سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: به لحاظ کسب تجربه اردوی بسیار مفیدی را پشت سر گذاشتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، امیر حسین پیروانی در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال جوانان اظهار داشت: به لحاظ کسب تجربه، اردوی مشهد بسیار گران بها بود و علیرغم مشکلات حاشیه ای و کنسل شدن چند نوبت تمرینی تیم ملی، توانستیم برنامه های خود را به مرحله اجرا برسانیم.

وی تصریح کرد: سه بازی بسیار مفید با عراق و سوریه برگزار کردیم تا بازیکنان با سبک بازیهای کشورهای عربی مخصوصا عراق آشنا شوند. با توجه به اینکه عراق سرآمد اجرای بازی روانی و پرخاشگرانه در زمین مسابقه است و از طرفی دیگر فوتبال با حوصله ای را به نمایش می گذارد تا بازی و تاکتیک تیم حریف راخراب کند، ما با این تیم به رقابت پرداختیم تا بازیکنانم از لحاظ روانی و نوع بازی کاملا آماده شوند تا در بازیهای پیش رو در قبال این نوع بازیها بدانند که چه عکس العملی را باید انجام دهند.

سرمربی تیم ملی جوانان ادامه داد: در واقع در این سه دیدار دوستانه با تاکتیک تیمی که بسته بازی می کند و یا بازی را از جریان اصلی خود دور می کند و در حین بازی و در هر نیمه بیش از ۵ بار شاهد توقف یک مسابقه هستیم، آشنا شدیم و از بازیکنانم خواستم تا دقت بالایی را در نوع بازی خود با حریفان سوریه و عراقی داشته باشند. شاگردانم در سه بازی برابر عراق و سوریه محک جدی خوردند و ارزیابی دقیقی از فعالیتهای آنها داشتیم.

وی درباره حضور تیم تاجیکستان و انجام دو بازی تدارکاتی گفت: قرار است تا یک ماه باقیمانده، سه مرحله اردوی آماده سازی و دو بازی دوستانه برگزار کنیم تا با آمادگی بالایی در دور مقدماتی رقابتهای قهرمانی آسیا به میزبانی مشهد، شرکت کنیم. تیم تاجیکستان قرار است تا اواخر شهریورماه به تهران سفر داشته باشد و دو دیدار دوستانه با این تیم برگزار کنیم. در بازیهای دوستانه علاوه بر تجربه ای که بازیکنان کسب می کنند، کادر فنی نیز مرتبا شرایط و آمادگی ملی پوشان را ارزیابی می کنند و در نهایت نقاط ضعف و قوت تیم مشخص می شود.

پیروانی درباره پیروزی و یا شکست در بازیهای دوستانه گفت: معیار اصلی ما در مسابقات دوستانه و تدارکاتی بیشتر شناخت بازیکنان است. فعالیت‌هایی که در تمرینات از ملی‌پوشان خواسته ایم تا در زمین بازی انجام بدهند و یا بازیهای تحت فشار، ضد حمله ها، کنترل بازی و عملکرد مهاجمین در طول بازی را آنالیز خواهیم کرد. اما بدون شک کسب نتیجه در دیدارهای تدارکاتی نیز مهم است چرا که ملی پوشان روحیه خوبی به دست می آورند. اما همانطور که در بالا اشاره کردم بخش اعظم برگزاری بازیهای تدارکاتی جنبه شناسایی بازیکنان و کار تاکتیکی تیم است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.