سعودی‌ها به دنبال تحریک کردن دیگر کشورهای عربی به ویژه قطر برای تحریم فوتبال ایران هستند و فعالیت خود را در این زمینه شروع کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از الریاضیه، تنش بین ایران و عربستان به دنیای ورزش و به ویژه فوتبال هم کشیده شده است. سعودیها در چند روز اخیر به منظور سر پوش گذاشتن به اقدامات خود دست به حاشیه‌سازی زیادی زده‌اند و باشگاه‌های این کشور در اقدامی هماهنگ اعلام کردند که در خاک ایران به میدان نخواهند رفت.

سران فوتبال عربستان نه تنها چنین خواسته‌ای را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داده‌اند بلکه به دنبال تحریک کردن دیگر کشورهای عربی هم هستند. البته بعضی از این کشورها مثل امارات بدون ساز هم رقصیده‌اند و موافقت خود را با سعودیها بیان داشته اند اما یکی از کشورهای تاثیرگذار عربی که تاکنون هیچ واکنشی از خود نشان نداده است قطر است که با توجه به برعهده گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به کشوری پرنفوذ در جهان فوتبال تبدیل شده است.

سعودی‌ها به دنبال این هستند که قطر را نیز مانند امارات متحد خود کنند تا برابر ایران موضع‌گیری کنند. عبدالرحمان الباطین عضو هیئت مدیره باشگاه الهلال عربستان که در فوتبال این کشور نفوذ زیادی دارد از کشور قطر خواست تا باشگاه‌های ایرانی را تحریم کنند و در خاک ایران به میدان نروند.

او گفت: باشگاه‌های عربستان حتی اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا هم آنها را وادار کند در ایران به میدان نخواهند رفت و امیدوار هستیم که کشور دوست و همسایه ما قطر هم چنین رویه‌ای را در پیش بگیرد و برابر نمایندگان ایران در خاک این کشور به میدان نروند.

او ادامه داد: ایران دشمنی خود را در قبال ما نشان داده است و با شعارهای نژاد پرستانه و اقدامات تحریک آمیز چنین موضوعی را ثابت کرده است. از براداران اماراتی خود به خاطر اینکه در کنار ما ایستادند تشکر می‌کنیم و از قطری‌ها می‌خواهیم که آنها هم چنین موضع گیری داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.