مدیر روابط بین‌الملل سازمان لیگ اعلام کرد: کارت بازی موتومبا براساس مدارک ارائه شده باشگاه راه‌آهن صادر شد و سازمان لیگ کار غیرقانونی انجام نداده است.

محمدرضا کسرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،در واکنش به اظهارات یکی از مدیران باشگاه پیکان مبنی بر صدور کارت بازی برای موتومبا بازیکن تیم راه‌آهن اظهار داشت: طبق بند استثنای ماده ۶ آیین‌نامه نقل و انتقالات بازیکنان هر باشگاه مجاز است خارج از فصل نقل و انتقالات یک بازیکن جذب کند مشروط بر اینکه قرارداد آن بازیکن قبل از آخرین روز نقل و انتقالات در کشور مبدأ با باشگاهش فسخ شده باشد.

وی ادامه داد: باشگاه راه‌آهن نیز نامه‌ای از باشگاه اردو اسپور ترکیه به سازمان لیگ ارائه داد که قرارداد این بازیکن در ۲۸ دسامبر به طور دو جانبه فسخ شده است و راه‌آهن می‌تواند طبق این مدارک ارائه شده با این بازیکن قرارداد امضا و او را جذب کند.

کسرایی تصریح کرد: در دو هفته اول حضور این بازیکن در ایران اجازه بازی به او ندادیم زیرا آی‌تی‌سی (مجوز بازی)  او از طرف کشور ترکیه صادر نشده بود. بنابراین سازمان لیگ هیچ کار غیر قانونی برای باشگاه راه‌آهن انجام نداده است.

وی افزود: اما با توجه به اعتراض‌هایی که نسبت به این بازیکن انجام شد ما از فدراسیون فوتبال ترکیه استعلام‌های لازم و کامل را گرفتیم و اطلاعات کامل این بازیکن را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کردیم تا رکن قضایی فدراسیون به این مسئله رسیدگی کند و در مورد این بازیکن رأی صادر کند که این مسئله دیگر هیچ ارتباطی به سازمان لیگ ندارد و ما مدارک لازم را هم به دبیرکل و کمیته انضباطی فدراسیون ارائه کردیم و در زمان صدور کارت بازی هیچ کار غیرقانونی سازمان لیگ انجام نداده که متأسفانه برخی از آقایان بدون اطلاعات کافی اظهارنظرهایی غیر کارشناسانه انجام می‌دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.