پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: پرسپولیس و استقلال در دربی فاصله‌ چندانی با یکدیگر ندارند و هر تیمی که آماده‌تر باشد می‌تواند برنده شود.

بیژن طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد ارزیابی‌اش از دربی ۸۳ گفت: دربی شرایطش با سایر مسابقات متفاوت است. وضعیت استقلال به هیچ وجه مناسب نیست اما این مسئله ربطی به دیدار مقابل پرسپولیس پیدا نمی‌کند. آنهایی این مسئله را درک می‌کنند که در دربی به میدان رفته باشند. روزهای قبل از این بازی استرس زیادی وجود دارد و کسی که بهتر خودش را مدیریت کند می‌تواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد. من نگاه جدیدی به دربی دارم و فاصله دو تیم را به خاطر شرایط این مسابقه زیاد نمی‌دانم.

وی در مورد اینکه خیلی‌ها این بازی را برای استقلال مرگ و زندگی می‌دانند خاطرنشان کرد: این بازی برای استقلال باید مرگ و زندگی باشد. با پیروزی در این مسابقه استقلال نتایج ۵ هفته اول را جبران می‌کند و می‌تواند به وضعیت عادی بازگردد. جای استقلال پایین جدول نیست. کادر فنی کار خودش را کرده و حالا بازیکنان باید خودشان را نشان دهند. با تلاش بازیکنان موفقیت در دربی تحقق پیدا می‌کند.بازیکنان استقلال دربی ندیده نیستند و هر کدام از آنها به تیمی برود می‌تواند در آنجا تأثیرگذار باشد.

پیشکسوت استقلال در رابطه با شرایط پرسپولیس عنوان کرد: پرسپولیس پس از چند سال شرایط خوبی پیدا کرده است. این تیم فوتبال خوب و روانی بازی می‌کند. پرسپولیس با این شرایط برای برد به میدان می‌آید ولی هیچ چیز از قبل قابل پیش‌بینی نیست. پرسپولیس از لحاظ امتیازی وضعیت بهتری دارد ولی معلوم نیست از لحاظ روحی روانی هم همین شرایط را داشته باشد.

طاهری در مورد اینکه با این شرایط احتمال می‌دهد استقلال برنده دربی شود، گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد و استقلال به پیروزی برسد.

وی در مورد اظهارنظر افتخاری در مورد اینکه صحبت در مورد ماندن یا نماندن منصوریان را به دربی موکول کرده است، اظهار داشت: صددرصد همینطور است. اگر باید کادر فنی عوض شود مدیریت و هیأت مدیره هم باید حتما عوض شوند چرا که آنها مقصر رقم خوردن این نتایج هستند. چرا فرصت کافی به مربیان داده نشده است. مربیگری با بازیکنی فرق می‌کند. منصوریان بازیکن استقلال بوده و تجربه مربیگری را در این تیم نداشته به همین خاطر نباید با ۶ هفته عملکرد او را ارزیابی کرد. مربی نیاز به زمان دارد. هواداران از دربی می‌ترسند و نگران هستند تیم متحمل باخت شود. من هم از این مسئله نگران هستم اما فوتبال همین است. مدیران باشگاه نباید اینطور حرف بزنند. اگر مدیر فوتبال باشد این حرف‌ها را مطرح نمی‌کند. این اظهار نظرات به خاطر این است که مدیران ما فوتبال بازی نکردند. مدیر باید بگوید اگر ۱۰ گل خوردیم هم حامی مربی هستیم نه اینکه کادرفنی را با این صحبت تحت فشار بگذارد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۶ )