برداشته شد تا بلاتر خودش بتواند در انتخابات ریاست فیفا دوباره شرکت کند.این مسئله هم با رای گیری تایید شد.

 کفاشیان ادامه داد: درآمد فیفا امسال زیاد شده است.در اساسنامه ‌هم اصلاحاتی انجام شده است و به فوتبال بانوان هم توجه زیادی شده است. ما هم باید فعالیت‌هایمان را نشان بدهیم و نظر مساعد آنها را هم جلب کنیم. بودجه پروژه گل هم به ۶۰۰ هزار دلار افزایش پیدا کرده است و قبلا این پروژه ۵۰۰ هزار دلار بود. بلاتر در کنگره فیفا گزارش ۴۵ ساله‌ای از عملکرد فیفا هم ارایه کرد که جنبه تبلیغاتی هم برای خودش داشت.

کفاشیان با اشاره به روز سوم کنگره فیفا گفت: در روز سوم هم تا ظهر در کنگره بودیم و سپس به افتتاحیه جام  جهانی رفتیم وبرگشتیم و اکنون هم در کنار تیم ملی هستم و از دیدار با خبرنگاران هم خوشحال شدم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه اکنون فضا تیم ملی خوب است و اگر به نیجریه ببازیم جو تغییر خواهد کرد و آیا قرارداد کی روش تمدید می‌شود، گفت: ما برای کی روش مذاکرات زیادی داشتیم اما الان مذاکرات را متوقف کردیم. خودش دوست داشت تکلیفش را قبل از جام جهانی روشن کنیم اما ما نه گفتیم و نه بله، ما باید صبر کنیم ببینیم چه می شود و علاوه بر این در فدراسیون مشکلات مالی زیادی داشتیم و خودم از این مورد ناراحتم اما هزینه سنگین است و اگر کمک نشویم برای تمدید قرارداد کی روش مشکل خواهیم داشت. هنوز تصمیم نگرفته‌ایم. می‌دانیم کی روش دانش و توانایی بالایی دارد اگر بخواهیم مربی خارجی بیاوریم ۲ سال طول می‌کشد تا بشود یکی مثل کی روش و اگر مربی داخلی هم بیاوریم می گویند مربی خارجی باید بیایید.

 

وی ادامه داد: نباید بگوییم که بعد از نیجریه شرایط سخت می‌شود بلکه باید به بچه ها روحیه بدهیم و به درجات بالاتر فکر کنیم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که سرنوشت خودتان چه می شود. در جام جهانی ۲۰۰۶ پای رئیس به ایران نرسیده  تغییر کرد.آیا از جایگاهتان مطمئن هستید؟گفت: هر کاری در فدراسیون جایگاه خودش را دارد. عملکرد ما در بخش های مختلف بررسی می‌شود. ۳ سال بهترین فدراسیون در ای اف سی شدیم در دیگر تیم‌هایمان نیز بهترین هستیم که در کنگره  فیفا هم مورد تایید بود اما در مجمع فدراسیون سرنوشت مدیر و رئیس فدراسیون با نتیجه تعیین نمی‌شود. سرنوشت باید در زمان خودش تعیین شود و نگاه مجمع همین است بنابراین با قدرت مدیریت فدراسیون به کارش ادامه می دهد مگر اینگه مجمع به این تصمیم برسد که من نباشم. در یک زمان تصمیم نادرست گرفتیم و ضربه اش را فدراسیون خورد بنابراین قرار نیست که دوباره همان تصمیم غلط را بگیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه شرایط تیم ملی چطور است، گفت: از زمانی که اردوی تیم ملی تشکیل شده بازیکنان نظم خوبی دارند و از چهره‌هایشان پیداست انگیزه بالایی دارند. دوست داشتیم برویم جام جهانی تا همین جا هم که آمده‌ایم باید با قدرت ظاهر شویم اما شرایط ما خوب است.

 

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا از میزبانی برزیل انتقاد دارید یا نه گفت: خلی جالب است هتل ما که متعلق به فیفا بود اما اینترنت هم نداشت و برای بطری آب هم پول گرفتند البته برزیل هتل هایشان پایین تر از درجه یک های جهان هست.

 کفاشیان ادامه داد: علی آبادی هم چند سال پیش در آسانسور همین برزیل گیر کرده بود. اینجا همین طور هست.

 

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه، آیا در اردوی اخیر حاشیه‌ای وجود دارد؟ بازیکن معترضی هست؟ گفت: بله زمان قطبی نکونام درد دل‌هایی داشت اما این بار عکس است خود نکونام و سایر بازیکنان می‌گویند که کی روش خوب است. ما هیچ مسئله حاشیه ای نداشته ایم. کفاشیان در مورد پاداش ملی پوشان در صورت پیروزی مقابل نیجریه‌ گفت: ما از دولت و وزیر ورزش خواستیم که برای صعود بچه‌ها پاداشی را مشخص کنند و حالا قول داده‌اند و میزان آن را مشخص نکرده‌اند. وی در مورد اینکه از پاداش فیفا چیزی برای بازیکنان در نظر گرفته اید، گفت:۱۰ درصد آن که متعلق به کی‌روش است اما در هیات رئیسه می‌توانیم تصمیم بگیریم هزینه‌های زیادی برای اردوی اتریش و آفریقا و حتی برزیل هزینه‌های زیادی داشته‌ایم. رئیس فدراسیون فوتبال، در مورد اینکه، در کنگره ای اف سی در مورد  میزبانی جام ملت‌ها بحث شد یا نه گفت: برای میزبانی ما مانده ایم و امارات برای میزبانی جام ملت‌ها خیلی مصمم هستیم و احتمالا در کنگره استرالیا هم  در این مورد تصمیم گیری نخواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.