شاگردان لوران بلان با فتح جام حذفی فرانسه دست به کاری زدند که در تاریخ فوتبال باشگاهی این کشور سابقه نداشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیروزی یک بر صفر شب گذشته (شنبه) تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن برابر اوسر در فینال جام حذفی فرانسه برای لوران بلان و مردانش دستاوردی تاریخی را رقم زد. پاریسی‌ها که در فصل ۱۵-۲۰۱۴ در سوپرجام، جام اتحادیه و لوشامپیونه (لیگ دسته اول فوتبال فرانسه) قهرمان شدند به لطف تک گل ادینسون کاوانی آخرین تورنمنت فصل را هم فتح کردند تا اولین تیم در تاریخ فوتبال فرانسه باشند که در یک فصل هر چهار جام فوتبال باشگاهی این کشور را کسب می‌کند.

لوران بلان، سرمربی PSG درباره موفقیت شاگردانش در این فصل گفت: پایانی فوق‌العاده را برای فصل‌مان رقم زدیم. ما این جام را می‌خواستیم و آن را هم کسب کردیم. بازی سختی بود، چرا که اوسر عملکرد خوبی داشت و توانایی‌های باورنکردنی از خودش نشان داد. در نهایت این نتیجه است که اهمیت دارد اما هر دو تیم می‌توانند خوشحال و راضی باشند.

در همین حال ادینسون کاوانی، زننده تک گل پاریسی‌ها هم گفت: فصلی فوق‌العاده برای ما رقم خورد، فصلی تاریخی برای بازیکنان، باشگاه و شهر پاریس. کسب این نتایج واقعاً لذتبخش است. ما نسبت به فصل گذشته پیشرفت کرده‌ایم، چون یک جام بیشتر کسب کرده‌ایم. پاری‌سن‌ژرمن مسیر درستی را برای حرکتش انتخاب کرده است. حالا تنها چیزی که مانده و باید ببریم، باپرستیژترین و سخت‌ترین تورنمنت باشگاهی، لیگ قهرمانان اروپاست.

پاری‌سن‌ژرمن در فصلی که گذشت برای سومین بار متوالی قهرمان لوشامپیونه شد و تنها ناکامی‌اش در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رقم خورد، جایی که برابر بارسلونای فینالیست تسلیم و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.