رئیس مدیا پرو اعلام کرد که مجموعه چندرسانه‌ای اسپانیا می‌توانست از طریق حق پخش تلویزیونی بیش از یک میلیارد یورو کسب کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، جوم رورس، رئیس مدیاپرو (یک مجموعه چندرسانه‌ای در اسپانیا) در گفت‌و‌گویی در خصوص تمرکز حقوق تلویزیونی صحبت کرد و گفت: مردم از زمان‌بندی مسابقات ناراحت هستند اما این دلیل خوبی نیست. حضور مردم در ورزشگاه‌ها در حال افزایش است که برای ترویج فوتبال اسپانیا در سطح بین‌المللی و برای درآمد بازاریابی مثبت است. مسابقات لیگ اروپا به معنای کاهش کیفیت لیگ‌های ملی است.

وی اظهار داشت: لیگ برتر بهترین است زیرا ابتدا وارد بازارهای آسیایی می‌شود. اختلاف در بینندگان آسیایی است. تمام بچه‌ها در آسیا از منچستریونایتد حمایت می‌کنند. هدف این است که به مردم نشان دهیم در لالیگا رقابت وجود دارد. باید نفوذ بیشتری در آن منطقه داشته باشیم. فقط بحث پول نیست؛ همان تیم‌ها همیشه قهرمان لیگ برتر می‌شوند. این یک افسانه است که پول تنها عامل است.

رئیس مدیاپرو خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که آیا تمرکز مثبت است؟ پاسخ مثبت است. این به معنای قوانین امنیتی بیشتر و تعهد بیشتر از سوی باشگاه‌ها است.  می‌توانستیم بیش از یک میلیارد یورو درآمد داشته باشیم. به باشگاه‌ها بیش از آنچه اکنون می‌رسد، خواهد رسید. هدف قانون این است که تلاش کنیم و اختلاف درآمد بین باشگاه‌ها را کاهش دهیم. یک کشور هم در اروپا وجود ندارد که بازی‌ها را رایگان پخش کند. بیننده در اینجا کم است زیرا بازاریابی نشده است.

وی اضافه کرد: فکر نمی‌کنم ال‌کلاسیکو رایگان پخش شود و امیدوارم که این طور نباشد. همه‌چیز به هم می‌ریزد. برای اینکه باشگاه‌های بزرگ به درآمدزایی ادامه دهند، باید به ازای فوتبالی که از تلویزیون می‌بینید، پول بدهید. این مسابقه بیننده بیشتری از مسابقات گاوبازی دارد و باید برای آن بازاریابی کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.