مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: اینکه رویانیان گفته استقلالی‌ها هم می‌دانند پرسپولیس برنده دربی خواهد بود به خاطر ترسش از این بازی است.
به گزارش خبرگزاری فارس، علی فتح‌الله‌زاده در حاشیه تمرین امروز تیم استقلال در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت آرش برهانی پس از اتفاقات دیروز بازی تیم‌های استقلال  و راه‌آهن و اینکه تکلیف او چه می‌شود، گفت: متأسفم برای کسانی که قلعه‌نویی را تحریک می‌کنند تا آرش برهانی را اخراج کند، این کار جوانمردانه نیست، قلعه‌نویی گفته باید فیلم بازی را ببیند و بعد درباره این مسئله تصمیم‌گیری کند.

وی ادامه داد: آرش گفته که چون در این بازی گل نزده و برای استقلال مفید واقع نشده ناراحت شده و این موضوع خیلی با بحث‌هایی که دیروز و امروز منتشر شده، فرق می‌کند و شاید اگر من هم جای قلعه‌نویی بودم و این صحبت‌ها را می‌شنیدم این برخورد را می‌کردم البته من دیروز از میرشاد ماجدی پرسیدم که داستان چه بوده و او هم گفته که برهانی به خاطر عصبانیت از تعویض به کلمن لگد نزده و چون برای استقلال مفید واقع نشده ناراحت بوده است اما در هر حال من از سرمربی تیمم حمایت می‌کنم و حامی تصمیم قلعه‌نویی هستم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد اینکه نظری بازیکن استقلال هم چند هفته پیش مشابه چنین کاری را انجام داده اما با او برخورد نشده، تصریح کرد: من همین الان این موضوع را از شما می‌شنوم و چنین صحنه‌ای از مهدی نظری ندیدم اما بهتر است بیایم و به هم کمک کنیم تا در خبرنویسی، مدیریت و مربیگری به استاندارد برسیم. این مسائل به سرمربی و سرپرست تیم برمی‌گردد و اگر چنین موضوعی هست باید آنها با این بازیکن برخورد کند. مدیرعامل که وظیفه برخورد بر روی نیمکت را ندارد اما من به عنوان مدیرعامل استقلال هر نوع بی‌انضباطی در هر رده‌ای را محکوم می‌کنم.

وی درباره اینکه اگر سرمربی یا سرپرست چنین صحنه‌ای را نبیند، تکلیف چیست، ادامه داد: شاید مدیر در لحظه بازی جلسه داشته باشد و او هم این صحنه را نبیند. باید کار را تقسیم کرد، مدیرعامل که برای تیم بازیکن انتخاب نمی‌کند، هر که را بگویند من به عنوان مدیرعامل می‌آورم.

فتح‌الله‌زاده افزود: همین حالا برای یک بازیکن برزیلی که بدون واسطه و مستقیم آورده‌ایم حدود ۱۲۰ هزار دلار خواهیم پرداخت اما اگر قرار بود با واسطه این انتقال انجام شود مجبور بودیم بالای ۲۰۰ هزار دلار بپردازیم البته اینطور هم نیست که بگوییم برای خرید بازیکن جدید پول نداریم، این حرف ظلم به من است. من تا ۵۰۰هزار دلار برای خریدن بازیکن خوب آمادگی دارم. ما در پست هافبک نفوذی مشکل داریم و هر طور باشد باید بازیکن بگیریم اما من که بازیکن انتخاب نمی‌کنم و باید تشکیلات تیم این کار را انجام دهد.

مدیرعامل استقلال در خصوص هجمه‌هایی که علیه پژمان منتظری پس از جدایی او از استقلال و حضورش در لیگ قطر اتفاق افتاده، اظهار داشت: اگر به مطالب چند روز قبل بازگردیم برای خود من هم تعجب‌آور است و شاید من نمی‌دانم و نمی‌فهمم که در سایر نقاط دنیا شرایط چگونه است اما هیچ کجای دنیا مدیرعامل یک تیم درباره قرارداد بازیکنانش توضیح نمی‌دهد.

وی ادامه داد: این مدیر باشگاه است که تشخیص می‌دهد یک بازیکن چک بگیرد، یکی پول نقد و دیگری هم بدون پول و یا اینکه هر زمان پول داشته باشیم به یک بازیکن بدهیم. آدم‌ها با هم فرق می‌کنند و شما نمی‌توانید به یک بازیکن بگویید با من قرارداد ۳ساله ببند و از من هیچ پولی هم نگیرد و وقتی هم از تیم جدا شدی ۷۰ درصد قراردادت را به من بده! به زور که نمی‌شود بازیکن در اختیار گرفت. باید منطقی فکر کنیم. پژمان منتظری قراردادش تمام شده بود و این موضوع در قرارداد او هست و ما نمی‌توانستیم از او حق ترانسفر بگیریم اما بازیکنانی مثل مهدی پاشازاده، فرهاد مجیدی، علی موسوی و آندرانیک تیموریان چون با ما قرارداد داشتند حق ترانسفرشان ۵۰ - ۵۰ با ما تقسیم کردند اما بازیکنی که آزاد است نمی‌توان از او پول گرفت.

فتح‌الله‌زاده افزود: قرارداد پژمان با ما تمام شده بود. در ابتدای فصل هم پیشنهاد دو میلیون و  ۲۰۰ هزار دلاری داشت اما ما به او گفتیم که مشکل داریم و در آسیا با ما بمان که او گفت تا نیم‌فصل با استقلال می‌مانم که من از او تشکر کردم و گفتم همین خوب است، او به ما لطف کرد و در آسیا با ما ماند اما حالا که قراردادش تمام شده اخلاقی نیست که علیه او صحبت کنیم. البته باید این را بگویم که منتظری به ما اعتماد کامل داشت و چون فدراسیون فوتبال قرارداد نیم فصل را قبول نداشت با ما یک ساله بست و من به عنوان مدیرعامل نمی‌توانستم زیر حرفم بزنم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد اینکه از پژمان منتظری دلخور است، گفت: از او دلخوری کوچکی دارم چرا که اگر در نیم فصل به صورت قطعی می‌گفت که می‌خواهد از استقلال برود ما می‌توانستیم برای تیم دفاع بگیریم اما بهرحال او برای استقلال زحمت کشیده و نباید پژمان را اذیت کرد. همین برخوردهای من باعث می‌شود او روزی که برگردد با استقلال سفید امضا کند.



وی در خصوص اینکه گفته می‌شود ۹۰۰ میلیون به پژمان منتظری پرداخت شده، افزود: مگر کل قرارداد او چقدر بوده که ۹۰۰ میلیون هم به پژمان منتظری پرداخت کنیم، اگر قرارداد پژمان را یک میلیارد و  ۲۰۰ میلیون هم در نظر بگیریم باید ۶۰۰ میلیون به او پرداخت کنیم نه ۹۰۰ میلیون. متأسفانه عده‌ای در باشگاه خودمان هستند که تیم را بهم می‌ریزند و سر نخ‌شان هم در خود باشگاه است.

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: در آستانه دربی آدم باید به شرفش رجوع کند و دعوای خودش را به کل تیم مرتبط نکند. ما نصف قرارداد پژمان را دادیم اما انگار پول بدهیم یا ندهیم باز هم گیر هستیم. من بعد از دربی برای اینکه بازیکنان ناراحت نشوم اعلام می‌کنم که چقدر بازیکنان پول گرفته‌اند اما قاطعانه‌ می‌گویم ما بهتر از پرسپولیس به بازیکنانمان پول داده‌ایم و فقط به ۴ نفر به نام‌های سیاوش اکبر‌پور، هاشم بیک‌زاده، امیرحسین صادقی و یک بازیکن دیگر که نامش در ذهنم نیست پولی پرداخت نکرده‌ایم که من به آنها پطروس فداکار می‌گویم اما سایر بازیکنان بالاتر از سایر تیم‌ها دریافتی داشته‌اند، دوستان در پرسپولیس می‌گویند ۲۰ تا ۲۵ درصد قراردادشان را گرفته‌اند اما ما بیشتر از  ۲۵ درصد به بازیکنانمان پرداخت کرده‌ایم.

وی افزود: بی‌پولیم اما همین بی‌پولی‌ هم باعث نشده به فکر بازیکن گرفتن نباشیم. به طور مثال وقتی جباری رفت ما آندرانیک تیموریان را گرفتیم. باید منصفانه با استقلال و ما برخورد کرد. دیروز تیم ما در دفاع تغییراتی داشت که این بی‌سابقه بود و هر تیمی نمی‌تواند با این شرایط به نتیجه برسد اما ما به جز بازیکنان یک برند ایرانی به نام قلعه‌نویی بالای سر تیم داریم که خودش یک تیم است. او مربی باهوشی است و با تعویضی هم که در بازی دیروز انجام داد نتیجه خوبی رقم زد. امیدوارم که هواداران ما بیایند و در بازی با استقلال اهواز از ما حمایت کنند تا برای دربی آماده شویم البته امیدوارم دوستان دیگر برای ما حرف درنیاوردند و نگویند که ما گفته‌ایم تیمی قهرمان می‌شود و بازی را می‌برد البته هم اگر بگویم قهرمان آسیا می‌شویم و یا به فینال می‌رویم حتما این اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص صحبت‌های رویانیان که گفته بود استقلالی‌ها هم می‌دانند که این تیم به پرسپولیس در دربی می‌بازد، گفت: کسی که می‌ترسد این حرف‌ها را می‌زند.

فتح‌الله‌زاده درباره انتقادات حسن روشن در جشن ۵۰ سالگی باشگاه پرسپولیس از باشگاه استقلال اظهار داشت: حسن روشن تند حرف می‌زند اما تا زمانی که اسم پیشکسوت روی کسی باشد من به او احترام می‌گذارم و توهین‌ها را تحمل می‌کنم اما هواداران ما آگاه هستند و اینکه گفته می‌شود پرسپولیس باشگاه شده و ما نشده‌ایم را خوب می‌فهمند. همین کمپ باشگاه استقلال ۲۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد که من از سازمان تربیت بدنی آن را نگرفته‌ام و از یک وزارتخانه دیگر آن را انجام داده‌ایم و همین کار بزرگی است و اگر کاری هم نکرده باشم با کسب اجازه از آقای قلعه‌نویی ۷ قهرمانی دارم و ژنرال ۷ ستاره استقلال هستم!

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص ارزانی بلیت‌های ورزشگاه‌ها و حضور تماشاگران تصریح کرد: همین آدم‌هایی که می‌گویند بازیکنان پول‌های میلیاردی می‌گیرند و از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند با همین حرف‌هایشان باعث می‌شوند وقتی یک تیم خارجی به بازیکن پیشنهاد خوبی بدهد، او برود و اگر به من هم این پیشنهاد بشود من هم بروم. باید این الفاظ را از روی فوتبال برداریم و به فوتبال کمک کنیم.

وی ادامه داد: من تلاش کردم تا قیمت بلیت پایین بیاید اما در هوای سرد دیروز هم با همین اقدامات ۵ هزار هوادار به ورزشگاه آمد البته من جلسه دیگری با‌ آقای تاج دارم چرا که بلیت باید ۵ هزار تومان بشود تا هوادار با استادیوم بیاید. ما به عشق هواداران کار می‌کنیم . بارها شده که من ساعت ۲ صبح به کمپ استقلال آمدم و از آنجا بازدید کردم به طوری که بعضی‌ها می‌گویند من اینجا شریکم! اما باور کنید که من یک متر هم اینجا ندارم. اگر هوادار به ورزشگاه نیاید فوتبال خراب می‌شود.

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سؤال که برای گرفتن طلب محمد قاضی از باشگاه پرسپولیس برنامه‌ای دارید یا نه، گفت: اجازه بدهید او در ابتدا طلبش را از ما بگیرد بعد به فکر گرفتن طلبش از باشگاه پرسپولیس بیفتیم! البته باید بگویم سید صالحی از ما طلب دارد و قاضی از پرسپولیس و می‌خواهیم طی جلسه‌ای با رویانیان این موضوع را حل کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پایان در خصوص پیشنهادات رسیده برای حنیف عمران‌زاده تصریح کرد: او تنها کسی است که بارها مصاحبه کرده و از ما دفاع کرده است. من به او گفته‌ام که او فراتر از فوتبال ایران است ولی او حرف من را قبول نکرد. حالا که از چین برای او پیشنهاد آمده باز هم حرف من را قبول ندارد و انگار باید از بارسلونا از او پیشنهاد بیاید که حرف من را باور کند!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.