فدارسیون فوتبال عراق بعد از رد درخواستش از سوی ورزشگاه آزادی برای میزبانی از بازی های عراق در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت های آسیا، تصمیم گرفت که ورزشگاه شهر کرمانشاه را به عنوان میزبان بازی‌های خانگی خود انتخاب کند.

به گزارش ایسنا، فدارسیون بین المللی فوتبال فیفا برگزاری هر گونه بازی رسمی در خاک عراق را به خاطر ناامنی موجود در این کشور ممنوع کرده است و این باعث شده تا عراقی ها در رقابت های مختلف کشور دیگری را به عنوان میزبان خود انتخاب کنند.

فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که استان کرمانشاه را به عنوان میزبان تیم ملی فوتبال این کشور در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ انتخاب کرده است.

پیش از این فدارسیون فوتبال عراق از همتای ایرانی خود درخواست کرده بود که ورزشگاه آزادی را در اختیار آنها قرار دهد اما این درخواست آنها مورد پذیرش واقع نشد و همین باعث شد تا عراقی ها این بار ورزشگاه مرکزی شهر کرمانشاه را به عنوان میزبان بازیهای خود معرفی کنند.

فالح موسی یکی از اعضای فدراسیون فوتبال عراق در این باره گفت: فدارسیون فوتبال ایران درخواست ما برای برگزاری بازی ها تیم ملی عراق در ورزشگاه آزادی را رد کرد، چرا که این ورزشگاه میزبان بازی های تیم ملی ایران است و احتمال دارد که با بازی‌های تیم ملی عراق تداخل به وجود آید. فدراسیون فوتبال عراق تصمیم گرفت که ورزشگاه بزرگ شهر کرمانشاه را به عنوان میزبان بازی‌های خود در انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا انتخاب کند.

او ادامه داد: کرمانشاه ۱۲۰ کیلومتر از مرز عراق دور است و این باعث می شود تا به راحتی تماشاگران عراقی وارد شهر کرمانشاه شوند و از تیم محبوب خود حمایت کنند. کرمانشاه ۱۳۰۰ متر از سطح دریا بالاتر است و آب و هوای این شهر در تابستان معتدل است و این به نفع ما است.

عراق در گروه چهارم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی با تیم های ویتنام، تایلند و اندونزی همگروه است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.