در فاصله اندک تا شروع مسابقات جام جهانی آخرین اخبار حکایت از کاهش امنیت در کشور میزبان مسابقات دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، ۳ روز دیگر مهم‌ترین جشنواره فوتبال دنیا در کشور زادگاه این رشته ورزشی یعنی برزیل آغاز می‌شود. از آنجایی که در ۱۹ دوره قبلی این پیکارها،‌امنیت عاملی بسیار مهم در برگزاری چنین تورنمنتی بوده است، با توجه به اتقاقاتی که در ماه‌های اخیر جامعه برزیل را دربرگرفته این سئوال برای هر علاقمند به موضوع جام جهانی مطرح می‌شود که آیا واقعا خیابان‌ها و معابر شهرهای میزبان جام بیستم، امن هستند و اصولا وقوع اتفاقاتی مثل تظاهرات مردم این کشور علیه برگزاری مسابقات و نیز وضعیت سخت اقتصادی، چقدر بر عامل امنیت جامعه برزیل تاثیر گذاشته است.

در همین ارتباط تازه‌ترین اخباری که موجود است، این نکته را بیان می کند که بحث امنیت جام جهانی با توجه به تحولات اخیر کشور آمریکایی، موضوعی مبهم است که هیچکس قادر نیست برایش پاسخی روشن داشته باشد.

برزیل جامعه‌ای عجیب با مردمانی با خرده‌ فرهنگ‌های گوناگون دارند که بحث امنیت را نیز خود به گونه‌ای تعریف و بیان می‌کنند.

براساس آخرین اطلاعات گزارش شده، از ۲ سال قبل که بحث تظاهرات خیابانی در شهرهای برزیل بوجود آمد،از میزان امنیت حداقل در برخی از اماکن و نقاط مختلف شهرهای این کشور کاسته شد.

در همین ارتباط روزنامه معتبر اوگلبو در یکی از تازه‌ترین شماره‌های خود نوشت به خاطر کاهش و کمبود امنیت بود که پلیس  برزیل به تمام کسانی که به این کشور به عنوان جهانگرد به هنگام جام جهانی سفر می کنند،‌هشدار داد به هنگام مواجه با پدیده‌های مثل تظاهرات یا دعواهای خیابانی، از ایستادن و تماشاکردن خودداری کنند.

روزنامه اودیا، دیگر نشریه مهم روزانه برزیل نیز در این ارتباط عنوان کرده گستردگی برزیل و نبود قدرت کافی از سوی دولت این کشور به هنگام جام جهانی باعث می‌شود تا درجه امنیت در همه نقاط این کشور حداقل در زمان جام جهانی به یک اندازه نباشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.