سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان، گفت: تدارکاتمان با رقیبانمان مثل ژاپن و قطر قابل مقایسه نیست و تنها به تلاش بازیکنان دلخوش هستیم.

امیرحسین پیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت تمرینات تیم ملی جوانان،‌گفت: در حال حاضر اردویی را در تهران برگزار کردیم که تمرینات ما روز جمعه به اتمام می‌رسد و بازیکنان می‌توانند در اختیار باشگاه‌هایشان قرار بگیرند. در اردوی جاری تمامی بازیکنان تیم‌های لیگ برتری هم در اختیارمان بودند و توانستیم با کلیه اعضا تمرینات خوبی را برگزار کنیم.

وی افزود: قرار است ۱۷ شهریور عازم کشور چین شویم و در تورنمنت چهارجانبه این کشور حضور پیدا کنیم. در این مسابقات تیم‌های مکزیک، چین و قزاقستان حضور دارند.

سرمربی تیم ملی جوانان در رابطه با لغو اردوی لهستان تصریح کرد: متأسفانه یکی از مشکلات ما لغو سفر به لهستان و بازی با این تیم بود با توجه به برنامه‌ریزی که انجام دادیم روی این مسابقه حساب کردیم ولی فدراسیون لهستان تیم دیگری را جایگزین ما کرد و این مسابقه لغو شود. قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا به جز تورنمنت چین سفری به کیش در اوایل مهر ماه داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با ژاپن، قطر و یمن هم‌گروه است.

پیروانی در مورد تدارکات خوب حریفان و اینکه اخیراً قطر در یک دیدار دوستانه مقابل اسپانیا به تساوی یک بر یک رسیده است، عنوان کرد: قطر تدارکات بسیار قوی برای شرکت در این مسابقات دیده است. آنها یک اردوی ۱۰ روزه در اسپانیا برگزار می‌کنند و در یک مسابقه دوستانه مقابل تیم ملی جوانان این کشور به تساوی یک بر یک رسیدند. قطر با توجه به میزبانی در جام جهانی ۲۰۲۲ روی رده سنی جوانان سرمایه‌گذاری زیادی کرده چرا که این نفرات ۶ سال دیگر به تیم بزرگسالان راه پیدا می‌کنند. تدارکات قطری‌ها با ما قابل قیاس نیست. آنها چندی پیش اردویی داشتند که طی آن با اسپانیا،‌برزیل، کاستاریکا و مکزیک بازی کردند و در حال حاضر مجدداً به اسپانیا رفتند و دیدار دوستانه‌ای با این تیم داشتند. از طرف دیگر ژاپن هم شرایط بسیار خوبی دارد این تیم تاکنون با انگلیسِ، برزیل، چک، کرواسی، کره جنوبی، فرانسه و اسپانیا بازی کرده است.

وی افزود: تدارکات ما به هیچ وجه با این حریفان قابل قیاس نیست تنها چیزی که باعث امیدواری ما می‌شود استعداد فوتبالیست ایرانی و سخت‌کوشی بازیکنان است. ما مقابل قطر و ژاپنی که طی هر دوره مجوز حضور در جام جهانی را می‌گیرند کار سختی داریم اما با تمام تلاش به میدان می‌رویم تا از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم.

پیروانی در پاسخ به این سؤال که آیا تدارکات حریفان او را نگران نکرده است، گفت: کاری نمی‌توانیم بکنیم و تنها باید راه خودمان را برویم. دغدغه ما برگزاری بازی‌های تدارکاتی قوی است. متأسفانه این اتفاق نیفتاد و با وجود این مشکلات آماده‌سازی را انجام دادیم. اگر بخواهیم به داشته‌ها و تدارکات قطر و ژاپن فکر کنیم تمرکزمان از دست می‌رود. طبیعی است که هر چقدر شما بازی قوی‌تر و تدارکات بهتر داشته باشید بهتر می‌توانید به موفقیت برسید. متأسفانه ما بازی‌های خوبی انجام ندادیم و این مسأله کارمان را سخت می‌کند.

سرمربی تیم نوجوانان در پایان گفت: شب گذشته جلسه خوبی با حضور محمدرضا ساکت در کمپ تیم‌های ملی برگزار کردیم و در فضایی صمیمانه و دوستانه در رابطه با نیازهایمان به گفت‌وگو نشستیم. تنها تورنمنتی که ما قرار است قبل از مسابقات اعزام شویم همین سفر به کشور چین است از ساکت درخواست کردم با توجه به اهمیت مسابقات پیش‌رو در این تورنمنت شرایط استفاده از تمامی بازیکنانمان فراهم شود و اگر قرار است ما به چین برویم و تعدادی از بازیکنان اصلی در تهران بمانند اگر به این تورنمنت نرویم بهتر است. می‌دانم باشگاه‌های لیگ برتری هم هزینه کرده‌اند و به حضور بازیکنانشان نیاز دارند ولی نباید فراموش کنیم که نام ایران از همه بالاتر است و به خاطر منافع ملی باید با این مسأله کنار بیاییم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.