بیشتر اعضای فدراسیون بین المللی فوتبال با نامزدی مجدد بلاتر برای پست ریاست فیفا موافقت کردند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هر چند پیش از این سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا اعلام کرد که دیگر بعد از ۱۶ سال ریاست فیفا، نمی‌خواهد برای بار دیگر خود را برای این پست نامزد کند اما به نظر می‌رسد که این مرد سوئیسی دست بردار کرسی ریاست نیست و می خواهد خود را برای بار پنجم در این پست ببیند.
در نشست اعضای کنگره فیفا که در شهر سائوپائولو برزیل برگزار شد بیشتر اعضا با تصویب قانونی جدید، موافقت خود را با نامزدی سپ بلاتر اعلام کردند و بدین ترتیب او می‌تواند برای پنجمین بار خود را برای ریاست فیفا نامزد کند این درحالی است که قرار بود میشل پلاتینی فرانسوی به عنوان جانشین او انتخاب شود.
۲۰۹ عضو از اعضای فدراسیون بین المللی فوتبال عصر چهارشنبه به وقت برزیل با اعلام نامزدی دوباره بلاتر برای ریاست فیفا موافقت کردند.
سایت گل عربی نوشت: بلاتر که برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ کرسی ریاست فیفا را به دست آورد در جلسه اعضای فیفا با حمایت زیاد نمایندگان آسیا و آفریقا و آمریکا لاتین همراه شد. این در حالی بود که تعداد کمی از نمایندگان اروپا با بلند کردن کارت های سبز مخالفت خود را برای نامزدی مجدد بلاتر سوئیسی اعلام کردند.
بلاتر دوشنبه در نشستی که با اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت اینگونه سخن گفت: همچنان که می‌دانید دوران ریاست من در فیفا در سال ۲۰۱۵ به پایان می رسد اما ماموریت من به پایان نرسیده است. تلاش می کنم برای پنجمین بار خود را برای ریاست فیفا نامزد کنم. می‌خواهید بدانید که رئیس شما در آینده چه کسی خواهد بود؟ الان نمی‌خواهم چیزی بشنوم اما شما این اختیار را دارین که به من بلی یا خیر بگویید.
بعد از این سخنان بلاتر همه اعضای حاضر در جلسه با کف زدن به حمایت از رئیس کنونی فیفا پرداختند تا اعلام کنند که با ریاست دوباره او موافق هستند. بلاتر هم بعد از این استقبال باشکوه گفت: پیداست که شما موافق من هستید.
اعضای فدراسیون های آلمان، انگلیس و آرژانتین از مخالفان بلاتر برای نامزدی دوباره فیفا به شمار می‌آیند.
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.