سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن اعلام کرد اهمیت اولین دیدار بازیکنانش در جام ‌جهانی خواب را از سر او دور نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، آلبرتو زاکرونی اعلام کرد که انتظارات فراوان از تیم ملی ژاپن در اولین دیدار این تیم در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل مقابل ساحل عاج، او را بی‌خواب نخواهد کرد.

با وجود اینکه ژاپن توانست بازی باخته مقابل زامبیا را با پیروزی چهار بر سه عوض کند تا پنجمین برد متوالی در دیدارهای تدارکاتی‌اش را به دست آورد، کارشناسان هنوز نمی‌دانند باید چه انتظاری از این تیم در رقابت‌های جام‌جهانی داشته باشند.

ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی چلسی معتقد است که یونان و ساحل عاج از این گروه صعود می‌کنند؛ در حالی که مایکل اوون اعلام کرد شاگردان زاکرونی می‌توانند شگفتی‌ساز این مسابقات نام بگیرند اما زاکرونی اعلام کرد که به خصوص پس از اظهارات کیسوکه هوندا در خصوص شانس ژاپن برای قهرمانی در جام‌جهانی،‌ توجهی به باورهای دیگران درباره فرصت‌های ژاپن برای موفقیت در برزیل ندارد.

سرمربی تیم ملی ژاپن اظهار داشت: فقط از دو مربی بسیار بزرگ (مورینیو و لیپی) نام بردید و حتی آنها هم نمی‌توانند بگویند که ژاپن در جام‌جهانی چه عملکردی خواهد داشت. این نشان می‌دهد که هیچ چیز در فوتبال قطعیت ندارد. همه ما با آنچه که باور داریم می‌توانیم انجام دهیم، به این مسابقات می‌رویم.

وی افزود: تنها چیزی که از آن اطمینان دارم، این است که تنها کسی هستم که مسئولیت تیم را برعهده دارم. بازیکنان من می‌دانند که تنها چیزی که از آنها می‌خواهم این است که صد در صد روی بهتر بازی کردن از حریف تمرکز کنند.

ژاپن تحسین بسیاری را نسبت به خط حمله تیمش برانگیخته است اما خط دفاعی این تیم مشکلاتی دارد. غول‌های آسیایی تنها یک بار در ۹ مسابقه دروازه تیمشان را بسته نگه داشتند و در این مسابقات ۱۳ گل دریافت کردند.

یوتو ناگاتومو، مدافع تیم ملی ژاپن گفت:‌ من فکر می‌کنم وقتی در بازی‌های اخیر گل خوردیم به این دلیل بود که نتوانستیم ضربات آخر را خوب بزنیم. ترجیح می‌دهم با بهترین بازی‌ام هجومی به میدان بروم تا اینکه روی دفاع تمرکز کنم.

وی ادامه داد: چهار سال برای همین تمرین کردیم و مطمئنیم که کارمان را درست انجام خواهیم داد.

برای دیدن تمام اخبار جام‌جهانی اینجا را کلیک کنید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.