سرمربی چلسی تاکید کرد برایش غیرممکن است بتواند با رکورد ۱۳ قهرمانی سر آلکس فرگوسن در لیگ برتر انگلیس برابری کند.

به گزارش ایسنا، مورینیوی پرتغالی یکشنبه گذشته موفق شد به همراه چلسی برای سومین بار در لیگ برتر عنوان قهرمانی را کسب کند. سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ بود که مورینیو به همراه همین تیم در لیگ انگلیس قهرمان شده بود.

این هشتمین قهرمانی مورینیو در لیگ‌های اروپایی طی ۱۲ سال گذشته بود. او دو بار با پورتو، دو بار با اینتر و یک بار هم با رئال‌مادرید عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

فرگوسن که سال ۲۰۱۳ و پس از ۲۷ سال مربیگری در منچستریونایتد بازنشسته شد، نخستین جام قهرمانی‌اش در لیگ انگلیس را زمانی جشن گرفت که ۵۲ ساله بود. این در حالی است که مورینیو جام های بسیار بیشتری نسبت به فرگوسن در زمانی که سن کمتری داشته برده است. آقای خاص رسیدن به رکورد فرگوسن را رد و تاکید کرد تا زمانی که بخواهد بازنشسته شود، شاید بتواند پنج جام دیگر را کسب کند.

او در این زمینه گفت: سال‌های مربیگری زیادی پیش رویم قرار دارد اما جایگاهی که سر آلکس فرگوس دارد برای همه مربیان دور از دسترس است. غیرممکن است. نمی‌توانم ۱۳ قهرمانی در لیگ برتر انگلیس بیاورم. شاید بتوانم ۱۳ قهرمانی کسب کنم. هشت قهرمانی در لیگ های مختلف دارم و فکر می‌کنم بتوانم به ۱۳ برسم اما ۱۳ قهرمانی در لیگ انگلیس؟ نه، هیچ شانسی برای کسب آن ندارم.

پس از فرگوسن موفق‌ترین مربیان تاریخ لیگ انگلیس باب پیسلی از لیورپول و جورج رمزی از آستون ویلا با ۶ قهرمانی هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.