رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال درباره انتقادهای مسئول گروه بدنسازی فدراسیون و تعطیل شدن این کمیته گفت: گروه بدنسازی فدراسیون فوتبال بهتر است در کنار انتقادها راهکارهای علمی، منطقی و اجرائی ارائه داده و خود را تقویت کنند و شرایط و امکانات فدراسیون را هم در نظر بگیرد.

دکتر محمد احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، اظهار کرد: گروه بدنسازی فدراسیون فوتبال را برای اولین بار در کمیته آموزش راه‌اندازی کردم تا با جمع‌آوری گروهی از بهترین اساتید بدنساز در رشته فوتبال بتوانیم نیازهای فوتبال را از نظر بدنسازی مرتفع کنیم. البته اگر انتقادی وجود دارد که طرح‌ها و پروژه‌های گروه بدنسازی در هیات رییسه به مرحله اجرا درنمی‌آید، علت آن است که هنوز گروه بدنسازی در ساختار فعلی فدراسیون فوتبال مصوب نشده و بودجه کافی در فدراسیون برای اجرای طرح‌های آنها وجود ندارد.

وی افزود: گروه بدنسازی فدراسیون در ابتدای راه‌اندازی فعالیت‌های زیادی داشت و بسیار فعال عمل می‌کرد. اما در حال حاضر فکر می‌کنم به دلیل مشکلاتی که در داخل گروه ایجاد شده، مدتی است که جلسات آن‌ها برگزار نمی‌شود و فعالیت‌شان در چارچوب کلاسها محدود و دچار رکود شده است.

احسانی خاطرنشان کرد: اگر فعالیت این گروه مدت ۵-۶ ماه است که دچار افت شده و عملا کارایی مطلوب مورد نظر ما را ندارد، به خاطر این است که توقعات زیاد است و تصور می‌کنیم باید امکانات و شرایط خود را با امکانات فوتبال اروپا مقایسه کنیم، در حالی که این تفکر اشتباهی است. مثلا کارمندی که حقوق ماهیانه آن دو میلیون تومان است، وقتی فرزندش تقاضای فلان ماشین و ویلائی در موناکوی فرانسه را از والدینش داشته باشد، این تقاضای بدی نیست ولی نمی‌تواند واقع بینانه باشد.

وی گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که امکان دارد صدها طرح و پروژه ارائه دهیم، اما تنها یک یا دو پروژه اجرا شود. آیا واقعا بودجه‌ای که فوتبال دنیا دارد با بودجه کل ورزش کشور ما قابل مقایسه است؟ همین طور امکانات و تجهیزات ورزشی ما با کشورهای حتی آسیائی مثل ژاپن کره و کشورهای خلیج فارس قابل مقایسه است؟

احسانی تصریح کرد: کسانی که انتقاد می‌کنند طرح‌ها و پروژه‌های زیادی در زمینه بدنسازی به کمیته آموزش ارجاع دادند که در هیات رییسه این طرح‌ها اجرایی نشده است اما باید بگویم که همه آن‌ها روی هم به اندازه خود من طرح و پروژه ارائه ندادند. من دکترای خود را از دانشگاه منچستر انگلیس در رشته مدیریت ورزشی دریافت کردم و چهل سال در ورزش ایران و کشورهای پیشرفته ورزشی مثل انگلستان و کره جنوبی و.. کار کرده ام. تاکنون نیز بیش از دهها طرح و پروژه ارائه دادم که هنوز یک دهم از ایده‌هایم اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: ما موانع زیادی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های علمی خود داریم که از جمله می‌توان به نبود بودجه کافی، نداشتن کمپ و خوابگاه اختصاصی و چندین زمین فوتبال اختصاصی اشاره کرد. البته من نمی‌گویم این انتقادها درست نیست، بلکه معتقدم واقع‌بینانه نیست. اگر بخواهیم در فوتبال پیشرفت خوبی داشته باشیم باید بودجه خوب و برنامه‌ریزی دقیق و بلندمدت داشته باشیم. همچنین باید مدیریت علمی و اجرایی توانمند در تمام سطوح ورزش داشته باشیم تا بتوانیم حداقل‌های ممکن را به ثمر برسانیم. ما از مدرسین خوبی در زمینه بدنسازی و فیزیولوژی ورزش که از بهترین‌های ایران هستند، استفاده می‌کنیم که این افراد هم فوتبالی و هم علمی هستند و حتی در فیفا و کنفدراسیون آسیا تدریس می‌کنند. با این وجود متاسفانه به دلیل اینکه نیازهایمان با امکانات موجود مغایرت دارد، راهی جز اجرای حداقلی پیدا نمی‌کنیم.

رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در پایان با تاکید بر اینکه تا زمانی‌که من هستم اجازه نخواهم داد گروه بدنسازی فدراسیون فوتبال تعطیل شود، افزود: این گروه را با سختی و زحمت تشکیل دادم و دوست ندارم به راحتی آن را از دست بدهم بنابراین تلاش خواهم کرد مانع تعطیلی این گروه شوم. البته این گروه نیز نباید به خاطر مشکلات سخت‌افزاری و بعضی از مسائل ساده فعالیت‌های خود را متوقف و جلسات خود را برگزار نکند. از این رو اگر خدای ناکرده فردی نتواند با ما همکاری کند ما افراد شایسته دیگری هم داریم که جایگزین خواهیم کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.