دبیرکل فدراسیون فوتبال در جمع برخی پیشکسوتات گفت که دغدغه آنها فراتر از مسائل اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نشست دبیرکل فدراسیون فوتبال با حضور بیش از ۵۰ پیشکسوت فوتبال بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در سالن روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد. علیرضا اسدی در ابتدای این جلسه گفت: در جمع شما پیشکسوتان بودن مایه افتخار و خوشحالی است. همگی در یک مورد اتفاق نظر داریم که جایگاه پیشکسوتان باید حفظ شود و در واقع شناسنامه فوتبال ما و هر کشوری پیشکسوتان آن هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه در چند سال اخیر شاهد عدم ارتباط نزدیک بین پیشکسوتان و فدراسیون فوتبال بوده‌ایم، در صورتی که فدراسیون هر رشته، خانه دوم پیشکسوتان آن است و به نظر من باید این موقعیت‌ها را غنیمت بشماریم و اگر این نعمت‌ها را از دست بدهیم و به صورت شعاری عمل کنیم، تمام هویت‌مان را از دست می‌دهیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: در بسیاری از موارد اینگونه برداشت می‌شود که پیشکسوتان صرفاً در حوزه اقتصادی باید مورد حمایت قرار بگیرند که این تفکر بسیار اشتباه است، چراکه فوتبال یکی از بزرگترین صنعت‌های دنیاست و حوزه‌های متفاوتی دارد که بحث‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فقط چند مورد از آنهاست. با شناختی که از شما و بسیاری از پیشکسوتان دیگر دارم می‌دانم که در زمینه اقتصادی غنی هستید و صرفاً خواستار حفظ احترام و جایگاه واقعی خود که قسمتی از حوزه فرهنگی است، هستید.

اسدی بیان کرد: یکی از درس‌های بسیار مهم دین ما احترام به بزرگترهاست. ما باید احترام قهرمانان ملی را حفظ کنیم، چراکه شما صاحبان اصلی فوتبال هستید و معتقدم زمانی می‌توانیم در این موضوع موفق باشیم که حرف‌های‌مان را با عمل خود یکی کنیم.

وی ادامه داد: بدون شک خلاءهایی در حفظ شأن و جایگاه اصلی پیشکسوتان وجود داشته که آنها را می‌پذیریم و باید به همه این موارد رسیدگی کنیم، اما این موضوع نیازمند جمع شدن و یکی شدن همه ماست. فصل مشترک همه ما فوتبال است و در کنار یکدیگر می‌توانیم یک مجموعه منسجم، قوی و قدرتمند در حوزه فوتبال داشته باشیم. در واقع در این صورت است که می‌توانیم از آورده‌های قبلی و کنونی فوتبال کشور به درستی استفاده کنیم و از آزمون و خطاهای تکراری پرهیز کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پایان در جمع پیشکسوتان فوتبال گفت: چرخه حضور مربیان در لیگ‌ها بسیار اشتباه می‌چرخد و بسیاری از پیشکسوتان علی‌رغم توانمندی بیرون از چرخه فوتبال هستند. شاهد این موضوع هستیم که برخی مربیان توانمند هستند و در این چرخه می‌مانند و برخی مربیان توانمند هستند، اما راه ورود آنها به این چرخه را باز نمی‌کنند. تا زمانی که بین اهالی فوتبال، مدیران فوتبالی و پیشکسوتان وحدت نباشد ساختاری و اصلاحی نمی‌تواند شکل بگیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.