سرمربی بعدی تیم ملی فوتبال قزاقستان از طریق رأی‌گیری انتخاب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هواداران فوتبال قزاقستان در تجربه‌ای نادر و دموکراتیک از طریق شرکت در یک نظرسنجی آنلاین در خصوص انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی کشورشان رأی می‌دهند.

دیمیتری نِسترنکو، سخنگوی فدراسیون فوتبال قزاقستان در این باره به خبرگزاری «آسوشیتد پرس» گفت که در دور اول رأی‌گیری، هواداران باید از بین دو گزینه مربی خارجی یا مربی داخلی یکی را انتخاب کنند و دور دوم آنها قابلیت رأی دادن به مربی مورد علاقه خود را خواهند داشت.

او همچنین عنوان کرد کاندیداهای سرمربیگری تیم ملی فوتبال قزاقستان افرادی هستند که استخدام آنها شدنی است و از قرار دادن نام مربیانی همچون ژوزه مورینیو در این فهرست که جذب آنها غیرممکن به نظر می‌رسد، خودداری شده است.

فدراسیون فوتبال قزاقستان اعلام کرده که در مرحله اول فرایند انتخاب مربی نیاز به رأی ۵۰ هزار هوادار دارد که در حال حاضر تنها پنج درصد رأی ثبت شده است. تا به این لحظه ۱۷۳۲ نفر معتقدند که سرمربی بعدی تیم باید گزینه‌ای خارجی باشد و ۸۳۶ نفر گزینه داخلی را ترجیح می‌دهند.

چهار مربی اخیر تیم ملی قزاقستان خارجی بوده‌اند که آخرین آن یوری کراسنوژان روسی بود.

به گزارش تسنیم، این اتفاق در حالی رخ داده که به نظر می‌رسد رویه انتخاب سرمربیان در حال تغییر است. اخیراً اتحادیه فوتبال کامرون در اقدامی عجیب با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد به‌دنبال جذب سرمربی جدید است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.