ستاره سابق تیم ملی فوتبال پرتغال چهارشنبه را به خاطر آن چه در سوئیس اتفاق افتاد، به عنوان یکی از بدترین روزهای تاریخ فیفا نام برد.

به گزارش ایسنا، لوئیس فیگو قرار بود که یکی از نامزدهای انتخابات ریاست فیفا باشد. او برای چند هفته از نامزدی خود خبر داد و توانست بعضی از کشورهای اروپایی را متقاعد به رای دادن به خود کند اما به یک باره تصمیم گرفت که از انتخابات انصراف دهد تا بعد فان‌پراگ هلندی دومین نامزدی باشد که از شرکت در این انتخابات کناره‌گیری می‌کند.

فیگو درباره دلایل کناره‌گیری خود از انتخابات ریاست فیفا گفت: این انتخابات تنها می‌خواهد ثابت کند که یک نفر باید رئیس فیفا باشد و آن سپ بلاتر است. با این روند کاملا مخالف هستم. دیگر چه دلیلی دارد تا ما نامزد بشویم؟ من با مشورت های زیادی که انجام دادم سرانجام به این نتیجه رسیدم که شرکت ما در این انتخابات بی‌فایده است و به همین خاطره کناره‌گیری کردم.

فیگو نیز از کسانی که معتقد است در فیفا فساد وجود دارد. پلیس سوئیس چند عضو ارشد فیفا را به اتهام فساد بازداشت کرد و بلاتر رئیس فدارسیون بین المللی فوتبال نیز ممنوع‌الخروج شده است.

فیگو در واکنش به اقدام پلیس سوئیس گفت: آنچه در سوئیس رخ داد یکی از بدترین روزهای تاریخ فیفاست. برای کسانی که عاشق فوتبال هستند روز غم انگیزی بود. من بار دیگر آنچه را که هفته قبل گفتم تکرار می کنم. انتخابات فیفا اصلا انتخابات نیست. افرادی وجود دارند که موافق من هستند. نباید در این انتخابات شرکت کرد. اصلا قبول کردن چنین اتفاقاتی کار اشتباهی است.

فیگو تنها کسی نیست که از اتقاقات سوئیس به عنوان یکی از بدترین روزهای تاریخ فیفا نام برد. پیش از این بن‌علی، تنها رقیب بلاتر در انتخابات ریاست فیفا همین اظهار نظر فیگو را بر زبان آورده بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )