تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری دوستانه مقابل تیم ملی ترکیه تن به شکست داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۲۲:۴۵ شب گذشته (دوشنبه) به وقت تهران در دیداری دوستانه در وزشگاه باشاک‌شهیر شهر استانبول به مصاف تیم ملی ترکیه رفت که در پایان این دیدار تیم ملی کشورمان با نتیجه ۲ بر یک مقابل ترکیه شکست خورد.

هر دو گل ترکیه را در این دیدار جنک توسون در دقایق ۵ و ۵۰ روی اشتباه مدافعان ایران وارد دروازه علیرضا بیرانوند کرد و اشکان دژاگه تنها گل تیم کشورمان را در دقیقه ۲+۹۰ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

قضاوت دیدار ترکیه - ایران را والنتین کوالنکو ازبکستانی بر عهده داشت. او در این دیدار به روزبه چشمی از ایران و آک بابا از ترکیه کارت زرد نشان داد.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی (وحید امیری - ۵۹)، رامین رضاییان، روزبه چشمی، میلاد محمدی، مسعود شجاعی (امید ابراهیمی - ۶۷)، مرتضی پورعلی‌گنجی، کریم انصاری‌فرد (اشکان دژاگه - ۷۱)، علیرضا جهانبخش (مهدی ترابی - ۷۵)، مهدی طارمی (سامان قدوس - ۵۹) و سردار آزمون (رضا قوچان‌نژاد - ۸۰).

ترکیب تیم ملی ترکیه: سرکان کرینتیلی، هاکان آیهان، چائلار سویونجو، حسن علی کالدیریم، شنر ازبایراکلی، مهمت توپال، اوکای یوکوشلو، امره آک بابا، یوسف یازجی، جنگیز اوندر و جنک توسون.

نیمه اول:

دقیقه ۲: توپ در رفت و برگشت پشت مدافعان ایران به توسون، مهاجم ترکیه رسید که بیرانوند موقعیت تک به تک را از این بازیکن گرفت.

دقیقه ۵: پاس در عمق بازیکنان تیم ترکیه پشت مدافعان ایران به توسون مهاجم این تیم رسید و این بازیکن با یک سرتوپ زیبا روزبه چشمی را از پیش رو برداشت و توانست گل اول بازی را برای ترکیه به ثمر برساند.

دقیقه ۱۲: نفوذ بازیکنان تیم ملی از عمق دفاع ترکیه به سردار آزمون رسید که ضربه این بازیکن را دروازه‌بان ترکیه مهار کرد.

دقیقه ۱۶: در این لحظه از بازی بازهم پاس در عمق بازیکنان ترکیه به یوسف یازجی رسید که بیرانوند به زیبایی ضربه این بازیکن را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۱: شوت روی پای احسان حاج‌صفی با فاصله اندک از روی دروازه ترکیه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵: نفوذ زیبای علیرضا جهانبخش از جناح چپ و پاس او به احسان حاج‌صفی این بازیکن را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان ترکیه قرار داد، اما ضربه این بازیکن به بدن دروازه‌بان حریف برخورد کرد.

دقیقه ۲۶: علیرضا جهانبخش با کار تکنیکی زیبا مدافع حریف را از پیش رو برداشت، اما شوت این بازیکن را سرکان کرینتیلی، دروازه‌بان ترکیه با یک عکس‌العمل خوب دور کرد.

دقیقه ۳۳: شوت جنگیز اوندر از پشت محوطه جریمه با عکس‌العمل بیرانوند راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۴: آک بابا اولین کارت زرد دیدار را از داور ازبکستانی دریافت کرد.

نیمه دوم:

دقیقه ۵۰: برای چندمین‌بار در این مسابقه بازهم پاس در عمق بازیکنان ترکیه به توسون مهاجم این تیم رسید و این بازیکن با یک ضربه زمینی دومین گل خودش و تیم ترکیه را به ثمر رساند.

دقیقه ۵۹: احسان حاج‌صفی جای خود را به وحید امیری داد.

دقیقه ۵۹: سامان قدوس جانشین مهدی طارمی شد.

دقیقه ۶۱: اشتباه کرینتیلی دروازه‌بان تیم ترکیه باعث شد دفع توپ او به پای کریم انصاری‌فرد برخورد کند، اما این دروازه‌بان در ادامه توپ را روی خط دروازه مهار کرد و پس از آن هم داور خطای مهاجم تیم کشورمان را اعلام کرد.

دقیقه ۶۲: ارسال کوتاه علیرضا جهانبخش مقابل دروازه ترکیه از مقابل پای سردار آزمون عبور کرد و مهاجم کشورمان نتوانست در موقعیتی مناسب دروازه حریف را باز کند.

دقیقه ۶۷: امید ابراهیمی به جای مسعود شجاعی وارد زمین شد.

دقیقه ۷۱: کریم انصاری‌فرد جای خود را به اشکان دژاگه داد.

دقیقه ۷۲: روزبه چشمی اولین کارت زرد ایران را در این مسابقه از داور دریافت کرد.

دقیقه ۷۴: شوت زیبای توسون را علیرضا بیرانوند در دو مرحله در آغوش گرفت.

دقیقه ۷۵: مهدی ترابی به جای علیرضا جهانبخش وارد زمین شد.

دقیقه ۸۰: رضا قوچان‌نژاد به عنوان ششمین تعویض کشورمان به جای سردار آزمون وارد زمین شد.

دقیقه ۸۸: شوت زیبای رضا قوچان‌نژاد با اختلاف اندک از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

دقیقه ۱+۹۰: بازیکن تیم ترکیه به دلیل خطای هند روی خط دروازه از زمین مسابقه اخراج شد و یک پنالتی به سود تیم ایران گرفته شد.

دقیقه ۲+۹۰: ضربه پنالتی اعلام شده به سود ایران را اشکان دژاگه تبدیل به اولین گل کشورمان کرد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )