کاربر عزیز فوتبالی‌ترین، به کمک شما نیازمندیم!

ما برای یک پروژه‌ی مرتبط با فوتبال، شدیداً نیازمند کسب بازخورد از گروهی از کاربران فوتبال‌دوست می‌باشیم. چنانچه تمایل دارید چند دقیقه‌ای از وقت‌تان را در اختیار ما قرار دهید، لطفاً از طریف «واتساپ» یا «تلگرام» برای شماره‌ی زیر یک پیام کوتاه ارسال‌کنید تا یکی از اعضای تیم فوتبالی‌ترین در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. لطفاً همچنین کشور محل اقامت‌تان را به همراه زمان مناسب برای پاسخگویی برای‌مان بفرستید. پیشاپیش از همراهی و محبت شما سپاسگزاریم.

شماره‌ی تماس (واتساپ و تلگرام): 00447512109091

عملکرد بسیار خوب علی علیپور یکی از مهاجمان پرسپولیس در نیمه دوم بازی این تیم با سپاهان شاید برانکو را به فکر یک تغییر در ترکیبش بیندازد.

احسان خراسانی - خبرگزاری خبرآنلاین؛همیشه مربیانیکه روی کارشان وسواس زیادی به خرج می دهند، بین تصمیمات سخت گیر می کنند. تصمیماتیکه گرفتنش خیلی سخت است و چشم پوشیدن از آنها شاید نتیجه خوبی نداشته باشد. برانکوایوانکویچ هم اکنون در چنین شرایطی به سر می برد. بازی قرمز ها مقابل سپاهانمثل بازی رفت دو تیم در هفته سوم پر بود از نکات تاکتیکی. نکاتی که بیشتر ازاستیماچ سرمربی سپاهان، فکر هموطن او یعنی برانکو را مشغول خود کرده است.

برایمرور این نکات تاکتیکی اگر از نیمه اول بازی دو تیم و ضعف تیم برانکو در خط دفاعی،به خصوص سمت چپ که بابک حاتمی در آن بازی می کرد عبور کنیم، به ۴۵ دقیقه دوم میرسیم. جایی که از ابتدای نیمه دوم ورود علی علیپور مهاجم جوان پرسپولیس به جای یکهافبک یعنی احمد نوراللهی، آهنگ بازی پرسپولیس را عوض کرد. علیپور که در این فصلکمتر از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشته فقط ۵ دقیقه زمان نیاز داشت تا بار دیگرشایستگی های خود را به برانکو ثابت کند. با آمدن علیپور، یک مهاجم نوک تخصصی درکنار طارمی در نوک حمله پرسپولیس قرار گرفت و امید عالیشاه یک خطب عقب تر آمد ودوباره سر جای اصلی خودش بازی کرد. بعد از این تغییرات بود که سبک بازی پرسپولیسعوض شد. تغییراتی که به نظر لازم بودند.

برانکو چند هفته ای است که سیستم ۴-۲-۳-۱ابتدای فصل خودش را به سیستم ۴-۴-۲ لوزی تغییر داده است. در این سیستم مهدی طارمیو امید عالیشاه در نوک حمله بازی می کنند و فرشاد احمدزاده و احمد نوراللهی بهعنوان دو بال چپ راست این دو بازیکن را حمایت می کنند. در همین سیستم در مواقعمورد نیاز محسن مسلمان از کمال کامیابی نیا جدا می شود و یک خط جلو تر به عنوانهافبک هجومی به ایفای نقش می پردازد. در این حالت سیستم پرسپولیس به ۴-۱-۳-۲ تغییر میکند. این شیوه بازی قرمز ها یک بار در بخش ویژه آنالیز برنامه ۹۰ مورد بررسی قرارگرفت و خیلی خوب مشخص شد که در سیستم ۴-۴-۲ برانکو وقتی امید عالیشاه کنار مهدیطارمی به عنوان مهاجم بازی می کند، از کارآیی های این بازیکن کاسته می شود.عالیشاه تا قبل از این تغییرات سر جای اصلی خود یعنی هافبک چپ یکی از بهترین مهرههای برانکو بود. بازی گرفتن از عالیشاه به عنوان مهاجم سایه در کنار مهدی طارمی ازهفته یازدهم و در برابر استقلال جدی شد. عملکرد عالیشاه در دربی باعث شد او درجدول امتیاز دهی تیم آنالیز برنامه ۹۰ چند پله ای صعود داشته باشد و در رده ۸۹قرار بگیرد. اما هافبک خوش تکنیک پرسپولیس که تا به الان هر وقت در پست تخصصی خودشبوده حسابی به درد برانکو خورده، رفته رفته نزول کرد و در پایان نیم فصل اول دررده ۱۲۶ این جدول قرار گرفت.

