تفاهم نامه همکاری بین کنفدراسیون فوتبال آسیا و کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب با حضور علی کفاشیان به عنوان یکی از نواب رییس حاضر در کنفرانس فیفا در سوییس به امضا رسید.

به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون فوتبال، در نامه ای اف سی آمده است:

روز گذشته تفاهم نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا و کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب (CONCACAF) جهت افزایش سطح همکاری ها و روابط بین خود توسط روسای این دو کنفدراسیون به امضا رسید. در این نشست رییس و نایب رییسان دو کنفدراسیون از جمله علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال ایران حضور داشتند.

شیخ سلمان، ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره گفت: در واقع این تفاهم نامه پر اهمیت باعث نزدیک تر شدن روابط AFC و دوستان ما در CONCACAF خواهد شد، البته همکاری های ما با یکدیگر پیش از این آغاز شده و به طور مثال باید به مجوز فعالیت باشگاه‌ها اشاره کنم که بین شرایط مد نظر AFC و CONCACAF نقاط مشترک زیادی وجود دارد. در نظر داریم این سطح همکاری افزایش پیدا کند و روابط نزدیک‌تری در زمینه برگزاری رقابت ها و اشتراک علم روز فوتبال با یکدیگر داشته باشیم.

همچنین جفری وب، ریاست کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب درخصوص امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه و دورنمایی که از امضای آن حاصل می شود به سود هر دو کنفدراسیون است و طی آن ما را قادر می سازد که دست آورد های مهم خود را در ورزش با یکدیگر به اشتراک بگذاریم. در واقع از طریق ادامه همکاری ها و اشتراک بهترین تجربیات با یکدیگر در همه زمینه های مدیریتی و توسعه برنامه ریزی های تجاری و مارکتینگ باعث ایجاد روابط دوستانه هرچه بیشتر بین ما و آسیا خواهد شد.

مهم ترین موارد در امضای این تفاهم نامه شامل دو زمینه است: مسابقات و اشتراک دانش فوتبال؛ که در زمینه نخست یعنی در زمینه مسابقات، دو کنفدراسیون نسبت به برگزاری دیدارهای دوستانه ملی و باشگاهی برای فدراسیون های عضو خود اقدام خواهند کرد. همچنین در زمینه دانش فوتبال، دو کنفدراسیون دستاوردهای خود را در زمینه هایی مانند مدیریت و برنامه ریزی، توسعه فوتبال، رقابت ها، داوری، رسانه، پزشکی، تکنولوژی و نحوه برخورد اجتماعی به اشتراک می گذارند.

امضای این تفاهم نامه بر اساس سهیم شدن دو کنفدراسیون در دست آوردهای پر ارزش، قواعد و اصول با یکدیگر به شرح زیر به امضا رسیده است:

• فوتبال برای سلامتی جسم و روان کودکان و بزرگسالان بسیار مفید است

• فوتبال باعث پرورش و ترویج ارزش های آموزشی و فرهنگی مانند بازی جوانمردانه (fair play)، بروز روحیه تیمی، همکاری و یکدلی، کنترل اعمال خود و احترام به دیگران می شود.

• فوتبال سبب اتحاد اجتماعی، پیوستگی هم در آسیا و هم در آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب می شود.

• فوتبال باعث ایجاد صلح و بهبود شرایط بردباری، فهم و درک می شود

• فوتبال موجب ایجاد تاثیر مثبت در افزایش کیفیت آموزش می شود که برای توسعه ورزش در جامعه بسیار پر اهمیت است

• فوتبال می‌تواند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت محلی یعنی به طور کلی اقتصاد داشته باشد

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.