سرمربی پیشین تیم ملی ایتالیا گفت که تیم گوانگژو اورگراند چین آخرین تیم باشگاهی است که او در آن مربیگری می‌کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ مارچلو لیپی اعلام کرد که پس از پایان کارش در تیم گوانگژو اورگراند چین دیگر هدایت هیچ تیم باشگاهی را بر عهده نخواهد گرفت. لیپی در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های رادیویی ایتالیا گفت: هدف من از قبول پیشنهاد مربیگری گوانگژو اورگراند چین کسب یک تجربه کاملاً متفاوت بود، هرچند منکر آن نمی‌شوم که مسائل مالی هم در حضور من در این تیم نقش داشت. پس از هدایت این تیم مطمئناً من دیگر در رده باشگاهی مربیگری نخواهم کرد. اگر یک تیم ملی، چه آسیایی یا اروپایی، پیشنهاد بدهد شاید مربیگری در رده ملی را دوباره از سر بگیرم اما در رده باشگاهی امکان ندارد که دیگر مربی کنم. گوانگژو آخرین تیم باشگاهی است که آن را هدایت می‌کنم.

لیپی در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر است بار دیگر مربی تیم ملی ایتالیا شود،‌ اظهار داشت: اشتباه کردن ویژگی آدمیزاد است اما تکرار آن نه. من قبلاً هم گفته‌ام که دیگر در ایتالیا هرگز به عنوان مربی فعالیت نخواهم داشت، چون در آنجا کارهایی که می‌‌خواستم انجام دهم را صورت داده‌ام.

سرمربی ایتالیایی قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ با اشاره به ناکامی که سال ۲۰۱۰ به همراه آتزوری تجربه کرد هم تصریح کرد: اعتراف می‌کنم که بازگشتم به تیم ملی ایتالیا اشتباه بزرگی بود. یک مربی هرگز نباید به تیمی که با آن قهرمان جام جهانی شده است، برگردد. برگشتن به تیم ملی ایتالیا پس از ترک آن یکی از اشتباهات فراوانی بود که من در دوران مربیگری‌ام مرتکب شده‌ام.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.