در حالی که کمیته فوتسال از برنامه‌ریزی لیگ و تعیین زمان شروع و اتمام مسابقات فصل آینده ناتوان بوده و درگیر اختلافات داخلی است، ژاپنی‌ها تقویم برنامه یکسال آینده تیم ملی خود را مشخص کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا از فردا چهارشنبه در کشور ازبکستان آغاز می‌شود و تا روز دوم اسفندماه به طول می‌کشد. هرچند تمرکز تمام تیم‌ها روی این مسابقات است و مدعیان به دنبال کسب عنوان قهرمانی هستند، اما یک کشور در میان ۱۶ تیم حاضر در تاشکند، به موضوعی فراتر از جام ملت‌ها فکر می‌کند.

ژاپنی‌ها که همیشه به خاطر نوع برنامه‌ریزی و جدیت در رسیدن به اهدافشان بر اساس برنامه، زبانزد بوده‌اند، یکبار دیگر نشان دادند که چرا در فوتسال آسیا، کشور ایران را چندین سال به چالش کشیده‌اند.

آنها بعد از اتمام جام ملت‌های آسیا، خود را با تقویم بسیار منظم و پیش بینی شده برای جام جهانی کلمبیا آماده می‌کنند. در تقویم ژاپنی‌ها تا شروع مسابقات جام جهانی حداقل ۵ بازی تدارکاتی و دو اردوی برون مرزی در کشور اسپانیا دیده شده است.

چشم بادامی‌ها اولین اردوی خود را در کشور اسپانیا در ماه آوریل و دومین اردو را در این کشور در اوایل سپتامبر برگزار خواهند کرد و در طول این اردو با تیم‌های اسپانیایی بازی می‌کنند. در برنامه ژاپنی‌ها حتی مشخص شده که روز پنجم سپتامبر عازم کشور کلمبیا خواهند شد و قبل از شروع مسابقات، اردوی چهار روزه‌ای را در کشور میزبان برگزار می‌کنند.

این در حالی است که فوتسال ایران حتی نتوانسته است برای سه ماه دیگرش تصمیم بگیرد و یک تقویم را آماده‌ کند. همین چند روز پیش بود که جنجال برنامه‌ریزی برای شروع لیگ و نحوه آماده‌سازی تیم ملی همه چیز را تحت تاثیر خودش قرار داد تا یکبار دیگر ثابت شود که فوتسال ایران به روزمرگی و تصمیمات خلق الساعه عادت کرده است.

هرچند کادر فنی تیم ملی برنامه‌هایش را برای جام جهانی در اختیار کمیته فوتسال قرار داده بود ولی این برنامه به خاطر نامشخص بودن زمان شروع لیگ و اختلاف باشگاه‌ها هنوز نهایی نشده و همه چیز مبهم است.

بی جهت نیست که کشورهایی مثل تایلند، ژاپن و حتی ازبکستان در چند سال گذشته خودشان را به سطح فوتسال ایران رسانده و به عنوان حریف جدی و قدرتمند برای تیم ملی دردسرساز می‌شود. فوتسال ایران سرشار از استعداد است و در این بخش بدون استثنا از تمام کشورهای دیگر جلوتر است ولی مدیریت نامناسب، برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و مقطعی و مسائلی از این دست که به خارج از زمین مربوط می‌شود، فوتسال را از مسیر اصلی خود خارج کرده است.

شاید انتشار تقویم فوتسال ژاپن تلنگر خوبی برای مسئولانی باشد که حتی از برنامه ریزی لیگ داخلی عاجزند و نمی‌توانند از عهده مسئولیت‌های مدیریتی خود برآیند؛ تقویمی که یکبار دیگر ثابت می‌کند فوتسال ما با وجود تلاش سایر کشورها «هنوز اندر خم یک کوچه‌» است.

برنامه آماده‌سازی ژاپنی‌ها در سال ۲۰۱۶ تا شروع جام جهانی کلمبیا به این شرح است:

۱۷ مارچ تا اول آوریل - سفر به اسپانیا و برگزاری اردوی تدارکاتی

۲۲ و ۲۴ آوریل - بازی تدارکاتی

۲۰ آگوست - بازی تدارکاتی

اواخر آگوست و اوایل سپتامبر - سفر به اسپانیا

۵ تا ۹ سپتامبر - برگزاری کمپ تدارکاتی در کشور کلمبیا

۱۰ سپتامبر تا اول اکتبر - حضور در مسابقات جام جهانی کلمبیا

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.