کاپیتان پیشین لیورپول اعلام کرد نداشتن تجربه موجب شد آنها قهرمانی در فصل ۱۴-۲۰۱۳ را از دست بدهند و بدون آن اشتباه در لیورپول به همه آرزوهایش می‌رسیده است.

به گزارش ایسنا، اواخر دو فصل پیش بود که لیورپول شرایطی داشت که می‌توانست قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را جشن بگیرد اما این تیم با نتیجه دو بر صفر به چلسی باخت تا منچسترسیتی در پایان آن فصل عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

جرارد در این زمینه گفت که به هیچ وجه برندان راجرز، سرمربی لیورپول را به خاطر آن شکست سرزنش نمی‌کند اما بر این باور است که در آن بازی، خودشان به چلسی اجازه داده‌اند رویای قهرمانی‌شان را به باد دهد.

جرارد در این زمینه گفت: بارها به آن رویارویی با چلسی فکر کردم و بر این باورم که تاکتیک‌های در نظر گرفته شده برای آن دیدار با بی‌تجربگی کامل همراه بوده است. می‌خواستیم به زمین مسابقه برویم و چلسی را ببریم. پیش از آن دیدار با تیم‌های زیادی دیدار کرده و در شکست دادن‌شان موفق عمل کرده بودیم. لوییس سوآرس و دنیل استاریج را در خط حمله داشتیم. رحیم استرلینگ هم در اوج بود. خودم نیز در آمادگی کامل قرار داشتم و همه چیز آماده بود تا بتوانیم بالاتر از منچسترسیتی قهرمان شویم. قبل از آن از کورس عقب افتاده بودیم اما توانستیم خودمان را بار دیگر به صدر برسانیم. هرچه توان داشتیم را به کار گرفته بودیم. در جایگاهی قرار داشتیم که فکر می‌کردیم به ما تعلق دارد. باید خیلی تلاش می‌کردیم تا بتوانیم آن چیزی را که مدت‌ها بود انتظارش را می‌کشیدیم به دست آوریم. همه چیز در آن زمان عالی بود. به دیدار با چلسی رفتیم. لیورپول در فرم خوبی قرار داشت و فکر نمی‌کنم شکست در آن دیدار اشتباه راجرز بوده باشد اما در هر حال با همان تاکتیک‌هایی که در دیدارهای پیش بازی کرده بودیم، به مصاف چلسی رفتیم.

جرارد افزود: پیش از بازی بود که شنیدیم چلسی چند تغییر در ترکیب تیمش انجام داده است. به اندازه‌ای انگیزه داشتیم که فکر می‌کردیم خیلی ساده چلسی را شکست می‌دهیم اما مشکل ما این بود که ژوزه مورینیو را دست‌کم گرفته بودیم. او تاکتیک‌های تیمش را طوری چیده بود که روند اصلی بازی را تغییر داد. مورینیو بازی را خراب کرد. طوری تیمش را چیده بود که شکست دادن‌شان بسیار دشوار شده بود. همه چیز را در نظر گرفته بود و توانست ما را ببرد. مورینیو شیوه بازی ما را از بین برد و پس از بازی هم اعلام کرد برای خراب کردن جشن لیورپولی‌ها به میدان آمده بودند. لغزیدن من هم در آن دیدار خیلی بد بود. از نظر شخصی برای من یک اتفاق افتضاح به شمار می‌رفت.

جرارد تاکید کرد لغزیدن او که به گل نخست چلسی در آن دیدار منجر شد هنوز هم او را آزار می‌دهد. کاپیتان پیشین تیم ملی انگلیس اعلام کرد از دست دادن قهرمانی لیگ برتر انگلیس در آن دیدار یکی از بدترین اتفاق‌ها در دوران فوتبال وی بوده است.

جرارد دراین‌باره عنوان کرد: هیچ روزی نبوده است که به خودم نگویم اگر آن اتفاق رخ نمی‌داد، اوضاع به چه شکل دیگری پیش می‌رفت. آیا شرایط عوض می‌شد؟ آیا همه چیز فرق می‌کرد؟ نمی‌دانم. آن اتفاق پس از گذشت نیم ساعت از زمان بازی رخ داد و ما فرصت کافی برای کسب تساوی مورد نیازمان را داشتیم. شاید بی‌تجربگی که من مرتکب آن شدم و یا کل تیم از آن رنج برد، در هیچ کورس قهرمانی دیگری دیده نشود. واکنش ما به آن گل این بود که تلاش کنیم گل خورده را جبران کنیم اما راهی که برای آن انتخاب کردیم اشتباه بود. بی‌مهابا حمله کردیم به جای این که بازی را به کنترل خودمان درآوریم.

جرارد در پایان نیز اظهار داشت: از هیچ انتقادی در این زمینه ترسی ندارم. می‌دانم چه اتفاقی رخ داده است و تاثیری که آن اشتباه در زندگی‌ ورزشی‌ام داشته بسیار زیاد است. همیشه با خودم فکر می‌کنم اگر می‌توانستم در آن فصل عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را به دست آورم، برایم عالی می‌شد اما همین که توانستم با لیورپول به افتخارهای زیادی دست پیدا کنم برایم کافی است. رویاهای بسیار زیادی را به همراه لیورپول جامه عمل پوشاندم. تیم ما هیچ وقت جزو شانس‌های قهرمانی نبوده است اما رویاهایم در آن برآورده شدند. فکر می‌کنم دوران بسیار خوبی داشتم. وقتی پسر بچه‌ای بودم به لیورپول پیوستم و خاطره‌های بسیار خوبی هم از حضور در این باشگاه دارم. خاطره‌هایی که تا همیشه با من خواهند ماند. البته خاطره آن اتفاق تلخ را نیز همیشه با خود دارم. بدون آن اشتباه می‌توانستم در لیورپول به هر آرزویی که داشتم دست پیدا کنم. این موضوع است که مرا آزار می‌دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.