نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اقدام دولت و مجلس را در پیگیری حوادث به وجود آمده در دیدار نهایی مسابقات لیگ برتر بین تیم های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران، قابل قبول دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان با اشاره به پیگیری دولت و مجلس درخصوص حوادث به وجودآمده در دیدار نهایی مسابقات لیگ برتر بین تیم های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران در حیطه اختیاراتشان، نتیجه بازی‌ها را غیرقابل تغییر دانست و گفت: در این ماجرا دولت کاری که از دستش برمی‌آمد انجام داد؛ حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری هم استعفا داد و این پیگیری خوب بود؛ حتی وزیر ورزش و جوانان هم گروهی برای پیگیری تشکیل داده اما مسلم است که بازی دوباره برگزار نمی‌شود زیرا خلاف قوانین بین المللی است و دراین مورد نمی‌توان کاری انجام داد.

نماینده مردم آذرشهر واسکو در مجلس  درباره داور این دیدار نیزگفت: فغانی که داور بازی تراکتورسازی و نفت بود، در رقابت‌های دیگر هم به اشتباه برای تراکتور سوت زده بود. در حالیکه مدیریت کردن فضای یک مسابقه با داوری کردن صرف فرق میکند که متأسفانه در آن دیدار اتفاق نیفتاد. در واقع فغانی در آن فضای پرهیجان و استرس به کسی که یک کارت زرد داشت دوباره کارت داد و یک پنالتی آشکار را هم نگرفت که چنین اشتباهاتی کاملا به ضرر تیم تراکتور تمام شد و باعث شد به حق خود نرسد.

پزشکیان درباره اظهارات مدیرعامل اسبق تراکتور مبنی بر پرداخت خسارت ۵ میلیارد تومانی به این تیم، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت تاکید کرد: بحث خسارت مالی مطرح نیست٬ بلکه ما پیگیری اشتباهات داوری هستیم؛ کسانی که به این موضوع اعتراض کرده‌اند، دستاورد نهایی که قهرمانی لیگ برتر بود را می‌خواستند و از این مساله ناراحت هستند که به حقشان نرسیده‌اند؛ بنابراین چنین اتفاقی با پول قابل مقایسه نیست.

وی معتقد است همین که دولت همراهی و برخورد میکند و می‌خواهد در حد اختیاراتش کاری انجام دهد این خوب است.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تصمیمی برای پیگیری این موضوع از طریق مراجع بین‌المللی وجود ندارد، توضیح داد: چندسال قبل فرانسه و ایرلند برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۰ با یکدیگر مسابقه دادند که اگر ایرلند پیروز می‌شد به جام جهانی راه می‌یافت ولی تیری هانری بازیکن فرانسه با دست توپ را به داخل دروازه ایرلند انداخت و گل زد ولی داور ندید یا نادیده گرفت.

وی افزود:در اینجا یک مملکت و یک کشور شکایت کرد ولی فایده نداشت و در نهایت فرانسه به جام جهانی رفت. به همین دلیل معتقدیم پیگیری از طریق فدراسیون بین‌المللی تأثیری در نتیجه کار ندارد و ما هم چنین تصمیمی نداریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.