رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان ابراز امیدواری کرد که تیم ملی فوتسال و فوتبال ساحلی مانند سال گذشته دیگر نتیجه را به ژاپن واگذار نکنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نشست کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی بعدازظهر امروز (یکشنبه) با حضور اعضای این کمیته و سرمربیان تیم‌های ملی فوتسال بانوان و فوتبال ساحلی آقایان برگزار شد.

در این نشست علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال، عباس ترایبان، رئیس کمیته فنی، آرش جابری، دبیر و سیدرضا افتخاری، رئیس کمیته فوتسال، مصطفی عمادی، علی صانعی، پریا شهریاری، رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی، مارکو اوکتاویو، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی و عباس هاشم‌پور، مربی تیم ملی فوتبال ساحلی حضور داشتند.

براساس این گزارش، در جلسه امروز ترابیان ضمن خوش آمدگویی به حاضران در نشست کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی، گفت: هدف بحث‌های امروز ما در این نشست صرفاً کمک به مسائل فنی تیم‌های فوتسال و فوتبال ساحلی است و در واقع می‌خواهیم بازوی کمکی برای کادرفنی این دو تیم باشیم. بنابراین سؤالات و پرسش‌هایی که مطرح می‌شود صرفاً با همین هدف خواهد بود.

در ادامه این نشست اعضای کمیته فنی از اوکتاویو درخواست کردند که توضیحاتی درخصوص وضعیت تیم ملی فوتبال ساحلی ارائه کند. سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی نیز گفت: از سال ۲۰۰۷ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران مشغول به فعالیت شدم که تاکنون موفقیت‌های زیادی را کسب کرده‌ایم. البته لازم می‌دانم از شهریاری تشکر کنم، چراکه از زمان حضور وی برنامه‌های ما به طور جدی‌تر پیش رفت و لیگ بسیار خوبی را که در جهان کم نظیر است، داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته تیم ملی فوتبال ساحلی هفت قهرمانی به دست آورده و در سه سال گذشته تنها هفت شکست داشته‌ایم. همه این مسائل باعث شده تا تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به عنوان یکی از قدرتمندترین تیم‌های جهان شناخته شود که همه این افتخارات به لطف در اختیار داشتن مدیران فدراسیون، دپارتمان قوی و بازیکنان پراستعداد حاصل شده است.

اوکتاویو در پاسخ به این سؤال که چرا تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ از کسب مقام قهرمانی بازماند، گفت: به طور کلی در فوتبال و همین طور فوتبال ساحلی تکرار موفقیت‌های بزرگ به طور مداوم کار آسانی نیست. ما تاکنون یک بار توانستیم بر تیم برزیل پیروز شویم، ۲ بار روسیه را شکست داده‌ایم و کسب قهرمانی آسیا و جام بین قاره‌ای را در کارنامه داریم. ژاپن تیم بسیار قدرتمندی است که از بازیکن برزیلی بهره می‌برد و پیروزی مقابل این تیم کار آسانی نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی تأکید کرد: اینکه در حال حاضر پرچم ایران در بین ۱۶ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۱۵ پرتغال به اهتزاز در می‌آید، افتخار بزرگی است و قدرت فوتبال ساحلی ایران را تأیید می‌کند. آرزوی شخصی من کسب قهرمانی جهان است که هر روز برای رسیدن به این آرزو تلاش می‌کنیم. در حال حاضر در رنکینگ فیفا در رده ششم جهان قرار داریم اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد، اینکه در رده‌بندی‌های فیفا نتایج بازی‌های دوستانه هم تأثیرگذار است. البته تیم‌های ملی فوتبال ایران بنابر شرایط موجود قادر به برگزاری دیدارهای دوستانه قوی و زیاد نیستند، به همین دلیل صرفاً بازی‌های رسمی ایران مورد سنجش قرار می‌گیرد.

در این نشست افتخاری رئیس سازمان لیگ فوتسال گفت: مشکلات فوتبال ساحلی را در فوتسال هم داریم و از مشکلات مشترکی رنج می‌بریم. دوسال پیش بازی‌های تیم ملی فوتبال ساحلی در دوبی را از نزدیک دیدم که تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در آن دیدارها بسیار خوب بازی کرد اما متأسفانه حمایت‌های انجام شده از فوتسال و فوتبال ساحلی کم است و این دو رشته زیر سایه فوتبال قرار گرفته‌اند. در واقع در این نشست همه هدف ما این است که باری را از روی تیم‌های فوتسال و فوتبال ساحلی برداریم.

در این نشست عمادی از اوکتاویو شرایط تیم ملی «ب» فوتبال ساحلی ایران را پرسید که سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی در پاسخ گفت: از ۲ سال گذشته تیم ملی «ب» فوتبال ساحلی را تشکیل دادیم و عباس هاشم‌پور و علی نادری مربیگری این تیم را زیر نظر من برعهده دارند. مشکل اصلی این تیم عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی است که به دلیل عدم وجود تیم‌های ملی این رده سنی در دیگر کشورهاست. البته از بازیکنان برتر این تیم در تیم ملی بزرگسالان استفاده می‌کنیم، به طوری که در مسابقات قهرمانی آسیا چند بازیکن زیر ۱۸ سال از تیم ملی «ب» را به تیم ملی بزرگسالان دعوت کردم که اینگونه هم تجربه بین المللی آنها افزایش پیدا می‌کند و هم جوانگرایی در تیم صورت می‌گیرد.

ترابیان نیز در سؤالی از اوکتاویو پرسید که چه برنامه‌ای برای پرورش مربیان ایرانی و آموزش آنها دارد که وی پاسخ داد: هاشم‌پور مربی جوانی است که پیش از این بازیکن من در تیم ملی فوتبال ساحلی بوده است. همین طور علی نادری کاپیتان تیم ملی هم که در تیم ملی زیر ۲۱ سال به مربیگری مشغول است به طور مداوم با هم تبادل اطلاعات می‌کنیم. به دلیل شناخت فنی که از هم داریم و توانایی این دو نفر فکر می‌کنم نکات فنی خوبی را در اختیار هم می‌گذاریم و تلاشم این است که هرچه دارم را به هاشم‌پور و نادری انتقال دهم.

علی کفاشیان در پایان ابراز امیدواری کرد که تیم ملی فوتسال و فوتبال ساحلی برخلاف سال گذشته دیگر مقابل ژاپن نتیجه را واگذار نکنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.