سرمربی تیم ملی فوتبال امید باز هم بر روی حضور سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در ترکیب این تیم تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، محمد خاکپور سرمربی تیم ملی فوتبال امید پس از اولین تمرین این تیم در کمپ تیم‌های ملی وضعیت تیمش را خوب توصیف کرد و گفت: تمام تلاش‌مان این بوده است که همه نفرات مورد نظر را در تمرین داشته باشیم و خدا را شکر امروز همه آمده‌اند به جز کسانی که اجازه دادیم در ترکیب تیم‌هایشان در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند و ۲۸ اسفند به ما ملحق شوند.

وی درباره حضور علیرضا جهانبخش و سردار آزمون در ترکیب تیم امید نیز گفت: به طور کلی می‌گویم که من مسئول فنی تیم ملی هستم و وظیفه دارم که از تمام توانایی‌های موجود در این رده سنی استفاده کنم اما اینکه آیا این دو بازیکن به ما ملحق می‌شوند یا خیر یا چه کسی اجازه این کار را به آن‌ها می‌دهد به من مربوط نیست چون تیم، مدیر دارد. من هرچه نیاز داشته باشم به مدیر تیم می‌گویم و ایشان است که باید برای فراهم کردنش کار کند.

خاکپور درباره نظر کی‌روش مبنی بر اینکه جهانبخش و آزمون باید در ترکیب بزرگسالان حضور داشته باشند نیز گفت: این نظر کی‌روش است ولی ما می‌گوییم که این دو باید با ما باشند. تا جایی که در زندگی ورزشی‌ام تجربه کرده‌ام، می‌دانم که مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان المپیک است اما اگر کی‌روش فکر می‌کند که این رقابت‌ها چندان مهم نیست به نظرش احترام می‌گذارم.

در ادامه خبرنگاری گفت که کی‌روش از اینکه تیم بزرگسالان در زمین شماره ۲ آزادی تمرین می‌کند و تیم امید در کمپ تیم‌های ملی، اظهار نارضایتی کرده است. خاکپور پاسخ داد: یک هفته دیگر باید در مسابقه‌های رسمی شرکت کنیم و حق داریم که از بهترین امکانات ورزشی کشور استفاده کنیم. اکنون یکی از بهترین زمین‌های ایران زمین شماره یک کمپ تیم‌های ملی است. نام اینجا کمپ تیم‌های ملی است نه تیم ملی بزرگسالان و این حق مسلم ماست که از آن استفاده کنیم. از دبیرکل فدراسیون که هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌اند تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال امید درباره حریفان ایران در مرحله نخست انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز گفت: تمام سعی ما آن بوده که وارد حاشیه نشویم و تمرکزمان فقط روی حریفانمان باشد. از عربستان کاملا اطلاع داریم و حتی تک تک نفرات کویت را هم آنالیز کرده‌ایم. امروز فیلمی از دیدار دوستانه افغانستان به دستمان رسیده است و قرار است علیپور دو فیلم از بازی‌های نپال را به ما برساند.

وی ادامه داد: هنوز از فلسطین فیلمی ندیده‌ایم اما می‌دانیم که چند بازیکنش در جام ملت‌ها بازی کرده‌اند. هر چهار حریف ما در یک سطح هستند و فارغ از نام‌شان هیچ کدام را دست کم نمی‌گیریم. فوتبال در دنیا به هم نزدیک شده و حریفان هم وقتی مقابل ایران قرار می‌گیرند انگیزه مضاعف پیدا می‌کنند.

وی درباره کیفیت بازیکنان حاضر در ترکیب تیم امید و اینکه چقدر به موفقیت این تیم امیدوار است گفت: همه تمرکزمان را گذاشته‌ایم که به عنوان سرگروه به مرحله دوم صعود کنیم. بازیکنانم بسیار باانگیزه هستند. پیش از آنکه کارم را در تیم شروع کنم، کمی ابهام برایم وجود داشت اما وقتی تیم را دیدم، فهمیدم که استعداد و نبوغ فوتبالی بازیکنانم بی‌نظیر است.

وی افزود: بازیکنان تیم بسیار منظم کار می‌کنند و فضای تیم به قدری خوب است که هیچ بازیکنی خود را برتر از سایرین نمی‌داند. همه برای اثبات خود تلاش می‌کنند و این برای یک مربی نقطه قوت محسوب می‌شود. من به تک تک بازیکنانم افتخار می‌کنم.

خبرنگاری از خاکپور پرسید که اگر جهانبخش و آزمون در این مرحله به اردوی تیم امید نیایند، آیا در دور دوم از آن‌ها دعوت خواهد کرد یا خیر، وی پاسخ داد: اجازه بدهید اول مسابقه‌های دور اول تمام شود و بعد درباره مرحله دوم صحبت کنیم.

خاکپور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا او زیر نظر کی‌روش کار می‌کند یا نه گفت: روزی که کارم را در تیم شروع کردم قرار نبوده زیر نظر کسی کار کنم. اما شخصا فرد تعامل پذیری هستم و هر کس حتی اگر پسر ۱۱ ساله‌ام مشورت منطقی به من بدهد قبول می‌کنم.

در ادامه خبرنگاری به خاکپور گفت که آیا طولانی شدن پروسه دعوت از جهانبخش و آزمون روحیه سایر بازیکنان تیم را از بین نمی‌برد؟ خاکپور پاسخ داد: به هیچ وجه این طور نیست. به عقیده من تنها تفاوت آزمون و جهانبخش با سایر بازیکنان، تجربه بین‌المللی‌شان است وگرنه سایر بازیکنان از نظر فنی چیزی از آن‌ها کم ندارند. حتی این دو اگر به اردوی تیم اضافه شوند باید خود را با سایرین هماهنگ کنند.

سرمربی تیم امید در پایان با اشاره به اتفاقی که در دوره قبلی مسابقه‌ها رخ داد و تیم ملی به دلیل استفاده از بازیکن محروم در دیدار برابر عراق، با رای کمیته انضباطی AFC شکست خورد و حذف شد، گفت: از فدراسیون خواسته‌ام که هر نامه‌ای از سوی AFC و فیفا در مورد تیم امید می‌رسد یک رونوشت از آن را به من بدهند. همچنین مسئول روابط بین‌الملل تمام مسائل را رصد می‌کند و به ما اطلاع می‌دهد تا مشکلی پیش نیاید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.