دبیر کل یوفا روز چهارشنبه وارد تهران می شود تا با مقامات ورزشی ایران ملاقات کند. اکنون باید دید ورزش ایران از این سفر چه منافعی می تواند به دست بیاورد.

خبرگزاری مهر، گروه ورزش: «جیانی اینفانتینو» یکی از اصلی ترین شانس های ریاست فیفا فردا به تهران می آید و قرار است در سفر یک روزه خود با ریاست فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان، و وزیر ورزش و جوانان، محمود گودرزی، دیدار کند.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال قبلا موضع خود را در خصوص حمایت از رقیب وی یعنی شیخ سلمان اعلام کرده است.

اینفانتینو روز به روز به تعداد آرای خود اضافه می کند. همین روز گذشته بود که شش کشور اتریش، جمهوری چک، مجارستان، لیختن اشتاین، لهستان و اسلواکی اعلام کردند در انتخابات ۲۶ فوریه که در زوریخ برگزار می شود به اینفانتینو رای خواهند داد.

تاکنون اینفانتینو حمایت ۴۵ کشور اروپایی را پشت خود می بیند. البته به غیر از اکثریت کشورهای آسیایی که اعلام کرده اند به شیخ سلمان رای می دهند، طبق اعلام موسا بیلیتی، رئیس فدراسیون فوتبال لیبریا، دست کم ۲۶ کشور آفریقایی نیز به شیخ سلمان رای خواهند داد.

اکنون باید دید اینفانتینو برای چه می خواهد به ایران بیاید و مسئولان ورزش ایران چه درخواست های هماهنگ شده ای از این رئیس احتمالی فیفا دارند.

موضوع تغییر زمین بازی تیم های ایران با عربستان بیش از آنکه جنبه ورزشی داشته باشد رنگ و بوی سیاسی پیدا کرده است و باید دید ایران می تواند کنفدراسیون آسیا را متقاعد کند تا زمین مسابقات را عوض نکند.

اکنون سوال اینجاست حضور اینفانتینو در ایران آیا منجر به این خواهد شد برای ورزش کشورمان برگ برنده به حساب بیاید تا با رایزنی بجا با مقامات ای اف سی و به عبارت بهتر لابی با این مقامات، رای را به سود خود تغییر دهیم.

البته فدراسیون فوتبال از شیخ سلمان حمایت خواهد کرد اما این حمایت از رئیس بحرینی باید برای فوتبال و ورزش ایران مابه ازایی داشته باشد. آیا مسئولان وزارت و فدراسیون فوتبال سیاست‌های هماهنگی را با هم در پیش گرفته اند؟ مبادا دود این ناهماهنگی به چشم ورزش کشور برود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.