کاربر عزیز فوتبالی‌ترین، به کمک شما نیازمندیم!

ما برای یک پروژه‌ی مرتبط با فوتبال، شدیداً نیازمند کسب بازخورد از گروهی از کاربران فوتبال‌دوست می‌باشیم. چنانچه تمایل دارید چند دقیقه‌ای از وقت‌تان را در اختیار ما قرار دهید، لطفاً از طریف «واتساپ» یا «تلگرام» برای شماره‌ی زیر یک پیام کوتاه ارسال‌کنید تا یکی از اعضای تیم فوتبالی‌ترین در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. لطفاً همچنین کشور محل اقامت‌تان را به همراه زمان مناسب برای پاسخگویی برای‌مان بفرستید. پیشاپیش از همراهی و محبت شما سپاسگزاریم.

شماره‌ی تماس (واتساپ و تلگرام): 00447512109091

دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال بلژیک گفت:با این همه ستاره تیم نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس ژان ماری فاف در گفت‌وگویی با هفته نامه کیکر آلمان اظهار داشت: لزومی نداشت اینگونه بازنده و حذف شویم. این همه ستاره داشتیم اما تیم نبودیم. تک تک ستاره‌های ما در تیم‌های بزرگ اروپا توپ می‌زنند اما هیچکدام پای تیم نمی‌ایستند و تیم ملی را پیش‌ نمی‌برند.

فاف ۶۲ ساله که در دوران جوانی ۱۵۶ بازی برای بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا در سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۸ انجام داد، در این مصاحبه به نکاتی چند اشاره کرده که به این شرح است:

*آقای فاف، حذف از جام ملت‌ها مقابل ولز را چگونه می‌بینید؟

واقعا از این بابت متاسفم. هنوز خیلی ناراحتم. لزومی نداشت اینگونه بازنده و حذف شویم. این همه ستاره داشتیم اما تیم نبودیم. تک تک ستاره‌های ما در تیم‌های بزرگ اروپا توپ می‌زنند اما هیچکدام پای تیم نمی‌ایستند و تیم ملی را پیش‌ نمی برند.

*منظورتان سوپراستاری همچون ادن ازارد، کاپیتان تیم ملی است؟

او واقعا جوان خیلی خوبی است. نگرش او نسبت به فوتبال خوب است. اما بگذارید بگویم او یک فرمانده در زمین نیست.

*تیبو کورتوا بعد از باخت از ولز،‌ انتقادات تندی علیه مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی داشت. نظر شما چیست؟

این که بگویم به این نحو نمی‌شود کار کرد. این که ویلموتس مرتکب اشتباهات تاکتیکی شد، را قبل از بازی باید بیان کرد نه بعد از آن.

*شما از چه حرکت ویلموتس ایراد می‌گیرید؟

من که هیچ سیستمی را از تیم ملی در زمین ندیدم. اصلا از نظر من ویلموتس مربی خوبی نیست. فقط باید تاسف خورد که از این فرصت بزرگ، بلژیک خوب استفاده نکرد. واقعا این امکان بود که تیم ملی به نیمه نهایی و بازی با پرتغال برسد و حتی تا فینال هم پیش برود. با نگاهی به گذشته باید گفت که پیروزی‌هایی مقابل ایرلند و مجارستان بیش از حد بزرگ جلوه داده شد. چون این دو حریف، آنقدر بزرگ نبودند که اینگونه مبالغه شود. به عنوان مثال مجارستان بدون خط میانی بازی کرد. در همان بازی با ایتالیا همه چیز معلوم بود که خوب پیش نمی‌رود.

*در مورد آینده و مسابقات مقدماتی روسیه چه برداشتی دارید؟

در این که تیم ملی ازمرحله مقدماتی مسابقات جام جهانی روسیه خواهد گذشت،‌تردیدی نیست. مسلما تا آن موقع مشکل فرتونگن و فرمایلن هم حل خواهد شد و به تیم بازخواهند گشت. اما در مورد خود مسابقات از حالا نمی‌توان نظر داد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )