قائم مقام باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که هیچ بازیکنی را خلاف نظر برانکو جذب نکرده‌ است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین نژادفلاح درباره آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: خوشبختانه امروز تماس تلفنی با برانکو ایوانکوویچ داشتیم و درباره همه مسائل مربوط به تیم و اقدامات انجام شده صحبت کردیم.

وی افزود: در این تماس تلفنی از برانکو در مورد زمان بازگشتش به ایران پرسیدیم که او اعلام کرد در تاریخ ۲۸ خرداد راهی تهران خواهد شد. همچنین درباره اردوهای پیش روی خارج از کشور و بازیکنانی که با آنها برای تمدید قرارداد صحبت داشتیم و همچنین آخرین وضعیت دستیاران برانکو و اینکه چه زمانی به تهران خواهد آمد، با سرمربی تیم‌مان صحبت کردیم.

نژادفلاح قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه درباره ارتباط ما با برانکو گمانه‌زنی‌های زیادی داشتند، خاطرنشان کرد: ما با برانکو از همان ابتدا در ارتباط بودیم و اقداماتی که انجام دادیم با نظرات او بود. در حال حاضر منتظر این هستیم که با مساعدت سجادی بتوانیم پرداختی به کادر فنی و بازیکنان داشته باشیم. مشکل اصلی ما همین مسئله است و انشاءالله تا پایان هفته این مشکل حل خواهد شد.

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا برانکو پرسپولیس را تهدید به شکایت از فیفا کرده بود، گفت: متاسفانه در نبود برانکو حرف و حدیث زیادی مطرح شد. مطمئنا اگر خودش در ایران بود هیچ یک از این حرف و حدیث‌ها به وجود نمی‌آمد.  وقتی کسی نیست نباید چنین نقل قول‌هایی از وی شود. برداشت‌ها از این مسائل نیز مختلف بود.

وی با بیان اینکه مذاکرات انجام گرفته با بازیکنان با نظر برانکو بوده است، تصریح کرد: ما از ابتدا بنا نداشتیم خلاف میل برانکو بخواهیم بازیکنی را حفظ یا جذب کنیم.

نژادفلاح افزود: در مورد اردوی خارج از کشور هم صحبت‌هایی کردیم و قرار است این اردو ۱۰،۱۲ روز پس از آغاز تمرینات ما که از اول تیرماه است در یکی از کشورهای اروپایی برگزار شود.  خوشبختانه نگرانی‌های برانکو در مورد طلبش برطرف شده و باید این اطمینان را بدهم که سرمربی ما سر تاریخ مقرر به تهران برمی‌گردد البته در این بین باید از وزارت ورزش و جوانان و شخص محمود گودرزی تشکر کنم که عنایت ویژه‌ای به ما داشتند تا بتوانیم با حمایت آنها بودجه فصل نقل و انتقالات‌مان را تهیه کنیم و مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

قائم‌ مقام باشگاه پرسپولیس  تصریح کرد: در زمانی که برانکو در ایران حضور نداشت، بازیکنانی که با او هماهنگ شده بود را به باشگاه دعوت کردیم تا بر مبنای تفکرات برانکو تیم فصل آینده‌مان را ببندیم. باید از همین جا اعلام کنم که با هیچ بازیکنی غیر از بازیکن مدنظر برانکو مذاکره نکرده‌ایم.

وی ضمن بیان این مساله که پرسپولیس زمان را در فصل نقل و انتقالات از دست نداده است، خاطرنشان کرد: زمانی که می‌خواستیم برانکو را به ایران بیاوریم منتقدان می‌گفتند برانکو سرمربی تیم ملی بوده و لیگ را نمی‌شناسد اما خوشبختانه دیدیم که برانکو هم بازیکنان پرسپولیس و هم بازیکنان لیگ ما را به خوبی می‌شناخت. انشاءالله با بازیکنان مدنظر کادر فنی در روزهای آینده قرارداد امضا خواهیم کرد.

نژادفلاح با تاکید بر اینکه با  شرکت البسه ورزشی آل‌اشپورت برای تامین لباس‌های سرخپوشان قرارداد امضا کرده است، گفت: انشاءالله از روز اول آغاز تمرینات ما لباس‌های جدید را در اختیار کادر فنی و بازیکنان قرار خواهیم داد ضمن اینکه در این مدت که تمرینات تعطیل بود زمین چمن درفشی‌فر و امکانات این ورزشگاه به شرایط ایده‌آل رسیده و کاملا آماده میزبانی از تیم است.

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا قرار است به زودی اسپانسر باشگاه پرسپولیس و اعضای هیئت مدیره و احتمال مدیرعامل باشگاه مشخص شود، گفت: این مسائل از اختیار من خارج است. در این خصوص وزارت ورزش و وزارت اقتصاد تصمیم‌گیرنده هستند، البته شاید وزارت اقتصاد مسائل مربوط به اسپانسر را به وزارت ورزش سپرده باشد. در هر صورت ما امیدوار هستیم که در روزهای آینده مشکل مالی تیم حل شود و نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد. خوشبختانه وقتی بحث فروش باشگاه مطرح شد، دیدید که باشگاه ما ۳،۴ خریدار داشت اما باشگاه استقلال خواهان چندانی نداشت. در خصوص اسپانسر هم به همین شکل است و شرکت‌های زیادی حتی به خود من مراجعه کردند تا اسپانسر باشگاه شوند و من آنها را به وزارت معرفی کردم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد باشگاه پرسپولیس با شرکت بهنام پیشرو به پایان رسیده است، اظهار داشت: قرارداد این شرکت با باشگاه پرسپولیس تا تیر ماه بود، فکر کنم چند روز دیگر به پایان می‌رسد. ضمن اینکه قرارداد اصلی شرکت بهنام‌ پیشرو با پرسپولیس خیلی وقت پیش تمام شد و متمم قرارداد بین دو طرف امضا شد که در واقع از این متمم چند روز دیگر وقت باقی مانده است، البته ما در این مدت با چند اسپانسر دیگر هم همکاری داشتیم که با اجازه شرکت مذکور اقدام به این کار کردیم تا اسپانسرمان حق شکایت نداشته باشد.

نژادفلاح درمورد اینکه آیا لیست خروجی تیمش را اعلام خواهد کرد یا نه، بارها تاکید کردم که ما قصد نداریم لیست خروجی تیم‌مان را رسانه‌ای کنیم. ما در صحبت با بازیکنان آنها را در جریان همه مسائل قرار می‌دهیم و تصمیم نهایی را به خودشان واگذار می‌کنیم. در واقع خود بازیکن در جریان تمامی مسائل قرار می‌گیرد و وظیفه ما نیست به بخواهیم این موضوع را رسانه‌ای کنیم.

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس درباره حضور محمد پنجعلی به عنوان رئیس آکادمی باشگاه پرسپولیس گفت: پنجعلی شخص بسیار قابل احترام است که کاپیتان پیشین پرسپولیس و تیم منتخب آسیا بوده است. پنجعلی پیش از این در سمت‌هایی مانند عضو هیئت مدیره، سرپرست تیم و ... تجربه حضور داشته به خاطر همین از او خواهش کردیم که مسئول آکادمی باشگاه شود که او امروز جواب مثبتش را به ما اعلام کرد و ما هم حکم او را صادر کردیم.

وی ادامه داد: فقط در بخش انتخاب مربی تیم‌های پایه حق خودم می‌دانم که این کار را انجام بدهم اما حتما از مشورت محمد پنجعلی هم استفاده خواهم کرد. تنها چیزی که باید در خصوص تیم‌های پایه تأکید کنم این است که ما امسال تحت هیچ شرایطی برای تیم‌های پایه‌مان از بازیکن شهرستانی تست نمی‌گیریم و فقط دنبال بازیکن تهرانی هستیم چون یک بازیکن شهرستانی ۱۰،۱۲ ساله نمی‌تواند سال‌ها دور از خانواده خودش زندگی کند چون در این شرایط بحث دوری از خانواده، تغذیه و تحصیل بازیکن مطرح است، ضمن اینکه تهران شهر بزرگی است و ممکن است یک بازیکن شهرستانی دچار تضاد فرهنگی شود به خاطر همین و برای اینکه دیگر مشکل اسکان و خوابگاه بازیکنان شهرستانی را نداشته باشیم در تیم‌های پایه از بازیکنان تهرانی استفاده خواهیم کرد.

نژادفلاح در پاسخ به این سوال که آیا قول می‌دهد پرسپولیس در فصل بعد برای قهرمانی بجنگد و در کورس قهرمانی حضور داشته باشد، اظهار داشت: برای قهرمان شدن ابتدا باید کادر فنی خوبی داشته باشیم که ما این را داریم. بعد از آن مسائل مالی است. من همین‌جا اطمینان می‌دهم پرسپولیس فصل بعد هیچ مشکل مالی نخواهد داشت. با توجه به ظرفیت‌های بالای باشگاه هر کسی که اسپانسر شود ما ظرفیت‌های جدید را به او معرفی می‌کنیم تا درآمدزایی کند. به این صورت اسپانسرها هم با انگیزه بیشتری به پرسپولیس می‌آیند. با معاونت اقتصادی باشگاه هم در این خصوص جلسات مختلفی برگزار کردم. باز هم اطمینان می‌دهم که پرسپولیس فصل آینده مشکل اقتصادی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مسئله دیگر در این خصوص بحث حفظ بازیکنان است. اکثرا تیم‌هایی که به قهرمانی می‌رسند در فصل نقل و انتقالات کمتر دچار تغییر و تحولات می‌شوند اما در پرسپولیس و استقلال و کلاً فوتبال ایران می‌بینید که در فصل نقل و انتقالات تیم‌ها ۶۰،۷۰ درصد تغییر بازیکن دارند به خاطر همین قهرمانی سخت می‌شود. ما هم پس از جلسه با کادر فنی قرار گذاشتیم تمام بازیکنان خوب‌مان را مانند مهدی طارمی حفظ کنیم و اجازه جدایی به هر بازیکنی که مورد تأیید کادر فنی باشد را نخواهیم داد.

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس افزود: درباره نقاط ضعف تیم  هم مطالعه خوبی انجام دادیم و قطعا برای ضعف آن اقدام خواهیم کرد حالا می‌بینید که ما تمام آیتم‌ها را برای کسب قهرمانی داریم، با این وجود فصل بعد از همان بازی اول در کورس قهرمانی هستیم و تک‌تک تمام بازی‌های‌مان حکم فینال را دارد، وقتی تمرینات به موقع آغاز شود، آمادگی لازم وجود داشته باشد و اردوها به موقع برگزار شود، باعث می‌شود تا امیدوار باشیم فصل بعد در کورس قهرمانی قرار داشته باشیم.

نژادفلاح ضمن بیان این مسئله که فوتبال ایران از انحصار پرسپولیس و استقلال درآمده  گفت: چند سالی است که تیم‌های صنعتی با پول، امکانات و ثبات مدیریتی خوب توانسته‌اند فوتبال را به انحصار خود درآورند و در کورس قهرمانی قرار دارد، مسلماً حضور نداشتن پرسپولیس در کورس قهرمانی باعث می‌شود تا هواداران از این مسئله رنج ببرند. ما هم می‌دانیم فوتبال برای شاد کردن هواداران است و هواداران فقط با قهرمانی شاد می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که با بازیکنان بی‌انضباط برای فصل بعد چه برخوردی صورت خواهد گرفت، تأکید کرد: خوشبختانه با آمدن کادر فنی جدید شاهد بروز بداخلاقی در تیم نبودیم. ما هم تحت هر شرایطی از سرمربی تیم‌مان حمایت می‌کنیم. همان طور که می‌دانید وقتی بحث بی‌انضباطی یکی از بازیکنان پیش آمد و در خصوص این بازیکن از من سوال شد، گفتم که اگر برانکو تشخیص بدهد تمام ۱۱ بازیکن را اخراج می‌کنیم. به خاطر همین اعلام می‌کنم که یکی از نگاه‌های جدی ما برای فصل آینده نگاه اخلاقی و شخصیت‌ محور به پرسپولیس است. ما در صدد هستیم بازیکنی به تیم بیاید که شأن حضور در پرسپولیس را داشته باشد و بعد از این مسئله موضوع فنی بازیکن مد نظر است.

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس ادامه داد: بازیکنی که در فهرست پرسپولیس قرار می‌گیرد، قبل از اینکه از نظر فنی خوب باشد باید از نظر اخلاقی شرایط خوبی داشته باشد و اصلا برای ما مهم نیست که فلان بازیکن چند گل به ثمر رسانده بلکه مهم این است که مشکل اخلاقی نداشته باشد. یک فوتبالیست خوب باید مسئله اخلاقی و فنی را مانند دو بال با هم داشته باشد، چون هر کدام از این موارد نباشد بازیکن به مشکل می‌خورد. در پایان باید بگویم سال آینده سال اخلاق پرسپولیس است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.