سرمربی پرتغالی چلسی که دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دارد می‌گوید بازی بعدی تیمش برابر تاتنهام مهمترین فینالی است که او در تمام دوران مربیگری‌اش داشته است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال چلسی فرداشب (یکشنبه) در دیدار فینال جام اتحادیه انگلیس در ورزشگاه ومبلی به مصاف همشهری سفیدپوش خود، تاتنهام می‌رود، جدالی که ژوزه مورینیو از آن به عنوان مهمترین فینال دوران مربیگری خود یاد می‌کند.

مورینیو که تجربه مربیگری در فینال دو فصل از لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۰ را دارد و مصاف‌هایی حساسی مانند ال‌کلاسیکو در لالیگا را تجربه کرده است، در کنفرانس خبری پیش از فینال جام اتحادیه گفت: این فینال مهمترین فینال دوران مربیگری من است، حتی مهمتر از فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا و مهمتر از فینال تمام جام‌هایی که تا کنون در آنها بوده‌ام. حرفم احمقانه‌ است؟ این به آن دلیل است که این فینال بازی بعدی ماست.

مورینیو ادامه داد: افتخارات قبلی در موزه باشگاه هستند. مدال‌های من هم در خانه‌ام هستند، نمی‌دانم کجا ... اما مهمترین بازی دوران مربیگری من همیشه بازی بعدی تیمم بوده است.

آقای خاص ۵۲ ساله که برای مصاف با تاتنهام نمانیا ماتیچ را به دلیل محرومیت دوجلسه‌ای وی در اختیار ندارد، تصریح کرد: ما باید مراقب فوتبال‌‌مان باشیم. موضوع اینکه چند میلیون نفر دارند بازی را از تلویزیون تماشا می‌کنند نیست بلکه احساس، احترام و اعتباری است که مردم با دیدن این بازی برای یک تیم قائل می‌شوند. اعتبار قوی چیزی است که تیم‌های فوتبال انگلیسی نمی‌توانند آن را از دست بدهند. شما اعتبارتان را از دست می‌دهید وقتی بازیکنی مانند ماتیچ محروم می‌شود و یک بازیکن دیگر مجاز است بازی کند (کنایه به اشلی بارنز، مهاجم تیم برنلی که مسبب اخراج ماتیچ شد).

مورینیو در پایان خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم بتوانید شک کنید که در سراسر دنیا کسانی هستند که از شدت تعجب از رخ دادن اتفاقاتی مثل این دهان‌شان باز مانده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.