بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید که اگر کارهای تیم امید دست فدراسیون بود، نمی‌توانست برای این تیم منابع تأمین کند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حمید استیلی در خصوص دیدار امروز پرسپولیس و لخویا گفت: سعی می‌کنم زودتر به ورزشگاه بروم. درست است که پرسپولیس هنوز تیمی کامل نشده اما در دو هفته اخیر خیلی بهتر بازی کرده است. لخویا مربی بین‌المللی دارد و پیش‌بینی می‌کنم پرسپولیس بازی سختی خواهد داشت اما توان بردن این تیم را دارد.

سرمربی پیشین پرسپولیس افزود: قطعاً درخشان حریف را آنالیز کرده است. باید مقابل تیم‌های خارجی با آنالیز قوی وارد زمین شویم. اگر در گذشته دچار مشکل می‌شدیم به این دلیل بود که آنالیز نمی‌کردیم و بعد از گذشت یک نیمه از بازی آنالیز حریف به دست ما می‌رسید.

استیلی درباره اینکه آیا بعد از اتفاقات مالکیت باشگاه راه‌آهن از فوتبال دلسرد شده است، گفت: تیم راه‌آهن در حال نابود شدن بود. کم مانده بود به دسته‌های پایین برود و می‌خواستند امتیاز تیم را به شهرستان‌ها بدهند. خیلی‌ها آمدند و از من خواستند که تیم را در تهران نگه داریم و خوشبختانه این اتفاق افتاد. ابتدای فصل تیم را با جوان‌ها درست کردیم و در ادامه دیدید که بازیکن تستی اول فصل ما به تیم امید راه یافت. یک بازیکن‌مان هم که به تیم ملی بزرگسالان رسید.

سرمربی پیشین راه‌آهن خاطرنشان کرد: در نیم فصل دو بازیکن ما که خالقی‌فر و علیپور بودند راهی پرسپولیس شدند. برزای و طالب‌لو هم به استقلال پیوستند. غلامی به پدیده رفت و آبشک هم با ملوان قرارداد بست و عملاً با ۶، ۷ بازیکن‌مان را از دست دادیم. با اتفاقاتی هم که افتاد دیگر نمی‌توانستیم کار را ادامه دهیم و هزینه‌های زیادی هم در تیم کردیم. امیدوارم راه‌آهن در لیگ برتر بماند و فرهاد کاظمی هم موفق باشد.

استیلی با اشاره به حضورش در برنامه شب گذشته مستند محمد دادکان، گفت: دادکان یک شخص آزاده است و کمتر کسی را دیده‌ام که اینگونه صحبت کند. او برای من یک الگو بود اما بعد از دیدن این مستند یک الگوی بسیار مهم شد. پیش از این هم صحبت‌های دادکان را شنیده بودم اما اینکه صحبت‌های او را جمع‌آوری کنیم و به این شکل به نمایش درآید، مهم بود. دادکان یک شخص آزاده است که دلش برای این مملکت و فوتبال می‌سوزد و اکنون یک الگوی کامل برای من است.

وی درباره اینکه چه نظری در خصوص تیم امید دارد که اکنون خود را برای رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو آماده می‌کند، اظهار داشت: به نظرم تیم امید اکنون شرایط خیلی خوبی دارد. کاشانی توانسته منابع بسیار خوبی را برای این تیم تأمین کند و در هیچ دوره‌ای ندیده بودیم که تیم امید این همه اردو و دیدار تدارکاتی داشته باشد.

بازیکن پیشین تیم ملی یادآور شد: اردوها و بازی‌های تدارکاتی حال حاضر تیم امید حاصل تعامل خوب محمد خاکپور و حبیب کاشانی با باشگاه‌هاست که آنها توانسته‌اند به خوبی کار را مدیریت کنند. فکر نمی‌کنم اگر کار دست فدراسیون فوتبال بود می‌توانست برای برگزاری این همه اردو و بازی تدارکاتی منابع تأمین کند اما می‌دانم که کاشانی چقدر زحمت کشیده تا بتواند منابع بگیرد.

استیلی با تأکید بر اینکه استعدادهای خوبی در فوتبال ایران وجود دارد که می‌توانند در راه المپیک به تیم امید کمک کنند، افزود: در تیم ملی دیدید که بازیکنان جوانی مانند مرتضی پورعلی‌گنجی، وریا غفوری و ... توانستند بدرخشند و اکنون هم اگر به این تیم امید بها بدهیم، آنها می‌توانند به خوبی خودشان را نشان دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی دوباره به فوتبال بر می‌گردد، گفت: من در کنار فوتبال هستم. فعلاً همین گوشه کنارها جلو می‌رویم و اگر قرار باشد دوباره وارد فوتبال شوم، از اوایل فصل آینده این اتفاق رخ می‌دهد. خیلی مسائل وجود دارد که ابتدا باید این مسائل حل شود تا دوباره به فوتبال برگردم اما خودم به دنبال این هستم تا یک آکادمی بزرگ را افتتاح کنم.

سرمربی پیشین پرسپولیس، راه‌آهن و ... در خصوص اینکه چه زمانی قرار است آکادمی‌اش را افتتاح کند، اظهار داشت: افتتاح آکادمی نیاز به منابع دارد. برخی دوستان قصد دارند کمک کنند و امیدوارم این اتفاق رخ دهد. اگر اینگونه شود، می‌توانیم خدمت بزرگی به فوتبال بکنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.