سرمربی شیلیایی تیم فوتبال منچسترسیتی راجع به بازی تیمش و چلسی در دور پنجم جام حذفی انگلیس اظهارنظر جالبی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مانوئل پیگرینی اعتراف کرد که بازی امروز (یکشنبه) تیمش در خانه چلسی در دور پنجم از جام حذفی انگلیس با توجه به برنامه دو تیم برای میدان دادن به بازیکنان غیراصلی و جوان‌شان ارزش خرید بلیت ندارد.

پیگرینی که فکرش درگیر مأموریت مهمتری همچون بازی خارج از خانه چهارشنبه شب من‌سیتی برابر دیناموکیف در لیگ قهرمانان اروپاست، برای سرحال و آماده نگه داشتن بازیکنان اصلی خود، به آنها برای مصاف با چلسی استراحت داده است. در همین حال گاس هیدینک، سرمربی هلندی چلسی هم با اینکه تیمش بازی رفت خود را در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان انجام داده و تا دو هفته دیگر دغدغه بازی‌های اروپایی را نخواهد داشت، به دلیل بالا بودن شمار مصدومان تیمش از جمله جان تری و کورت زوما، تیمی متفاوت از همیشه را برابر بازی برابر من‌سیتی به میدان خواهد فرستاد. به این ترتیب به نظر می‌رسد که هیچ یک از دو تیم آنقدرها دغدغه رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی را ندارند و این همان چیزی است که پیگرینی هم اذعان دارد.

وی گفت: من فکر نمی‌کنم که این بازی یک بازی واقعی باشد. اگر من بودم برای تماشایش پول نمی‌دادم. ما یک هفته قبل گفتیم که قرار است تیمی متشکل از بازیکنان جوان‌مان را به میدان بفرستیم. نمی‌دانم که آیا مردم با این وضعیت باز هم خواهند خواست که همچنان به رفتن به استادیوم ادامه دهند یا اینکه هواداران چلسی باز هم از بازی لذت خواهند برد یا نه. به هر حال من یک هوادار نیستم پس با بازیکنان جوانی که داریم، باید بازی را ببینم.

پیگرینی ادامه داد: ما در این فصل از جام حذفی انگلیس برابر تیم‌های لیگ برتر بزرگی قرار گرفته‌ایم که هر دو بازی‌مان هم خارج از خانه بوده است، اما یکی از آنها را با نتیجه ۳ بر صفر و دیگری را ۴ بر صفر بردیم. اگر من نتوانم به همین روند به کارم ادامه دهم، بدانید یک جای کار ایراد دارد. اگر من به عنوان یک سرمربی هیچ اهمیتی به جام حذفی ندهم، حتماً دلیلی برای این کار دارم. ما همیشه سعی کرده‌ایم که تیم‌هایی قوی را برای جام‌های حذفی به میدان بفرستیم و خیلی خوب خواهد شد که آخرین بازی‌مان را هم در ومبلی انجام دهیم، اما لحظاتی هستند که شما باید اولویت‌بندی کنید، چون هیچ کسی به شما کمک نمی‌کند و ممکن است به اهداف‌تان نرسید.

پیگرینی ادامه داد: شما باید برای تمام تورنمنت‌ها احترام قائل باشید. جام حذفی انگلیس هم تورنمنت بسیار مهمی است که اگر در آن موفق نباشید، جای حسرت خوردن دارد، اما در عین حال شما باید هوشیار باشید و بهترین تصمیم را برای تیم‌تان اتخاذ کنید.

در ابتدای هفته گذشته برخی منابع خبری اعلام کردند که باشگاه‌های بزرگ لیگ برتر جزیره از اتحادیه فوتبال انگلیس درخواست کرده‌اند که در مورد برگزاری بازی‌های جام‌های حذفی در روزهای شنبه و یکشنبه و نیز تکرار شدن مصاف تیم‌ها در صورت تساوی آنها در بازی اول‌شان تجدیدنظر کند که ظاهراً منچسترسیتی هم یکی از آنها بوده، اما به خواسته‌اش نرسیده است.

پیگرینی در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای برای تغییر تقویم برگزاری بازی‌های فوتبال انگلیس دارد، گفت: من آنقدر برای خودم دغدغه و مشکل دارم که دیگر زمانی برای رسیدگی به امور اتحادیه فوتبال انگلیس نداشته باشم، اما واقعیت این است که ما باید تغییراتی را در روند برگزاری رقابت‌ها ایجاد کنیم.

مردان پیگرینی از ساعت ۱۹:۳۰ امروز به وقت تهران میهمان چلسی خواهند بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.