سرمربی تیم فوتبال بایرن‌مونیخ با وجود نزدیک‌تر شدن تیمش به کسب چهارمین قهرمانی پیاپی در بوندس‌لیگا، هنوز هم محتاطانه درباره شانس موفقیت باواریایی‌ها برای کسب این افتخار صحبت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال بایرن‌مونیخ شب گذشته (شنبه) هفته بیست‌و‌ششم بوندس‌لیگای آلمان را با یک پیروزی قاطع خانگی ۵ گله برابر وردربرمن پشت سر گذاشت تا ضمن افزایش فاصله‌اش با بورسیا دورتموند رده دومی به هشت امتیاز، گام بلندی به سوی فتح لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی آلمانی که تنها هشت هفته دیگر به پایان آن باقی مانده است، بردارد. با این وجود پپ گواردیولا، سرمربی باواریایی‌ها تأکید کرد که نباید قهرمانی شاگردان او را تضمین شده دانست و تیم او تا زمانی که از لحاظ محاسباتی، قهرمان نشده باشد، دست از رقابت با دورتموند نمی‌‌کشد.

نزدیک‌ترین تعقیب کننده باواریایی‌ها در جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا امروز میزبان ماینتس است و این بازی یکی از ۹ بازی است که به باور گواردیولا برای زردپوشان وستفالن سه امتیاز به همراه خواهد داشت.

سرمربی اسپانیایی بایرن‌مونیخ که تیمش علاوه بر حاشیه امنیتی قابل قبول در صدر جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا، به نیمه نهایی جام حذفی آلمان راه پیدا کرده و در لیگ قهرمانان هم شانس زیادی برای راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی دارد، گفت: ما نباید هیچ یک از بازی‌های باقی‌مانده‌مان تا پایان این فصل بوندس‌لیگا را ببازیم. فکر می‌کنم که دورتموند می‌تواند از ۹ بازی بعدی‌اش ۹ پیروزی متوالی کسب کند پس ما باید مطمئن شویم که بازی‌های بعدی‌مان را می‌بریم. زمانی که شما ۵ بر صفر می‌برید، مردم فکر می‌کنند که کار ما آسان است اما بازیکنان می‌دانند که انجام چنین کاری چقدر سخت است.

گواردیولا ادامه داد: ما بازی را بسیار خوب شروع کردیم و به حریف اجازه ندادیم که در ضد حملاتش کار خاصی انجام دهد. ما می‌دانیم که انجام چنین بازی‌هایی چقدر سخت است اما به کسب پیروزی در آنها نیاز داریم. من فقط سرمربی بایرن‌مونیخ نیستم، من طرفدار این تیم هم هستم. تماشاگردان لیاقت تماشای یک بازی خوب را دارند. من به بازیکنانم بابت بازی خوبی که به نمایش گذاشتند، تبریک می‌گویم. جام مورد علاقه من برای امسال، جام قهرمانی بوندس‌لیگا است.

ماریو گوتسه، هافبک آلمانی باواریایی‌ها در اولین بازی‌اش برای این تیم از چهارم اکتبر که مصدوم و خانه‌‌نشین شد، گلزنی کرد و به همین دلیل مورد تمجید گواردیولا قرار گرفت.

سرمربی پیشی بارسلونا در تمجید از هافبک آلمانی تیمش گفت: بعد از چهار، پنج ماه خانه‌نشینی، بازی کردن برای گوتسه سخت بود، البته او به زمان نیاز دارد تا با سایر بازیکنان تیم هماهنگ شود. او خوب بازی کرد. ما برای بازی برابر وردربرمن بهترین ترکیب را به میدان فرستادیم.

بایرن‌مونیخ چهارشنبه هفته جاری در دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی میزبان یوونتوس است که بازی رفت این دو تیم در تورین ۲ بر ۲ مساوی شد. گواردیولا در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که آیا او نگران نیست، بازی برگشت تیمش برابر یووه آخرین بازی اروپایی او به عنوان سرمربی بایرن‌مونیخ باشد، تأکید کرد: شاید این طور باشد اما من معمولاً مثبت اندیش بوده‌ام. اگر این اتفاق رخ دهد، آن وقت باید به یوونتوس تبریکی بزرگ گفت. من به بازیکنانم اعتماد فراوانی دارم. برابر یووه باید هوشیار باشیم و به حمایت هواداران‌مان از دقیقه اول تا دقیقه آخر بازی نیاز داریم. تا زمان برگزاری فینال‌مان برابر یوونتوس چهار روز زمان داریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.