سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال لاتزیو معتقد است تیمش در حالی در دربی شهر رم باخته که بر بازی مسلط بوده است و اینکه همتای فرانسوی او در جالوروسی هم یک مربی غیرحرفه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سهمیه لیگ قهرمانان لاتزیو با شکست ۲ بر یک این تیم برابر رم در دربی پایتخت ایتالیا به مخاطره افتاد، چون آبی‌پوشان شهر رم نه تنها نتوانستند رده دوم را از جالوروسی پس بگیرند بلکه حالا خود را در فاصله سه امتیازی ناپولی رده چهارمی می‌بینند. این بدان معناست که لاتزیو برای حضور در پلی‌‌‌آف مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان فصل آینده، در هفته آخر سری A باید ناپولی را در ورزشگاه سن‌پائولو متوقف کند که این کار سختی است.

استفانو پیولی، سرمربی لاتزیو در خصوص دربی رم به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: رم بسیار خوب دفاع می‌کرد اما این لاتزیو بود که بر بازی سوار بود. رم به ما اجازه می‌داد حمله کنیم و گاهی اوقات فضاها را بسیار باز می‌گذاشت. ما باید راه‌های بیشتری برای رسیدن به دروازه این تیم پیدا می‌کردیم. بازی باید به شیوه دیگری پیش می‌رفت اما متأسفانه ما تاوان سنگینی برای حوس‌پرتی‌مان دادیم. باعث تأسف است، چون ما می‌خواستیم با بردن این بازی سهمیه لیگ قهرمانان خود را قطعی کنیم. البته یکشنبه هفته آینده یک بار دیگر برای انجام این کار فرصت داریم.

پیولی ادامه داد: کسب نتیجه در این بازی آسان نبود، چون رم با همه بازیکنانش دفاع می‌کرد. ما می‌توانستیم بهتر از این کار کنیم و توسط بال‌های خود، استفانو مائوری را بیشتر حمایت می‌کردیم اما لاتزیو در اکثر دقایق بر بازی سوار بود و در تنها موردی که به رم اجازه ضدحمله داد، گل خورد.

باخت لاتزیو در دربی دومین شکست متوالی این تیم پس از باخت برابر یوونتوس در وقت‌های اضافه فینال جام حذفی ایتالیاست. ضربه آخر اما در هفته پایانی می‌تواند به شاگردان پیولی وارد شود اگر آنها در خانه ناپولی ببازند که در آن صورت سهمیه لیگ قهرمانان را هم از دست خواهند داد.

پیولی تأکید کرد: کاملاً مشخص است که جو ناامیدکننده‌ای بر رختکن تیم حاکم است، چون در عرض چهار روز ما دو بازی که حق‌مان نبود ببازیم را باختیم. فردا اما وضعیت بهتر خواهد شد و ما می‌توانیم روی بازی برابر ناپولی تمرکز کنیم. فوتبال همین است. ما هنوز برای حضور در میان سه تیم برتر لیگ فرصت داریم.

سرمربی ایتالیایی لاتزیو در پایان اعتراف کرد که از اظهارات رودی گارسیا، سرمربی فرانسوی رم در کنفرانس خبری‌اش قبل از دربی آزرده خاطر شده است. گارسیا روز قبل از بازی تقاضای لاتزیویی‌ها برای تغییر زمان دربی (به خاطر حضور لاتزیو در فینال جام حذفی) را مورد تمسخر قرار داد و گفت که آبی‌های پایتخت ایتالیا برای اینکه برنامه لیگ را به سود خود تغییر دهند اشک ریخته‌اند.

پیولی گفت: من از حضور مربیان خارجی در سری A استقبال می‌کنم، چون می‌توانم از آنها چیزهای مختلفی در زمینه تاکتیکی و فرهنگ ورزشی یاد بگیرم اما می‌بینم که وقتی آنها به اینجا می‌‌آیند خیلی سریع تغییر می‌کنند و حتی بدتر از ما می‌شوند. حرفی که گارسیا درباره ناله کردن ما زد، یک حرکت درست، منصفانه و حرفه‌ای نبود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.