سرمربی آرسنال گفت نسبت به از دست دادن وقتش در بازار نقل و انتقالات نگران نیست، و در عین حا ادعای «تیه‌ری آنری» مبنی بر اینکه بازیکنان بزرگ تمایلی برای پیوستن به آرسنال ندارند را رد می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «گرانیت ژاکا» تنها چهره شاخصی است که در این تابستان به آرسنال آمده است، اگرچه آنها قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات به دنبال یک دفاع میانی و یک مهاجم هستند.

بعد از اینکه آرسنال اولین بازی فصلش را مقابل لیورپول با نتیجه ۴ به ۳ باخت، موجی از ناامیدی در بین هواداران شکل گرفت، این در حالی است که آرسنال در این بازی دو بازیکن جوان ۲۰ ساله با نام های «راب هولدینگ» و «کالوم چمبرز» را در خط دفاعی خود داشت.

باشگاه آرسنال برای انتقال «شکودران مصطفی»، با والنسیا در حال مذاکره بوده است اما مذاکرات بر سر مبلغ قرارداد به بن بست خورده است.

«ونگر» در نشست خبری روز پنجشنبه از بحث درباره هر بازیکنی طفره رفت اما گفت آرسنال خیلی صرفه جو نیست.

وی گفت: قطعاً اینطور فکر می کنید که نمی خواهم پول خرج کنم. فقط دوست دارم به شما اطمینان بدهم که ما مثل همیشه آماده ایم که پول خرج کنیم و این پول من نیست. البته که خریدن هواداران را آرام می کند اما اول از همه چیز شما باید از کیفیت بازیکنان مطمئن شوید. پیش از اینکه پولی خرج کنید باید مطمئن شوید که آن بازیکن به اندازه ای خوب باشد که تیمتان را تقویت کند. و بعد از آن شما باید تصمیم بگیرید که چقدر این بازیکن می ارزد. این مشکل اصلی نیست.

همچنین «ونگر» بعد از اظهارات «تیه ری آنری» در مورد اینکه بازیکنان بزرگ جذب آرسنال نمی شوند، افزود: اینطور فکرنمی کنم، نه. بازیکنان زیادی هستند که می خواهند به ما ملحق شوند. می خواهم بگویم که ۹۹/۵ درصد از بازیکنانی که از این تیم رفته اند، تقاضا کرده اند که برگردند. «آنری» یکی از همان هاست. پس فکر نمی کنم مشکلی در جذب بازیکنان وجود داشته باشد.

وی همچنین گفت: من با این موضوع مبارزه می کنم که تنها راه پیشرفت در فوتبال خرید بازیکنان است. این زمانی درست است که شما به بازیکن احتیاج دارید و بازیکنان را شناسایی می کنید. ما از اینکه پول خرج کنیم نمی ترسیم. اما خریدن به تنهایی یک کیفیت نیست. بازیکنان خوب خریدن کیفیت محسوب می شود و فکر می کنم این باشگاه بر همین اصل بنا شده است. اگر ما در ۲۰ سال گذشته در تقویت ساختارمان موفق بوده ایم، اساس آن در سیاست نقل و انتقالات ماست. مثالهای زیادی داریم از کسانی که پولهای هنگفتی برای مدافعان وسطی هزینه می کنند که برای این کار ساخته نشده اند.

این سرمربی فرانسوی درباره خریدهای گرانقیمت در لیگ برتر اینطور گفت: اگر امروز دو انتقال صورت بگیرد، یکی در لیگ برتر است و دیگری در سایر لیگهای اروپا. در حال حاضر وضعیت خطرناک باشگاه های انگلیسی، از بین بردن خودشان در طولانی مدت است. چرا؟ زیرا با قیمتهای بالایی بازیکن می خرند و برای این اشتباه است که آنها بازیکنانی با حقوق های بالا دارند که نمی توانند جای دیگری بروند. باشگاه های انگلیسی باید پولهای زیادی به بازیکنان بدهند حتی زمانیکه از تیم خارج می شوند، آنها باید نصف پولشان را بدهند. پس در طولانی مدت به این معناست که منابع مالی باشگاه های انگلیسی کمتر می شود، برای اینکه در لیست حقوق های پرداختی شان باید حقوق ۱۰ تا ۱۲ بازیکنی که به باشگاه های دیگر رفته اند را نیز بپردازند اما باشگاه هایی که آنها به آنجا می روند به آنها حقوقی نمی دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.