سازمان لیگ در هفته گذشته زیر فشار سنگین مدیران غیرفوتبالی بودند تا بازی دو تیم گسترش فولاد تبریز و شهرداری ماهشهر را در ورزشگاهی غیر استاندارد برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرحله یک هشتم جام حذفی با یک اتفاق عجیب همراه شد. تیم شهرداری ماهشهر امروز حاضر نشد در ورزشگاهی که کمیته مسابقات سازمان لیگ روز گذشته تعیین و اعلام کرد به میدان برود. این در حالی است که غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات ساعتی پیش در گفت و گو با فارس تاکیدکرد: بازیکنان و مربیان تیم شهرداری خواهان بازی با تیم گسترش هستند اما برخی مسئولان غیر فوتبالی مانع از انجام این کار شده‌اند!

به نظر می‌رسد هنوز برخی از مدیران غیر فوتبالی تصور می‌کنند که می‌توانند با اعمال نفوذ و اعمال فشار از راه‌های غیرورزشی مدیران فوتبال را تسلیم کنند.گویا در هفته گذشته فشارهای غیرورزشی و حتی سیاسی به سازمان لیگ وارد شد تا مسابقه شهرداری ماهشهر و گسترش در ورزشگاه غیر استاندارد ماهشهر برگزار شود این در حالی است که مسئولان برگزاری مسابقات در مراسم قرعه کشی صراحتا اعلام کردند که ماهشهر به دلیل نداشتن ورزشگاه استاندارد نمی‌تواند میزبان گسترش باشد. قطعا ورزشگاهی که ۱۵۰۰ نفر گنجایش دارد و شرایط رختکن و امکاناتش در حد و اندازه‌های استاندارد نیست نمی‌تواند میزبان مسابقه‌ای مهم باشد.

مسئولان غیر ورزشی ماهشهر که امروز به تیم شهرداری ماهشهر دستور دادند که به میدان نروند چرا در دو ماه گذشته هیچ اقدامی برای تکمیل و رفع نواقص ورزشگاه نکردند؟ چرا زمانی که حدود ۲ ماه پیش مسئولان سازمان لیگ برای بررسی وضعیت ورزشگاه به ماهشهر سفر کردند و به مسئولان گفتند این ورزشگاه چه نواقصی دارد هیچ توجهی نکردند؟ امروز شاهد آن هستیم که یکباره تیم میزبان! بدون توجه به هواداران و تماشاگرانش و به خاطر دستوری اداری! در میدان حاضر نمی‌شود.

نمی‌گوییم همه کارهای سازمان لیگ درست و بی‌نقص است اما در اعلام اینکه بازی شهرداری ماهشهر و گسترش فولاد باید در ورزشگاهی استاندارد برگزار شود تصمیم اشتباهی نبود. نباید برای مقابله با یک تصمیم درست مدیران غیر ورزشی و غیرفوتبالی تصمیم‌گیری کنند. ظاهرا حاضر نشدن یک تیم در میدان و برگزاری یک مسابقه فوتبالی میدانی برای زور آزمایی سیاسی‌ها و مدیران غیر ورزشی و غیرفوتبالی شده است. اگر خواهان فوتبالی حرفه‌ای هستیم باید در همه ابعاد حرفه‌ای‌گری را رعایت کنیم و میدان فوتبال را با آوردگاه‌های سیاسی و اجتماعی اشتباه نگیریم. فوتبال اگر چه می‌تواند بر سیاست، جامعه و... تاثیرگذار باشد اما نباید آن را آلوده به تصمیم‌های غیر ورزشی کرد. تصمیم سازمان لیگ در برگزاری مسابقه در یک ورزشگاه استاندارد اشتباه نبود و باید به آن احترام گذاشته می‌شد. حداقل تیم میزبان به هواداران خودش احترام می‌گذاشت و در میدان حاضر می شد و در یک بازی جوانمردانه زور آزمایی می‌کرد. بازنده شدن به خاطر غیبت در میدان سزاوار تیمی مثل شهرداری ماهشهر که در آن منطقه هواداران زیادی دارد خوشایند نبود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.