هافبک تیم ملی فوتبال ایران یکی از بازیکنانی است که در ترکیب ایران می‌تواند در ضد حمله‌ها عملکردی عالی داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس، اشکان دژاگه بازیکن فولام انگلیس به شمار می‌رود. او در آلمان بزرگ شده اما در تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی به میدان می‌رود. ایران در گروه F جام جهانی با تیم‌های نیجریه، بوسنی و هرزگوین و آرژانتین قرار گرفته است.

فولام در فصل گذشته لیگ برتر انگلیس به دسته پایین‌تر سقوط کرد. او بهترین بازیکن فصل از دید تماشاگران انتخاب شد و یکی از بهترین‌ بازیکنان تیم در فصلی بسیار بد بود. اشکان در تهران متولد شده و در یک سالگی راهی آلمان شده است. او در این کشور اروپایی رشد کرد و به یک شهروند آلمانی بدل شد. وی تا ۲۱ سالگی در همه رده‌های سنی تیم ملی آلمان بازی کرد و برای تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های آلمان در رقابت‌های قهرمانی یورو ۲۰۰۹ گلزنی کرد.

دوران فوتبال او اتفاق‌های جالبی را در خود داشت. دژاگه در سال ۲۰۰۷ و زمانی که تیم ملی آلمان برای دیداری قرار بود راهی سرزمین‌های اشغالی شود، او از این سفر سر باز زد. بازیکن پیشین هرتابرلین آلمان دلیل این کار خود را سفر والدینش به ایران عنوان کرد. او هنوز هم اقوامی در ایران دارد و نمی‌خواست برای آنها مشکلی ایجاد شود. با توجه به اینکه اعلام شد کار او هیچ اثری روی حضورش در تیم ملی آلمان نخواهد داشت اما اشکان در هیچ یک از رده‌های بالاتر در تیم ملی آلمان بازی نکرد.

زمانی که کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی ایران را به دست گرفت از او دعوت کرد تا در تیم ملی ایران به میدان برود. سال ۲۰۱۱ بود که مقابل قطر به میدان رفت و دو گل زد.

در حالی که جام جهانی فوتبال یک روز دیگر آغاز می‌شود، تیم ملی فوتبال ایران تیمی ناشناخته است. آنها بازی‌های بین المللی زیادی برگزار نمی‌کنند و بیشتر بازیکنان ملی پوش آنها خارج از خاورمیانه بازی نمی‌کنند. برخی‌ها هم در باشگاه‌های کوچک اروپایی توپ می‌زنند. دژاگه اما در این زمینه استثنا است. او در سطح نخست بوندسلیگا بازی کرده و قهرمانی در لیگ آلمان را با ولفسبورگ تجربه کرده است. او همچنین در لیگ برتر انگلیس نیز نشان داده که بازیکن بسیار خوبی است.

او البته یک گلزن بالفطره نیست و هر هفت یا هشت بازی یک گل می‌زند. منطقه مورد علاقه بازی او کناره‌های زمین است. او ترجیح می‌دهد در همه بازی‌ها به پشت مدافعان نفوذ کند و در ضد حمله‌ها نقشی موثر دارد. در تیمی مانند ایران که بیشتر باید به دفاع کردن بپردازد، توانایی‌های دژاگه در ضد حمله‌ها می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد. دژاگه همچنین توانایی این را دارد که همکاری خوبی با مدافعان کناری داشته باشد.

ایران کاری سخت در گروه F جام جهانی مقابل تیم‌های آرژانتین، بوسنی وهرزگوین و نیجریه دارد. آرژانتین شانس نخست صعود از این گروه است و از نیجریه هم به عنوان تیمی که مشخص نیست چه عملکردی دارد نام برده می‌شود. ایران اما در بین این تیم‌ها در رتبه چهارم قرار می‌گیرد. با توجه به نمایشی که تاکنون داشته، دژاگه می‌تواند ارزش خود را در این تیم بیش از پیش نشان دهد. او بدون شک با نمایشی که در جام جهانی خواهد داشت برای فصل آینده پیشنهادهای زیادی از سایر تیم‌ها دریافت خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.