مهاجم ایرانی چارلتون عنوان کرد در جام جهانی الگوی خاصی ندارد اما حضور در این تورنمنت معتبر به او چیزهای زیادی خواهد آموخت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا قوچان‌نژاد که تاکنون در ۱۴ بازی ملی ۱۰ گل به ثمر رسانده سال گذشته در آخرین بازی ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل کره‌جنوبی مهمترین گل ملی‌اش را به ثمر رساند.

سایت «globoesporte» برزیل در این باره نوشت:‌ قوچان‌نژاد که هدف اصلی‌اش رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی با ایران است علاقمند به نواختن سازهای موسیقیایی ار جمله ویالون است و فوتبال حرفه‌ای‌اش را در هلند شروع کرده است. قوچان‌نژاد که با لقب گوچی شناخته می‌شود به دلیل اینکه تلفظ نامش برای غیرایرانی‌ها سخت بود فقط نام «رضا» را پشت‌ پیراهنش حک کرد.

قوچان‌نژاد که یکی از گل‌های تیمش را در آخرین دیدار دوستانه ایران مقابل ترینیداد و توباگو زد،‌ گفت: هدف ما در جام جهانی انجام فوتبال خوب است. قطعاً نتیجه هم مهم است ولی ما می‌خواهیم از حضور در جام جهانی لذت ببریم و کیفیت‌مان را به جهانیان نشان دهیم. هر کشوری شانس حضور در این رقابت‌ها را پیدا نمی‌کند. ما نه برزیل هستیم، نه اسپانیا و نه آرژانتین که تیم‌های خیلی سطح بالایی هستند ولی می‌توانیم در برزیل به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.



کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی ایران که به حضور بازیکنان لژیونر باتجربه در ترکیب تیمش اعتقاد دارد، عنوان کرد: بازیکنان باتجربه می‌دانند که چگونه بازی را کنترل کنند. اگر ما بازیکنانی که فاقد تجربه بین‌المللی باشند را در اختیار داشته باشیم نمی‌توانیم با تیم‌های قدرتمند رقابت کنیم. بازیکنانی که در لیگ‌های اروپایی شاغل هستند حضورشان برای ما خیلی مهم است.

گوچی هم گفت: بهترین تیم‌ها در جام جهانی بازی خواهند کرد. الگوی خاصی هم در این رقابت‌ها ندارم ولی می‌توانم از حضور در این تورنمنت معتبر چیزهای زیادی بیاموزم. به هر حال تلاش می‌کنم با سبک خودم بازی کنم و بهترین عملکردم را برای تیم ملی ایران به نمایش بگذارم.

تیم ملی ایران در نخستین بازی از مرحله گروهی در ورزشگاه بایکسادا شهر کوریتیبا به مصاف نیجریه می‌رود. شاگردان کی‌روش در دیدار دوم خود در شهر بلوهوریزنته به دیدار آرژانتین می‌روند و در آخرین بازی از مرحله گروهی خود در سالوادور مقابل بوسنی و هرزگوین صف‌آرایی خواهند کرد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )