شنیدن یک خبر برای فوتبال ایران غافلگیر کننده بود؛ قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در جام ملت های آسیا.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز شنبه ۴ مهرماه بود که تیم ملی فوتسال بانوان ایران با شکست دادن ژاپن به قهرمانی جام ملت هایآسیا رسید. این اولین قهرمانی بانوان ایران در این مسابقات بود. تیم ایران که در اینرقابت ها فراتر از انتظار ظاهر شده بود، در مسابقه با ژاپن، با عملکرد خوب فرشته کریمیتوانست نیمه اول مسابقه را یک بر صفر ببرد. در نیمه اول این مسابقه فرشته کریمی عملکردخوبی داشت و دروازه ژاپن را باز کرد. این تک گل نیمه اول بود. در نیمه دوم ژاپن عملکرد نسبتا بهتری ازایران داشت اما بانوان فوتسال ایران دفاع خوبی داشتند و اجازه ندادند دروازه تیمشانباز شود. در نهایت مسابقه با همان تک گل دیقه ۱۸ فرشته کریمی به پایان رسید و فوتسالبانوان ایران برای اولین بار به قهرمانی آسیا رسید.

پس از پایان این مسابقه، به انتخاب مقاماتبرگزار کننده مسابقات، فرشته کریمی به عنوان بهترین بازیکن فینال انتخاب شد. کریمیتنها یک گل تا خانم گلی مسابقات فاصله داشت. بانوان ایرانی جام قهرمانی را بالای سر بردند تا اولین عکس فوتسال بانوان ایران باجام قهرمانی آسیا به ثبت برسد.

پس از انتشار تصاویر جشنقهرمانی بانوان ایرانی، چهره های مختلف یکی یکی به این تیم تبریک گفتند کهیکی از آن ها کارلوس کروش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود. حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هم به این قهرمانی واکنش نشان داد و در صفحه توییترخود نوشت: «قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان با حفظ فرهنگ دینی و ملی باعث غرور و افتخارهر ایرانی است.»علی کریمی ستاره فوتبال ایران هم در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «تبریک به برو بچه هایتیم ملی بانوان،خسته نباشین.»

همچنین شهیندخت مولاوردی، معاون بانوان رئیس جمهور قهرمانی بانوان فوتسالیستایرانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت و در فیس بوک نوشت:  «تیم ملی فوتسال بانوان ایران قهرمان آسیا شد. درلابلای اخبار جانگداز و دلخراش فاجعه مکه که در این چند روز غم بزرگ آن بر دلهایمانسنگینی می‌کند ناگهان خبردار می‌شوی برای اولین بار در ورزش بانوان یک رشته تیمی قهرمانآسیا می‌شود و در آن سوی دنیا افتخار بزرگی برای کشور و ورزش بانوان رقم می‌خورد. دراین بازی بازیکنان تیم ملی فوتسال زنان به احترام درگذشت حجاج در عربستان، بازوبندمشکی بسته و به زمین مسابقه رفته‌اند. تیم ایران با تک گل دقیقه ۱۸ فرشته کریمی دراین بازی در برابر ژاپن به پیروزی دست یافت. این در حالی است که در این مسابقات عليرغمآنكه تیم ملی از همراهی کاپیتان خود نیلوفر اردلان بازماند با بازي درخشان خود نشانداد که موفقیت‌هایی فراتر از آسیا و در سطح جهانی در انتظارشان است. این پیروزی رابه مدیران، مربیان و بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان و ملت ایران تبریک می‌گویم.»

اما شاهکار بانوان فوتسالیست ایران تنها قهرمانی نبود. یکی از گل هایتیم ملی فوتسال بانوان ایران هم جاودانه شد چراکه روی کار تیمی بسیار زیبایی بهثمر رسید. چند روز بعد در نظرسنجی سایت «مترو» ۶۷ درصد کاربران اعلام‌ کرده‌اند که گل تیم ملیفوتسال ایران به مالزی، زیباترین گلی‌است که در فوتسال دیده‌اند.

اما نکته تلخ این قهرمانی، بازگشت بی خبر قهرمانان بود. تیم فوتسال بانوانایران که در جام ملت های آسیا قهرمان شدند،بدون استقبال مسئولان به ایران بازگشتند.بانوانایران که در زمان اعزام به بازی ها کمتر کسی فکر می کرد بتوانند مقامی کسب کنند بابازی خوب و نمایشی شایسته توانستند از سد بهترین های آسیا عبور کنند و به مقام قهرمانیبرسند.آنها که بعد از قهرمانی به کشور بازگشتند انتظار داشتند تا مسئولان از آنها استقبالکنند اما استقبالی از آن ها نشد.

چیزی که قهرمانی بانوان را ارزشمند می کرد، پوشش اسلامی بازیکنان بودکه فرشته کریمی بهترین بازیکن فوتسال بانوان آسیا هم در گفت و گو با خبرآنلاین بهآن اشاره کرد.او که پدر و مادرش همزمان با فاجعه منا، در عربستان بودند، لحظات پر استرسی برایپیدا کردن والدینش تجربه کرده بود اما با این حال عملکرد خوبی در مسابقات داشت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۸ )