کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا شانس آرژانتین برای قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل را بیشتر از دیگر تیم‌ها می‌داند. او می‌گوید تنها یک بازیکن در تاریخ جام‌جهانی وجود دارد که توانست تیمش را یک تنه قهرمان کند و او مارادونا بود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تب جام‌جهانی همه جا را فرا گرفته است. تا آغاز این رقابت‌ها زمان زیادی باقی نمانده است و دوستداران فوتبال بی‌تابانه در انتظار به صدا درآمدن سوت شروع این رقابت هستند.

فابیو کاناوارو، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا که موفق شد با این تیم قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان شود در گفت‌وگویی که با سایت "یورو اسپورت" عربی داشت، درباره موضوعات زیادی صحبت کرد. او درباره شانس ایتالیا برای قهرمانی در برزیل گفت: فوتبال از ضروریات زندگی است. تیم ملی فوتبال ایتالیا بعد از برزیل پرافتخارترین تیم جام‌جهانی به شمار می‌آید. ما تا الان چهار بار جام قهرمانی را بالای سر برده‌ایم. بنابراین باید همگان به ما احترام بگذارند. ایتالیا تاریخ درخشانی در جام‌جهانی داشته است و این را تیم‌های شرکت کننده در جام‌جهانی مدنظر قرار دهند.
او افزود: ایتالیا تمام شاخص‌های یک تیم قهرمان را دارد اما بازیکنانی را که بتوان روی آنها حساب ویژه بازی کرد و یک تنه تیم را قهرمان کنند، در اختیار ندارد. به عنوان مثال بالوتلی که از چهره‌های سرشناس ایتالیا به شمار می‌آید این توانایی را ندارد که یک تنه ایتالیا را قهرمان کند. او برای این که ستاره جام شود به کمک زیادی نیاز دارد و باید انضباط و نظم داشته باشد. در ایتالیا ستاره‌های دیگری مثل کاسانو و روسی هم بازی می‌کنند، بنابراین تیم ما تنها به یک ستاره متکی نیست.

کاناوارو درباره این سوال که چرا فرانچسکو توتی به تیم ملی فوتبال ایتالیا برای حضور در برزیل دعوت نشد، این گونه پاسخ داد: پراندلی تصمیم درستی گرفت؛ چرا که باید در جام‌جهانی به بازیکنان جوان‌تر فرصت داد تا پخته‌تر و باتجربه‌تر شوند. دعوت کردن یا نکردن توتی فرق زیادی ندارد. شما سال ۲۰۰۶ را در نظر بگیرید. در آن رقابت‌ها در هر بازی یک بازیکن ما می‌درخشید و همین موضوع باعث شد تا در نهایت جام قهرمانی را بالای سر ببریم. در آن رقابت‌ها ستاره ما توتی، نستا و یا دل‌پیرو نبود بلکه همه ستاره بودند.

کاناوارو از این که رسانه‌ها فقط به مسی و رونالدو توجه می‌کنند، ناراحت است: "اینکه در فوتبال تنها روی یکی، دو بازیکن تاکید و دیگر ستاره‌ها را فراموش کرد، کاملا اشتباه است؛ چرا که فوتبال یک بازی گروهی است و یک بازیکن به تنهایی نمی‌تواند تیمش را قهرمان جام‌جهانی کند. مارادونا از قاعده جداست چرا که بی‌نظیر بود.
کاناوارو درباره این سوال که چه تیمی بیشترین شانس را برای قهرمانی در برزیل دارد، این گونه پاسخ داد: می‌خواهم طرفدار تیم ملی کشورم باشم با این حال معتقدم که آرژانتین قوی‌ترین تیم است.
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.