با شروع نیم فصل دوم هم عالیشاه در همان پست توسطبرانکو به بازی گرفته شد. اما مقایسه عملکرد عالیشاه در نیمه اول و نیمه دوم بازیروز سه شنبه پرسپولیس و سپاهان نشان می دهد که خط حمله برانکو نیاز به چه تغییریداد. عملکرد فوق العاده علیپور و راحت تر بودن عالیشاه در خط هافبک، از پرسپولیسدر نیمه دوم یک تیم جدید ساخت. برای فهمیدن این مسئله کافی است به گل اول قرمز هاتوجه کنیم که روی ارسال دقیق عالیشاه و ضربه سر حساب شده علیپور به ثمر رسید.البته که به نظر خود برانکو هم متوجه شده که شاید یا یک تغییر بتواند از این بهبعد گره کار تیمش را زود تر باز کند. زود تر از وقتی که پرسپولیس یک گل عقب میافتد و برای جبران باید بیشتر از قبل تلاش کند. اما نکته ای وجود دارد که شاید بههمین دلیل است که برانکو هنوز این تغییر را در ترکیب تیمش به وجود نیاورده است.چالش بزرگ مربی کروات پرسپولیس این است که با اضافه کردن علیپور به خط حمله واستقاده همزمان از عالیشاه در پست هافبک باید یکی از ۳ هافبک دیگر خودش را روینیمکت بنشاند.

برانکو در بین دو نیمه بازی با سپاهان برای انجام این کار، احمدنوراللهی را از ترکیب خارج کرد و مهاجم جوان تیمش را به زمین فرستاد. اما مطمئناهمه می دانند که جای احمد نوراللهی از ابتدا روی نیمکت نیست. هافبکی که با میانگین۲.۷۵ امتیاز، ششمین بازیکن برتر لیگ است، خیلی بیشتر از اینکه کمتر از یک نیمهبازی کند به درد پرسپولیس می خورد. در کنار او دیگر گزینه نیمکت نشینی محسن مسلماناست که احتمال خارج شدن او از ترکیب نزدیک به صفر است. چرا که ریتم خوش بازیپرسپولیس که این روز ها خیلی ها را به تحسین وا داشته در دست مسلمان است. هافبکبازیساز پرسپولیس همان بازیکنی است که ابتدای فصل طرفداران پرسپولیس از نبودشناراضی بودند. اما بعد از فوت هادی نوروزی و بازی رسیدن به محسن مسلمان، جا برایاثبات شایستگی های او باز شد. پس احتمالا برانکو سراغ گزینه سوم یعنی فرشاداحمدزاده برود. هافبک چپ پای پرسپولیس که با بازی فانتزی خود و همکاری های متعدداز راست با رامین رضاییان زمینه ساز اکثر حملات تیم است، چند هفته ای است که کمی افت کرده. احمدزاده در ۲۰ دقیقهپایانی بازی با سپاهان هم جای خود را به میلاد کمندانی جوان داد.

با تمام اینتفاسیر همچنان باید منتظر باشیم تا روز یکشنبه و بازی حساس پرسپولیس و دیگر تیماصفهانی لیگ یعنی ذوب آهن. تا روز یکشنبه نباید فقط منتظر رسیدن یکی از زیباترینجدال ها بین دو تیم هجومی لیگ باشیم. بلکه باید صبر کنیم و ببینیم بالاخره برانکوآن تصمیم بزرگ را خواهد گرفت یا خیر؟ مربی کروات پرسپولیس بعد از بازی با سپاهاندر کنفرانس خبری گفت : « علیپور همان بازیکنی بود که ما نیمه اول به آن نیازداشتیم. » پس احتمال اینکه روز یکشنبه علی علیپور از ابتدا در ترکیب حاضر شود زیاداست. البته اینکه او با حضور احتمالی جای چه کسی را باید بگیرد، مطمئنا یکی ازدغدغه های اصلی تاکتیکی برانکو خواهد بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )